  • 251. Data: 2010-12-03 21:57:27
    Temat: Re: Jak na podstawie terminu porodu pracodawca..... błagam
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał

    > A kto mówi, że po równo? Chodzi o to, żeby nie było nędzy i ludzie nie
    > zdychali.

    Świetnie, tylko ten problem można załatwić dając wędkę, a nie rybę.
    A jeszcze lepiej - ucząc, jak samemu taką wędkę zdobyć/zrobić.

    K.

  • 252. Data: 2010-12-03 22:00:31
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 03.12.2010 22:54, Krzysztof pisze:
    > "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał

    > Socjalizm sprawdził się jako tako jedynie w Szwecji.

    No widzisz... A jakby jeszcze go połączyli z chrześcijaństwem, a nie
    stali się wzorcem Antychrysta, to by był raj na ziemi (pomijając
    niestety to pieruńskie zimno)

    > Przy czym gwarantuję, że za cholerę nie chciałbyś tam mieszkać i
    > bynajmniej nie chodzi mi o temperatury.

    A co ci konkretnie nie pasuje? Bo mi głównie degrengolada moralna
    Kościoła Szwecji oraz właśnie to pieruńskie zimno i brak słońca.

    Poza tym, wyszedł czy nie to jedno, a wypaczone pojęcie Liwiusza
    stawiającego znak równości pomiędzy socjalizmem, a totalitarnymi
    dyktaturami (pisał już w tym wątku: Lenin, Korea, Kuba) to drugie.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 253. Data: 2010-12-03 22:03:19
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 03.12.2010 22:57, Krzysztof pisze:

    > Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał

    > Świetnie, tylko ten problem można załatwić dając wędkę, a nie rybę.
    > A jeszcze lepiej - ucząc, jak samemu taką wędkę zdobyć/zrobić.

    Dawanie socjalgeldu nierobom i naciągaczom to zapewne problem. Ale w
    wątku raczej o chorych była głównie mowa. Jaką wędkę chcesz wskazywać
    gościom na onkologii albo w ŚCCS?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 254. Data: 2010-12-03 22:04:18
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał

    > Ale to oddzielna dyskusja na temat sposobu pomocy, a nie na temat źródeł
    > jej finansowania.

    To jest dyskusja o tym, co zrobić, żeby rodziło się więcej dzieci, nie było
    nędzy i rozwarstwienia społecznego, a jednocześnie, by nie robić tego po
    janosikowemu i pod przymusem.

    > Zarówno twoje dobrowolne datki mogą być zmarnowane,
    > jak na przykład datki na Znaną Fundację Od Organizowania Zlotu
    > Narkomanów Na Pewnym Przystanku, jak i pobrane przez NFZ mogą zostać
    > dobrze wydane na leczenie kogoś potrzebującego.

    Dlatego jeśli daję, to daję jedynie na_konkretne_cele, konkretnym znanym
    sobie ludziom.
    Płacąc ZUS nie mam z kolei pewności, czy za moją składkę zdrowotną nie zje
    obiadu na kolejnym bankiecie w Wieliczce kolejna pani prezez ZUS.

    K.

  • 255. Data: 2010-12-03 22:10:05
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Wiadomo, że usługi medyczne prywatne stoją na dużo wyższym poziomie. Ino
    > dostęp do nich ma mniejsza liczba osób. Jak się nazywasz Jobs, to se
    > przeszczepik wątróbki strzelisz za drobne na napiwki i pochwalisz
    > kapitalistyczny system.... Ale co z resztą?

    A teraz jest niby dobrze?
    To skąd w takim razie tysiące fundacji "Pomóż Piotrusiowi wrócić do
    zdrowia"?
    Dziwne - płacimy wszyscy ten wspaniały ZUS, a mimo to masa ludzi błaga o
    pomoc w leczeniu.

    K.

  • 256. Data: 2010-12-03 22:15:13
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał

    > Dawanie socjalgeldu nierobom i naciągaczom to zapewne problem. Ale w
    > wątku raczej o chorych była głównie mowa.

    Ale to nie jest wątek jedynie o chorych, lecz ogólnie o tych, których nie
    stać (na życie, na leczenie, na ubezpieczenie, na nic), więc i ja pisałem
    ogólnie.

    > Jaką wędkę chcesz wskazywać gościom na onkologii albo w ŚCCS?

    Nieuleczalnie chorych, niemogących pracować ludzi uważam akurat za wyjątek.

    K.

  • 257. Data: 2010-12-03 22:20:53
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 03.12.2010 23:10, Krzysztof pisze:
> [...]
    > zdrowia"?
    > Dziwne - płacimy wszyscy ten wspaniały ZUS, a mimo to masa ludzi błaga o

    Ale to są Wyjątkowo Drogie przypadki. Jak faktycznie przebieg choroby
    nie rokuje i wymaga ona tylko podtrzymywania życia przez najbliższe
    60-70 lat, to chyba żaden system nie zadziała.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 258. Data: 2010-12-03 22:22:30
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 03.12.2010 23:15, Krzysztof pisze:
> [...]
    > Ale to nie jest wątek jedynie o chorych, lecz ogólnie o tych, których
    > nie stać (na życie, na leczenie, na ubezpieczenie, na nic), więc i ja

    No więc ogólnie to kwestia sposoby pomagania, a nie jego źródła
    finansowania.

    > Nieuleczalnie chorych, niemogących pracować ludzi uważam akurat za wyjątek.

    a co powiesz uleczalnie choremu, który ma szanse wyjść z tego raka, ale
    teraz musi brać chemię albo radio i przez najbliższe kilka lat będzie
    jak będzie?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 259. Data: 2010-12-03 22:23:16
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Przemysław Adam Śmiejek napisal:
    > Zarówno twoje dobrowolne datki mogą być zmarnowane,
    > jak na przykład datki na Znaną Fundację Od Organizowania Zlotu
    > Narkomanów Na Pewnym Przystanku,

    <złośliwość on>
    Masz na myśli 'Przystanek Jezus'?
    <złośliwość off>

    BTW: datki na fundacje są dobrowolne; na NFZ i inne ZUS-y są przymusowe

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 260. Data: 2010-12-03 22:26:16
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 03.12.2010 23:04, Krzysztof pisze:
> [...]
    >
    > To jest dyskusja o tym, co zrobić, żeby rodziło się więcej dzieci, nie
    > było nędzy i rozwarstwienia społecznego, a jednocześnie, by nie robić

    No więc ci mówię, że przymusowość/nieprzymusowość jest słabo powiązana
    ze zmarnowane/niezmarnowane.

    > Dlatego jeśli daję, to daję jedynie na_konkretne_cele, konkretnym znanym
    > sobie ludziom.

    W skali mikro się da. W skali makro słabo. W lokalnej wiosce możesz
    znaleźć maksimum funkcji poszukiwania najbiedniejszego.

    > Płacąc ZUS nie mam z kolei pewności, czy za moją składkę zdrowotną nie
    > zje obiadu na kolejnym bankiecie w Wieliczce kolejna pani prezez ZUS.

    A to i owszem, jest 100% racji i trzeba by po prostu zasadzić kosy na
    sztorc i w końcu natłuc raz a dobrze świniom u żłoba.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek