  • 1. Data: 2009-08-28 11:53:02
    Temat: Straż miejska i mandaty
    Od: Olleo <o...@t...pl>

    Witam,

    ostatnio straż miejska dostała nowe uprawnienia w postaci możliwości
    wlepiania mandatów:
    http://wroclaw.naszemiasto.pl/wydarzenia/8059,strazn
    ik-przestanie-pouczac-zacznie-karac-mandatami,id,t.h
    tml
    W "taryfikatorze" media opisują takie wykroczenie, jak mandat "za
    picie swojego alkoholu np. w pubie czy w sklepie".

    Zawsze myslalem, ze jest to przepis z "regulaminu" danego sklepu, czy
    pubu, a nie formalny przepis z KW. Mylilem sie?
    --
    Olleo

  • 2. Data: 2009-08-28 16:39:32
    Temat: Re: Straż miejska i mandaty
    Od: kam <...@...pl>

    Olleo pisze:
    > Zawsze myslalem, ze jest to przepis z "regulaminu" danego sklepu, czy
    > pubu, a nie formalny przepis z KW. Mylilem sie?

    z kw to nie, ale z ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu
    alkoholizmowi

    KG

  • 3. Data: 2009-08-28 16:56:54
    Od: Olleo <o...@t...pl>

    > z kw to nie, ale z ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu
    > alkoholizmowi

    A jak picie sklepowego, a nie wlasnego alkoholu temu przeciwdziala?
    o.O
    --
    Olleo

  • 4. Data: 2009-08-28 19:02:34
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 28 sierpień 2009 18:56
    (autor Olleo
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak:
    <d...@o...go
    oglegroups.com>):

    > A jak picie sklepowego, a nie wlasnego alkoholu temu przeciwdziala?
    > o.O

    jest droższy, więc go mniej wypijesz.
    Skąd wiem, że droższy? No bo inaczej po co byś do knajpy lazł z własnym?

    --
    Tristan

    Niech nie wychodzi z waszych ust żadna mowa szkodliwa,
    lecz tylko budująca, zależnie od potrzeby,
    by wyświadczała dobro słuchającym. (Ef 4,29)

  • 5. Data: 2009-08-29 09:45:03
    Od: Olleo <o...@t...pl>

    > jest droższy, więc go mniej wypijesz.
    > Skąd wiem, że droższy? No bo inaczej po co byś do knajpy lazł z własnym?

    Nie laze, acz narzekam na kiepski wybor w postaci polskich lanych
    chrzczonych wyrobow piwopodobnych. Ale nie w tym rzecz. To, co
    podales, to luzna interpretacja, ale nie zamysl ustawodawcy. To w
    sklepie, to raczej oczywiste, ale to z knajpa, to juz ewidentnie
    pojscie na reke wlascicielom knajp przy uzyciu panstwowych srodkow
    represji.
    --
    Olleo

  • 6. Data: 2009-08-29 19:35:43
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 29 sierpień 2009 11:45
    (autor Olleo
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak:
    <2...@o...go
    oglegroups.com>):

    > To w
    > sklepie, to raczej oczywiste, ale to z knajpa, to juz ewidentnie
    > pojscie na reke wlascicielom knajp przy uzyciu panstwowych srodkow
    > represji.

    A co, właściciele lokali mają obowiązek udostępniać stoliki i przestrzeń pod
    miejsca piknikowe? A za czynsz, prąd, ogrzewanie etc. kto
    zapłaci? ,,Darmowość'' miejsc w lokalach to tak naprawdę sprzedaż wiązana
    (żarło/picie + dzierżawa stołka).

  • 7. Data: 2009-08-31 05:23:15
    Od: Olleo <o...@t...pl>

> [...]
    > miejsca piknikowe? A za czynsz, prąd, ogrzewanie etc. kto
    > zapłaci? ,,Darmowość'' miejsc w lokalach to tak naprawdę sprzedaż wiązana

    Nie rozumiesz. Majac restauracje tez byloby mi nie w smak, gdyby ktos
    przychodzil z wlasna walowka, ale to jest sprawa tylko i wylacznie
    pomiedzy mna, a klientem (regulamin lokalu) - panstwo ma sie do tego
    nie mieszac, poki klient jest "laskaw" dobrowolnie wybyc z lokalu na
    moja mniej lub bardziej grzeczna prosbe. Ale nawet wowczas, gdy klient
    jest oporny, to nie jest to kwestia mandatu za jedzenie/picie w moim
    lokalu - w koncu z mieszkania tez przy pomocy policji moge kogos
    wyprosic, nie?
    --
    Olleo

  • 8. Data: 2009-08-31 06:25:55
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Olleo napisal:
> [...]
    > przychodzil z wlasna walowka, ale to jest sprawa tylko i wylacznie
    > pomiedzy mna, a klientem (regulamin lokalu) - panstwo ma sie do tego

    Miesza sie, bo taki klient niezamawiajac uszczupla dochody panstwa
    z VAT, PIT i CIT :)

    Panstwo nigdy nie reaguje, jezeli nie sa zagrozone jego interesy
    ekonomiczne.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 9. Data: 2009-08-31 06:29:19
    Od: kuba <j...@g...com>

    Olleo pisze:

> [...]
    > przychodzil z wlasna walowka, ale to jest sprawa tylko i wylacznie
    > pomiedzy mna, a klientem (regulamin lokalu) - panstwo ma sie do tego

    No w każdym razie się miesza, bo jak byk stoi w zacytowanej ustawie
    takie wykroczenie. W miejscu przeznaczonym do sprzedaży alkoholu, nie
    można spożywać własnego.

    --
    kuba

  • 10. Data: 2009-08-31 08:32:12
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Fri, 28 Aug 2009 04:53:02 -0700 (PDT), Olleo napisał(a):

> [...]
    > W "taryfikatorze" media opisują takie wykroczenie, jak mandat "za
    > picie swojego alkoholu np. w pubie czy w sklepie".

    W chwili dokonania zapłaty za browca lub też np. "setkę" jestem
    właścicielem tego trunku. gdzie go mam wypić jak w tym zakichanym pubie
    gdzie mi go sprzedano. W końcu to już jest MÓJ WŁASNY alkohol.....