  • Data: 2003-01-28 08:23:38
    Temat: Gwarancja-pomocy
    Od: "Pio" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Oddałem do serwisu cdrw (nagrywarkę) po 6 miesiącach użytkowania.
    Napęd po prostu przestał działać nie reagował, nie dał się otworzyć,
    komputer go nie widział.
    Nie dało się nawet wysunąć kieszeni i odpalić płytki czyszczącej. (ważny
    szczegół)
    Stało się to nagle bez żadnych wczesniejszych oznak.
    Oddałem do serwisu i podpisałem nie czytając -nastepoujący kwitek:
    "w przypadku gdy wada nie wystepuje, lub jest spowodowana niewłaśc.
    użytkowaniem bądź
    zabrudzeniem stacja serwisowa dokona obciążenia kwotą 20zł netto."
    I co? Dzwonię do serwisu i co słyszę?? Oczywiście - czyszczenie! 20 zł.
    odpłatne!
    Dostałem takiego nerwa jak nigdy!!!! Jakie czyszczenie? Przecież to ma
    działać rok od gwarancji prawda?
    Nie wolno mi rozkręcać tego i czyscić bo stracę gwarancję! a płyty
    czyszczącej się nie dało nawet wsadzić
    a poza tym jestem pewien że coś się spaliło i nie było to tylko czyszczenie
    (znam się
    na sprzęcie nadmieniam).
    Pytam i proszę o poradę. Czy ta klauzula jest prawnie umową? Czy
    rzeczywiście jest zgodna z prawem?
    Przecież serwis KAŻDEGO obciązy i nikt nie może tego podważyć!
    A gdybym sie nie podpisał to byym nie mógł oddać do naprawy i skorzystać z
    gwarancji!
    Jak to rozwiązać? Przecież to cwaniactwo! Czy jest sens dzwonić do Weissa
    albo
    do Urzędu praw Konsumenta?
    Nie chodzi o te pieniążki - bo je mam, ale o CWANIACTWO!
    Na kartce miał serwis mój telefon - mogli zadzwonić i poinformować że to
    będzie płatne i czy się zgadzam, prawda?
    Bardzo prosze o poradę prawnika z odpowiednimi przepisami to regulującymi.
    Czy naprawdę w przypadku tak skomplikowanego cyfrowego urządzenia
    ja odpowiadam za jakieś czyszczenie???? Poza tym objawy przy zabrudzeniu są
    inne.
    WIem to i neguję fakt wykonania czyszczenia przez stację! On mogł naprawić i
    dodatkowo
    sobie to czyszcenie wymyslić. I tak pewnie robi z każdym innym sprzetem....
    Pomóżcie