  • 1. Data: 2007-11-21 07:51:38
    Temat: Jak zabezpieczyć się przed plagiatem?
    Od: Doktorant <D...@u...pl>

    Chodzi o pisaną przeze mnie pracę doktorancką z dziedziny nauk
    ekonomicznych, nawet ekonomiczno socjologicznych. Czy jest jakiś sposób
    np. u notariusza, żeby ktoś podstemplował czy w jakiś inny sposób
    zabezpieczył moja pracę przed plagiatem zanim zostanie opublikowana?

    Mój promotor, nie dość że ma chrześniaka który również pisze pracę
    doktorancką na zbliżony temat, to jeszcze ma "ulubioną" studentkę, która
    pisze dokładnie ten sam temat tylko że dla określonej lokalizacji. Co
    więcej jakiś czas temu ukazał się publikacja krewniaka na temat taki sam
    jak jeden z moich rozdziałów które dałem wcześniej do sprawdzenia
    promotorowi - praca zdecydowanie oparta na moich rozdziałach, ale be
    powoływania się na nie (bo teoretycznie do czasu "wydania" ich nie ma
    przecież). Boje się że być może 3 lata pisania pójdzie na marne, bo
    przecież krewniak i studentka też muszą sie kiedyś obronić, a co będzie
    jakby bronili się wcześniej ode mnie, wtedy to ja popełnię plagiat.
    Sprawa dość pilna bo w tym tygodniu musze oddać pracę promotorowi. To
    sie wyżaliłem

  • 2. Data: 2007-11-21 08:09:48
    Temat: Re: Jak zabezpieczyć się przed plagiatem?
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Wed, 21 Nov 2007 08:51:38 +0100, Doktorant napisał(a):

    > Boje się że być może 3 lata pisania pójdzie na marne, bo przecież
    > krewniak i studentka też muszą sie kiedyś obronić, a co będzie jakby
    > bronili się wcześniej ode mnie, wtedy to ja popełnię plagiat.

    No nie, to, że się obronisz później nie będzie oznaczało, że dopuścisz
    się splagiatowania ich prac.
    Dowodowo są jeszcze materiały wytworzone w trakcie pracy, jakieś notatki,
    zapiski, coś w ten deseń.
    W ostateczności - durny fortel, ale może Cię uspokoi - wystąp do
    sekretariatu zakładu (katedry) z wnioskiem o zaświadczenie, iż pracujesz
    nad rozprawą o takim czy innym tytule.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.wordpress.com/ ||| http://olgierd.bblog.pl/

  • 3. Data: 2007-11-21 08:25:39
    Od: KsZZysiek <kszysiek@____tlen.pl>

    > Sprawa dość pilna bo w tym tygodniu musze oddać pracę promotorowi. To
    > sie wyżaliłem

    Oddaj oryginał do notariusza ...

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kp.oz.pl/

  • 4. Data: 2007-11-21 08:56:49
    Od: Jacek_P <Z...@c...edu.pl>

    Doktorant <D...@u...pl> napisal:
> [...]
    > np. u notariusza, żeby ktoś podstemplował czy w jakiś inny sposób
    > zabezpieczył moja pracę przed plagiatem zanim zostanie opublikowana?

    A co to jest praca doktorancka? Jakas rozprawka? ;) Przejsciowka?

> [...]
    > jakby bronili się wcześniej ode mnie, wtedy to ja popełnię plagiat.
    > Sprawa dość pilna bo w tym tygodniu musze oddać pracę promotorowi. To

    To glupio wybrales promotora. Albo masz do niego zaufanie,
    albo go zmien. Poza tym publikuj fragmenty pracy jako artykuly
    i w ten sposob je upubliczniasz. W razie skopiowania masz ewidentny
    dowod plagiatu. Przed parafraza sie niestety nie ustrzezesz.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 5. Data: 2007-11-21 09:39:20
    Od: Garvey <g...@g...pl>

