-
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!newsfeed.tpinternet.pl!nemesis.news.
tpi.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
From: "Beer" <b...@a...pocztowy.pl>
Newsgroups: pl.soc.prawo
Subject: Instrukcje w języku polskim
Date: Thu, 30 Aug 2007 09:37:29 +0200
Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
Lines: 25
Message-ID: <fb5s67$moh$1@atlantis.news.tpi.pl>
NNTP-Posting-Host: wm178.internetdsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: atlantis.news.tpi.pl 1188459527 23313 80.55.194.178 (30 Aug 2007 07:38:47
GMT)
X-Complaints-To: u...@t...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 30 Aug 2007 07:38:47 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3138
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3138
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:483571
[ ukryj nagłówki ]Witam
Z dwiema sprawami wpadam na grupkę i liczę na podpowiedzi ludzi
zorientowanych...
1. Wyczytałem, że art. 15 ustawy o języku polskim nakłada obowiązek
dołączania do towarów (moje pytanie dotyczy konkretnie podzespołów
komputerowych, m.in. płyty głównej) sprzedawanych w Polsce instrukcji w
języku polskim. I niespełnienie tego warunku może skutkować karą grzywny.
Komu zgłasza się ów 'proceder'?
Pytam 'profilaktycznie' - nie chcę pędzić od razu do właściwego 'organu' z
donosem, lecz mieć swego rodzaju 'haka' na sprzedawcę w razie, gdyby
utrudniał mi reklamację towaru. Pytanie to związane jest z nastepnym.
2. Czy istnieje jakis "żelazny" termin (ustawowy, rozporządzeniowy...) w
okresie którego sprzedawca ma obowiązek przyjąć (albo klient ma prawo
zwrócić) uszkodzony towar? Kupiłem ww. płytę niespełna 2-3 dni temu i
okazała się uszkodzona. Dowiedziałem się, że w sklepie w którym kupiłem
niezbyt chętnie załatwiane sa wszelaki reklamacje. Potrzebuję sprawnego
komputera od zaraz - nie mogę sobie pozwolić na kilka(naście?) dni 'obsługi
gwarancyjnej'. Czy mam podstawy do żądania wymiany towaru na inny, lub do
sprawdzenia urządzenia "od ręki"? W ostateczności: do zwrotu pieniędzy i
oddania produktu?
Proszę o jakąś poradę.
Następne wpisy z tego wątku
- 30.08.07 07:57 januszek
- 30.08.07 08:51 PlaMa
- 30.08.07 21:30 Robert Tomasik
- 30.08.07 22:02 Marcin Debowski
- 30.08.07 22:24 PlaMa
Najnowsze wątki z tej grupy
- Kula w łeb
- Pawel S
- zmarła Izyda Goldman
- Sędzia Bartosz Starosta z Justytucji nie potrafi uszanować zmarłych
- Lista afer
- Lista afer
- Lista afer PIS
- Wow...
- Policja nie może się dowiedzieć komu administrator wynajmowal garaż.
- Bursztyn się znalazł
- Ruski samolot z turystami nielegalnie internowany po awaryjnym lądowaniu w Poznaniu. Czemu o tym nic nie piszecie pieniacze?!?
- Przepisy przeciwpożarowe w bloku mieszkalnym.
- statystyki urodzeń
- Czy ma sens grupa news:pl.soc.polityka-prawna ? :-)
- Re: Dlaczego nie było (pełzającego) zamachu stanu? Bo minister Bodnar już "zawiesił" prokuratora Ostrowskiego
Najnowsze wątki
- 2025-02-21 Kula w łeb
- 2025-02-21 Pawel S
- 2025-02-21 zmarła Izyda Goldman
- 2025-02-20 Sędzia Bartosz Starosta z Justytucji nie potrafi uszanować zmarłych
- 2025-02-19 Lista afer
- 2025-02-19 Lista afer
- 2025-02-19 Lista afer PIS
- 2025-02-19 Wow...
- 2025-02-18 Policja nie może się dowiedzieć komu administrator wynajmowal garaż.
- 2025-02-18 Bursztyn się znalazł
- 2025-02-18 Ruski samolot z turystami nielegalnie internowany po awaryjnym lądowaniu w Poznaniu. Czemu o tym nic nie piszecie pieniacze?!?
- 2025-02-16 Przepisy przeciwpożarowe w bloku mieszkalnym.
- 2025-02-15 statystyki urodzeń
- 2025-02-14 Czy ma sens grupa news:pl.soc.polityka-prawna ? :-)
- 2025-02-14 Re: Dlaczego nie było (pełzającego) zamachu stanu? Bo minister Bodnar już "zawiesił" prokuratora Ostrowskiego