  • 1. Data: 2007-11-21 04:41:14
    Temat: Kilka pytań dot. alimentów/komorników
    Od: "Kafesita" <k...@a...net>

    Witam

    Założyłam sprawę u komornika o ściągnięcie alimetów na dziecko. Minął rok i
    żadnych wieści od rzczonego komornika. W między czasie złożyłam doniesienie
    do prokuratury o popełnieniu przestępstwa w postaci niepłacenia alimentów na
    dziecko. W toku postępowania dowiedziałam się gdzie dłużnik mieszka i
    pracuje (co wcześniej było wielką niewiadomą). W związku z nowymi
    informacjami zmienia się "rejonizacja" komornicza. I teraz moje pytanie: czy
    muszę osobiście fatygować się do komornika z wnioskiem o przekazanie akt
    sprawy do innego komornika czy wystarczy napisać pisemko i przesłać pocztą?
    Kolejne pytanie: Ile wynoszą ustawowe odstetki z tytułu zalegania spłaty
    alimentów?
    I jeszcze jedno: Czy firma windykacyjna może działać w sprawie alimentów
    niezależnie od komorników? Czy muszę informować komornika o równoległym
    działaniu windykatorów? Znalazłam taką jedną, która z chęcią zajmie się
    zwindykowaniem rzeczonych alimentów :-)

    Będę wdzięczna za wszelkie informacje.

    Pozdrawiam
    Kafesita

  • 2. Data: 2007-11-21 05:38:49
    Temat: Re: Kilka pytań dot. alimentów/komorników
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Kafesita wrote:
> [...]
    > niezależnie od komorników? Czy muszę informować komornika o równoległym
    > działaniu windykatorów? Znalazłam taką jedną, która z chęcią zajmie się

    Daruj sobie windykatorów. Oni niczego nie są w stanie załatwić. Przecież
    oni nie mają żadnych praw. Najwyżej naciągną cię na kasę.

    Co do komornika to pewien nie jestem.
    Ale pisemko powinno wystarczyc. Powinien przekazac sprawę komornikowi
    właściwemu dla adresu zamieszkania. Zresztą zadzwoń i się zapytaj.