    Doktorant pisze:
> [...]
    > np. u notariusza, żeby ktoś podstemplował czy w jakiś inny sposób
    > zabezpieczył moja pracę przed plagiatem zanim zostanie opublikowana?

    mozesz zaladowac swoja prace na http://www.plagiat.pl
    coraz wiecej uczelni sprawdza tam prace

    zakladasz konto, wysylasz plik na serwer, zezwalasz na dodanie go do
    bazy (nie zapomnij podac swoich danych, zeby w przyszlosci, gdy beda
    weryfikawac twoja prace w systemie, nie stwierdzili 100% plagiatu :P)

    od tego momentu kazda sprawdzana praca bedzie porownywana rowniez z
    twoja praca

  • 6. Data: 2007-11-21 12:22:47
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On Nov 21, 10:39 am, Garvey <g...@g...pl> wrote:

> [...]
    > weryfikawac twoja prace w systemie, nie stwierdzili 100% plagiatu :P)
    >
    > od tego momentu kazda sprawdzana praca bedzie porownywana rowniez z

    Oprocz tego istnieja banki danych, gdzie za miesieczna lub roczna
    oplata mozesz umieszczac pliki. Banki wystawiaja certyfikaty
    potweirdzajace ze plik "xxx.doc" o tresci "blablabla" zostal
    umieszczony dnia 21.11.2007 o godzinie 8:51 czasu
    srodkowoeuropejskiego. I wtedy masz kolejne zaswdczenie od osoby
    trzeciej (a wlascieice przedsiebiorstwa) ze ty byles pierwszy.

  • 7. Data: 2007-11-21 15:28:41
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    Doktorant dość niespodziewanie napisał(a):
    > Chodzi o pisaną przeze mnie pracę doktorancką z dziedziny nauk
    > ekonomicznych, nawet ekonomiczno socjologicznych. Czy jest jakiś
    > sposób np. u notariusza, żeby ktoś podstemplował

    Możesz poprosić, aby notariusz na przyniesionej pracy, (albo nawet na
    koeljno przynoszonych, napisanych fragmentach) poświadczył datę pewną.

    --
    Roman Rumpel GG 9429617 Skype: rumpel.roman
    C Hollywood Homicide

  • 8. Data: 2007-11-21 18:33:41
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Możesz poprosić, aby notariusz na przyniesionej pracy, (albo nawet na
    > koeljno przynoszonych, napisanych fragmentach) poświadczył datę pewną.

    Data pewna po 6 zł za strone + vat? Kooooosztowny interes. :>

  • 9. Data: 2007-11-21 18:49:04
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Doktorant <D...@u...pl> writes:

> [...]
    > sposób np. u notariusza, żeby ktoś podstemplował czy w jakiś inny
    > sposób zabezpieczył moja pracę przed plagiatem zanim zostanie

    Możesz wypróbować opisany przeze mnie sposób z pocztą elektroniczną.

  • 10. Data: 2007-11-22 00:12:41
    Od: Doktorant <D...@u...pl>

    Dziękuje za odpowiedz. Serwis Plagiat.pl mimo wszystko nie gwarantuje
    mi, że to ja będę autorem tekstu, ale może odstraszy "naśladowców" albo
    raczej ich wydawców. Co do poczty elektronicznej na pewno skorzystam, bo
    niewielki to trud, może nawet na kilka skrzynek tak dla pewności
    prześlę. Myślałem jeszcze o podpisie elektronicznym bądź po prostu
    certyfikowanym znaczniku czasu, ale nie wiem jaki to byłby koszt, musze
    podesłać zapytanie do firm z tej dziedziny. Co do notariusza i stempla
    na każdej stronie to wychodzi mi koszt około 1500zł bez VATu, strasznie
    kosztowne, myślałem też o tym czy by nie zanieść do notariusza płyty cd
    z nagraniem z jakąś taśmą - cos a'la sticker do części komputerowych
    albo po prostu włożyć cd do koperty i tą obstemplować. Muszę jeszcze to
    przemyśleć.
    Jeszcze raz dzięki, pozdrawiam.