  • 31. Data: 2009-04-24 14:20:59
    Temat: Re: Gwarancja na buty a "długotrwałe użytkowanie"
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    news:

    > W zasadzie wystarczy, że ma takie przekonanie, więc idzie do sądu, więc
    > wnosi o powołanie biegłego, więc wygrywa sprawę, więc sąd zasądza co
    > sklepowy ma czynić i koszty też zasądza.

    Niby wszystko prawda, ale żeby tak się stało, to też trzeba się znać.
    Więc logiczne byłoby odwrócenie stron przed sądem.
    Już nie wspominając o tym, że udowodnić coś jest ciężej niż nie udowodnić,
    nawet z pomocą biegłego.

    Oczywiście Twoją uwagę o adresacie takich postulatów przyjmuję, jest celna.
    Ale bezsilność złości.

  • 32. Data: 2009-04-24 14:25:30
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Cavallino pisze:

    > Już nie wspominając o tym, że udowodnić coś jest ciężej niż nie
    > udowodnić, nawet z pomocą biegłego.

    żeby czegoś nie udowodnić to w ogóle nie trzeba się wysilać ...

    --
    @2009 Johnson
    Audiatur et altera pars

  • 33. Data: 2009-04-24 14:28:17
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 24 Apr 2009 16:20:59 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Niby wszystko prawda, ale żeby tak się stało, to też trzeba się znać.
    > Więc logiczne byłoby odwrócenie stron przed sądem.

    Z drugiej strony prowadziłoby to do oczywistych nadużyć. Kupując buty
    (czy cokolwiek) dążyłbym do uszkodzenia tego najpóźniej w 23 miesiącu po
    zakupie. Następnie zwrot do sklepu, kasa do portfela.
    A sklep musiałby się bujać z 1001 takich klientów w każdym miesiącu.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 34. Data: 2009-04-24 15:48:36
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Zakładam że przetarcie o którym mowa nie dotyczyło przypadku 24h/356

    jak napisal olgierd, to byl tylko przyklad, ale...
    no wlasnie, watkotworca pisze o uzytkowaniu 1,5 roku, z braku innych
    przeslanek, zakladam, ze uzytkowal je przez te 1,5 roku non stop, powstaje
    wiec teraz kolejne pytanie, co to za buty, czy np producent zakladal ich
    uzytkowanie w zimie itd

    co by jednak nie mowic, i jakie to buty by nie byly, usterce ulegl element
    "zuzywalny" poddawany ciaglym naprezeniom i tarciu, wiec marne szanse na
    reklamacje widze

  • 35. Data: 2009-04-24 15:54:17
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > 10 lat buty? Chyba Twoja.

    no wlasnie, tu powstaje pytanie o intensywnosc uzytkowania :)

    w szafie mam "opinacze" ktore sa juz pelnoletnie, przezyly kilka zim i kilka
    wycieczek w tartrach i nadal sa zdatne do uzytku, ale uzywane sporadycznie
    natomiast firmowe hi-mountain uzytkowane caly rok non stop, mimo iz calkiem
    sprawne, na tyle sie juz zeszmacily, ze wyladuja na dzialce :)

  • 36. Data: 2009-04-24 16:36:53
    Od: m...@g...com

    wiadomościnews:gssbr6$chq$1@news.onet.pl...

> [...]
    > wiec teraz kolejne pytanie, co to za buty, czy np producent zakladal ich

    Jeśli to coś zmienia to na paragonie widnieje nazwa "obuwie męskie
    całoroczne" :-).

  • 37. Data: 2009-04-24 16:58:53
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik <m...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    > Jeśli to coś zmienia to na paragonie widnieje nazwa "obuwie męskie
    > całoroczne" :-).

    zasadniczo zmienia na + dla ciebie, co i tak nie zmienia faktu, ze "usterka,
    wyniknela w skutek "uporczywego" uzywania :)

  • 38. Data: 2009-04-24 19:04:23
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Użytkownik <m...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    > zasadniczo zmienia na + dla ciebie, co i tak nie zmienia faktu, ze
    > "usterka, wyniknela w skutek "uporczywego" uzywania :)

    Czyli wskutek wykorzystywania towaru do tego do czego z założenia powinien
    służyć.
    To tak jakby odrzucać reklamację na zużyty samochód, z powodu "bo klient
    jeździł" albo na telewizor "bo klient oglądał tv na tym sprzęcie".

  • 39. Data: 2009-04-24 19:46:26
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 24 Apr 2009 21:04:23 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Czyli wskutek wykorzystywania towaru do tego do czego z założenia
    > powinien służyć.

    E, but chyba musi czasem odpocząć.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.bblog.pl [Lege Artis]

  • 40. Data: 2009-04-24 21:46:40
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > E, but chyba musi czasem odpocząć.

    No niby tak.
    Ale jakoś nie wierzę, że ktoś nosi non stop przez rok czy dwa jedną parę
    butów.