    From: scream <n...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Hipermarkety, plecaki, itp. - jeszcze raz
    Date: Sun, 17 Sep 2006 21:37:34 +0200

    Pamiętam dyskusje na tej grupie na temat zatrzymywania przez ochronę
    sklepów osób z plecakami, itp. Dziś natomiast zajrzałem na stronę Federacji
    Konsumentów i przypadkiem natknąłem się na taki tekst:

    "Konsumenci często pytają, czy praktyki hipermarketów dotyczące zakazu
    wnoszeni np. plecaków są prawnie uzasadnione. Wyjaśniamy, że w takich
    przypadkach sklep musi zapewnić odpowiednie miejsce na przechowanie rzeczy
    klientów. Depozyt w szafkach zamykanych na klucz lub przechowalnia jest
    praktyką, którą wprowadzają hipermarkety w ramach ustalonego przez siebie
    regulaminu sprzedaży. Taki regulamin obowiązuje osoby wchodzące do sklepu.
    Jeśli nam to nie odpowiada, pozostaje przyjść do marketu bez plecaka lub
    wybrać konkurencję."

    Wynikałoby z tego, że ochrona ma prawo nas nie wpuścić do sklepu... bo tak!
    Zastanawiające jest, że nie podano żadnej podstawy prawnej dla takich
    działań ochrony, która przecież de facto nie ma możliwości zabronienia nam
    wchodzenia do sklepu, ani my nie musimy podporządkowywać się ich
    poleceniom...

    Co o tym myślicie?

    --
    best regards,