eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoInstrukcje w języku polskimInstrukcje w języku polskim
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!newsfeed.tpinternet.pl!nemesis.news.
    tpi.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: "Beer" <b...@a...pocztowy.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Instrukcje w języku polskim
    Date: Thu, 30 Aug 2007 09:37:29 +0200
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 25
    Message-ID: <fb5s67$moh$1@atlantis.news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: wm178.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: atlantis.news.tpi.pl 1188459527 23313 80.55.194.178 (30 Aug 2007 07:38:47
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 30 Aug 2007 07:38:47 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3138
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3138
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:483571
    [ ukryj nagłówki ]

    Witam

    Z dwiema sprawami wpadam na grupkę i liczę na podpowiedzi ludzi
    zorientowanych...

    1. Wyczytałem, że art. 15 ustawy o języku polskim nakłada obowiązek
    dołączania do towarów (moje pytanie dotyczy konkretnie podzespołów
    komputerowych, m.in. płyty głównej) sprzedawanych w Polsce instrukcji w
    języku polskim. I niespełnienie tego warunku może skutkować karą grzywny.
    Komu zgłasza się ów 'proceder'?
    Pytam 'profilaktycznie' - nie chcę pędzić od razu do właściwego 'organu' z
    donosem, lecz mieć swego rodzaju 'haka' na sprzedawcę w razie, gdyby
    utrudniał mi reklamację towaru. Pytanie to związane jest z nastepnym.
    2. Czy istnieje jakis "żelazny" termin (ustawowy, rozporządzeniowy...) w
    okresie którego sprzedawca ma obowiązek przyjąć (albo klient ma prawo
    zwrócić) uszkodzony towar? Kupiłem ww. płytę niespełna 2-3 dni temu i
    okazała się uszkodzona. Dowiedziałem się, że w sklepie w którym kupiłem
    niezbyt chętnie załatwiane sa wszelaki reklamacje. Potrzebuję sprawnego
    komputera od zaraz - nie mogę sobie pozwolić na kilka(naście?) dni 'obsługi
    gwarancyjnej'. Czy mam podstawy do żądania wymiany towaru na inny, lub do
    sprawdzenia urządzenia "od ręki"? W ostateczności: do zwrotu pieniędzy i
    oddania produktu?
    Proszę o jakąś poradę.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1