  • 1. Data: 2007-08-30 07:37:29
    Temat: Instrukcje w języku polskim
    Od: "Beer" <b...@a...pocztowy.pl>

    Witam

    Z dwiema sprawami wpadam na grupkę i liczę na podpowiedzi ludzi
    zorientowanych...

    1. Wyczytałem, że art. 15 ustawy o języku polskim nakłada obowiązek
    dołączania do towarów (moje pytanie dotyczy konkretnie podzespołów
    komputerowych, m.in. płyty głównej) sprzedawanych w Polsce instrukcji w
    języku polskim. I niespełnienie tego warunku może skutkować karą grzywny.
    Komu zgłasza się ów 'proceder'?
    Pytam 'profilaktycznie' - nie chcę pędzić od razu do właściwego 'organu' z
    donosem, lecz mieć swego rodzaju 'haka' na sprzedawcę w razie, gdyby
    utrudniał mi reklamację towaru. Pytanie to związane jest z nastepnym.
    2. Czy istnieje jakis "żelazny" termin (ustawowy, rozporządzeniowy...) w
    okresie którego sprzedawca ma obowiązek przyjąć (albo klient ma prawo
    zwrócić) uszkodzony towar? Kupiłem ww. płytę niespełna 2-3 dni temu i
    okazała się uszkodzona. Dowiedziałem się, że w sklepie w którym kupiłem
    niezbyt chętnie załatwiane sa wszelaki reklamacje. Potrzebuję sprawnego
    komputera od zaraz - nie mogę sobie pozwolić na kilka(naście?) dni 'obsługi
    gwarancyjnej'. Czy mam podstawy do żądania wymiany towaru na inny, lub do
    sprawdzenia urządzenia "od ręki"? W ostateczności: do zwrotu pieniędzy i
    oddania produktu?
    Proszę o jakąś poradę.

  • 2. Data: 2007-08-30 07:57:15
    Temat: Re: Instrukcje w języku polskim
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Beer napisał(a):

> [...]
    > komputerowych, m.in. płyty głównej) sprzedawanych w Polsce instrukcji w
    > języku polskim. I niespełnienie tego warunku może skutkować karą grzywny.

    Art 7 o tym mówi.

    j.

  • 3. Data: 2007-08-30 08:51:15
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Beer pisze:

> [...]
    > 'obsługi gwarancyjnej'. Czy mam podstawy do żądania wymiany towaru na
    > inny, lub do sprawdzenia urządzenia "od ręki"? W ostateczności: do

    Jeśli nie kupowałeś towaru POZA lokalem to nie.
    Jeśli chcesz szybkiego rozwiązania sprawy to zgłoś na podstawie
    niezgodności. Będą mieli dokładnie 14 dni kalendarzowych na rozpatrzenie
    Twojego zgłoszenia.

    pozdrawiam.
    PlaMa

  • 4. Data: 2007-08-30 21:30:28
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "PlaMa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Jeśli chcesz szybkiego rozwiązania sprawy to zgłoś na podstawie
    > niezgodności. Będą mieli dokładnie 14 dni kalendarzowych na rozpatrzenie
    > Twojego zgłoszenia.

    Czemu dokładnie? :-) Mogą w pierwszym dniu rozpatrzyć.

  • 5. Data: 2007-08-30 22:02:19
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 30.08.2007 Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał/a:
    > Użytkownik "PlaMa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Czemu dokładnie? :-) Mogą w pierwszym dniu rozpatrzyć.

    Mogą mieć też więcej niż 14 :)

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2007-08-30 22:24:50

> [...]