  • 11. Data: 2009-08-29 06:36:47
    Temat: Re: Jak skutecznie zmusic wlasciciela psa do zakladania mu kaganca
    Od: "ONYX" <onyx78@[usunto]poczta.fm>

    Użytkownik "VanVonVen" <vanvonven@USUN__TO.interia.pl> napisał w wiadomości
    news:h78rsj$pv0$1@node1.news.atman.pl...
> [...]
    >
    > Dowodem na agresywny skok na winde, jest zapis z nagrania monitoringu.
    >
    > Dodatkowo niepokojacym faktem jest to, ze sasiedzi maja podejrzenia (tylko
    > podejrzenia), ze osoba, ktora wyprowadza psa, moze byc czasami pod wplywem
    > narkotykow.
    >
    > Bardzo Was prosze, do kogo sie zwrocic, aby SKUTECZNIE wyperswadowal
    > wlascicielce, jak wielce zagrozenie sprawia dla otoczenia.
    >
    > Jestem sklonny wystapic jako swiadek w sadzie, byleby ukrocic tak
    > niebezpieczne zachowania.
    > Czy z powyzsza sytuacja mozna zwrocic sie do jakiegos zwiazku

    1) Jak dla to powinienieś wnieść do Sądu Grodzkiego prywatny wniosek o
    ukaranie, dołączyć nagrranie, wziąć sasiada na świadka.
    2) Jak sąsiadka wyjdzie w wątpliwymstanie zaiwadomiś Policję, że po osiedlu
    chodzi osoba z niebezpiecznym luźno biegającym zwieżęciem i może być pod
    wpływem narkotyków (mandat + przynajmniej przetrzepią jej kieszenie).
    3) Czy sąsiadk am lokal na własność ?? Jeżeli nie można ze społdzielnią
    zatanowić się nad wysiudaniem jej z lokalu.

    ONYX
    Kraków
    ----------------

  • 12. Data: 2009-08-29 11:39:22
    Od: Tomaszek <t...@j...pl>

    Tomasz Pyra pisze:
    > Ale właścicielem czy amstafem?
    > Bo zwłaszcza amstaf może nie chcieć współpracować na tym polu i nie
    > zrozumiawszy intencji, zeżreć tego co nim będzie chciał "za nóżki i o
    > ścianę".

    Całego go nie zje;) Kluczem do całej sprawy jest szybkość i zaskoczenie.
    Jak szybko przykopiesz psu i na dodatek z zaskoczenia ( właściciela i
    psa ) to będzie to skuteczne;)
    | Wolność to nie to samo co dowolność - ksiądz Waldemar Chrostowski |
    | ZAJRZYJ TU: www.polskapartianarodowa.org |
    \----------| e-mail: d...@g...com |----------/

  • 13. Data: 2009-08-29 11:55:09
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    VanVonVen pisze:
> [...]
    > niebezpieczne zachowania.
    > Czy z powyzsza sytuacja mozna zwrocic sie do jakiegos zwiazku kynologicznego

    Najlepiej dać się pogryźć. Wtedy można liczyć na najszybszą reakcję.
    Jak mnie na osiedlu zaczepiał pewien Cocker spaniel, to jak pogryzł mi
    spodnie, to właściciel dostał 100zł mandatu, ponadto zażądałem zwrotu za
    spodnie i dostałem. Od tej pory chodzi na smyczy.

    Jeśli natomiast rozmowy z właścicielem nie przynoszą skutku, i
    koniecznie chcemy coś robić, to nie pozostaje nic innego, jak zbierać
    dowody i za każdym razem zgłaszać na policję lub straż miejską. Zwykle
    puszczanie psa bez kagańca i bez smyczy jest zabronione lokalnymi
    ustawami, więc wystarczy ponagrywać jak pies lata luzem i bez kagańca.

    Oczywiście zakładam, że pies jest niebezpieczny, bowiem jest masa
    psów, które mogą sobe latać luzem i nikomu nic nie zrobią, zgłaszanie
    takich psów byłoby zwykłym pieniactwem i stawianiem wyżej przepisów nad
    życiem.

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2009-08-29 13:11:10
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    VanVonVen in news:h78rsj$pv0$1@node1.news.atman.pl
> [...]
    > moim bloku.
    > Posiada ona Amstafa, pies jest agresywny, nie nosi kaganca, gdy jest
    [..............]

    _z_pewnoscia_ jest przepis [czytalem kiedys wiarygodne opracowanie w tej
    "sprawie"], ktory nakazuje bezwarunkowo:
    i kaganiec, i _jednoczesnie_ smycz dla psow, ale tylko z ras wpisanych na
    oficjalna liste ras groznych. Bylo to bardzo jasno wyartykulowane. Cos mi
    sie zdaje, ze amstaf do takich nalezy,ale nie sprawdzalem - zrobisz to
    blyskawicznie sam, wystarczy zadzwonic do zwiazku:
    http://www.zkwp.pl/zg/index.php?n=odd&l=pl&odd=A000
    dadza Ci pelne info o statusie amstafa, w tym obwarowania prawne.
    A jesli zblatuja sie solidarnie z wlascicielem :), to dzwon do urzedu
    miasta - to naprawde jest wiedza do zdobycia w 5 minut.
    Problem: co z tymi rasami, ktore nie sa wpisane na liste groznych? Ano
    pewnie to, co zycie daje,czyli co daje rozum wlascicieli; i zawsze mozesz
    oskarzyc z wymienionych juz w tym watku paragrafow.

  • 15. Data: 2009-08-29 14:13:46
    Od: "Czabu" <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Tomaszek" <t...@j...pl> napisał w wiadomości

    > Całego go nie zje;) Kluczem do całej sprawy jest szybkość i zaskoczenie.
    > Jak szybko przykopiesz psu i na dodatek z zaskoczenia ( właściciela i
    > psa ) to będzie to skuteczne;)

    Tylko, że pies (szczególnie pokroju amstafa) tego kopniaka może potraktować
    jako zaproszenie do "zabawy" ;-)

    Pozdrawiam
    Czabu

  • 16. Data: 2009-08-29 14:29:47
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Tomaszek pisze:

    > Całego go nie zje;) Kluczem do całej sprawy jest szybkość i zaskoczenie.
    > Jak szybko przykopiesz psu i na dodatek z zaskoczenia ( właściciela i
    > psa ) to będzie to skuteczne;)

    To są rady na zasadzie "uda się, albo się nie uda".
    Pomijając fakt, że gość zapytał na grupie o prawie po to żeby się w
    cywilizowany sposób bronić przed agresywnym psem, a tu się mu radzi żeby
    sam stał się tu agresorem.

    Za chwile przyjdzie tu właściciel tego psa i powie że jakiś gość pobił
    jego spokojnego psa z pytaniem co zrobić i pewnie wtedy się mu poradzi
    żeby z zaskoczenia poszczuł agresora psem ;)

  • 17. Data: 2009-08-29 16:42:05
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Tomasz Pyra" napisał:
> [...]
    > Pomijając fakt, że gość zapytał na grupie o prawie po to żeby się w
    > cywilizowany sposób bronić przed agresywnym psem, a tu się mu radzi żeby

    przecież "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" w wyższym poście ładnie przytoczył
    nawet paragrafy prawne, jak się wczytać to nawet może dostrzec tam ironię,
    oraz podał ile sie trzeba natrudzić żeby po długim czasie użerania się coś
    to dało,jakieś grfzywny, albo areszty parodniowe, a zagrożenie jest w tej
    chwili!!!
    niestety prawo w tej amterii wymięka niestety!:O(
    kiedyś byłem naocznym swiadkiem takiej sytuacji że sporawy piesek bez
    kagańca mało nie chwycił w zęby sporo mneijszego od niego rocznego
    dzieciaka, ale matka jakoś miałą na tyle refleksu i opanowania że żuciłą się
    na dzieciaka i złapała go a pies się troszkę przestraszył, ale mało
    brakowało by było nieszczęście, dlatego po zdażeniu długo się zastanawiałem
    co w danej sytuacji należało by zrobić i niestety rozwiazanie jest jedno,
    trzeba zatłuc psa i nastukać właścicielowi!:O(tak, wiem że życie jest
    brutalne:O)

  • 18. Data: 2009-08-29 16:55:49
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Czabu napisał:
    > Tylko, że pies (szczególnie pokroju amstafa) tego kopniaka
    > może potraktować jako zaproszenie do "zabawy" ;-)

    ale ani postura ani jak to potraktuje piesek nie ma żadnego znaczenia, każdy
    pioes jak zarobi w pysk wywala kopyta, a amstaf to zdaje się to taki
    przerośnięty kot, więc pewnie wyleciał by na 2 metry w p[owietrze, ale to
    metoda dla sprawnych i szybkich, bo pies jest szybki, a dla mniej sprawnych
    jest metoda druga, czyli dajesz mu jedną rękę do ugryzienia a drugą albo
    walisz w kark, albo za nózki i dwa razy o ścianę a następnie o pyśk
    właściciela, a co do prawa można to potraktować jako obrona konieczna:O)

  • 19. Data: 2009-08-29 17:11:14
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h7bd2t$on$1@mx1.internetia.pl Czabu
    <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl> pisze:

    > Tylko, że pies (szczególnie pokroju amstafa) tego kopniaka może
    > potraktować jako zaproszenie do "zabawy" ;-)
    Wysunę tezę, że _żaden_ pies (a jestem psiarzem) w walce z dorosłym średnio
    sprawnym człowiekiem (szczególnie facetem), nie tchórzliwym i zdecydowanym
    walczyć nie ma poważniejszych szans.
    Zresztą są tanie i powszechnie dostępne miotacze gazu, paralizatory
    elektryczne pozwalające nawet kobiecie na skuteczne odparcie zagrożenia.
    Głupie jest sztuczne demonizowanie zagrożeń ze strony zwierzaków. Ilu
    rocznie ludzi zabiły psy, a ilu inni ludzie?

    --
    Jotte

  • 20. Data: 2009-08-29 17:19:35
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Papa Smerf napisal:
    > jest metoda druga, czyli dajesz mu jedną rękę do ugryzienia

    Odradzam, bo bez reki zostanie. Prosciej jest psiknac gazem
    pieprzowym. Psy sa inteligentne i szybko kojarza, szczegolnie
    bodzce przykre.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek