    From: "xcr" <i...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Grozby nieuczciwego sprzedawcy z allegro
    Date: Sat, 19 Feb 2005 20:21:30 +0100
    Sender: i...@o...pl@adamkula.poczta.okay.pl

    W pazdzierniku zakupilem na allegro discmana. Wplacilem ustalona kwote na
    konte sprzedajacago. Po miesiacu i moich interwencjach telefonicznych raczyl
    przyslac mi sprzet, ktory okazal sie niesprawny.
    Ustalilismy wiec, ze sprzet odesle, a on zwroci mi sprzet sprawny i koszty,
    ktore ponioslem na wysylke.
    Po nastepnym miesiacu i telefonach odeslali mi sprzet w jeszce gorszym
    stanie. O braku zwrotu kosztow nawet nie wspomne.
    Odeslalem im wiec znowu zadajac wymiany po raz 3.

    Do stycznia pomimo moich licznych maili sprzedawca milczal jak grob. Minelo
    juz prawie pol roku i diskmana kupilem w normalnym sklepie. Nie
    potrzebowalem go juz wiec wyraznie zarzadalem zwrotu pieniedzy (do czego
    chyba mialem prawo?).
    Poprosilem administracje Allegro o interwencje u tego sprzedawcy.

    Sprzedawca ignorujac moje maile odpisal mi, ze wyslal mi discmana.
    Dotarl do mnie tym razem sprawny, ale zupelnie inny model. Brzydszy i o
    wiele uboszszych funkcjach, niz ten ktory licytowalem.
    Po dalszym ignorowaniu mnie przez tego sprzedawce wystawilem mu negatywny
    komentarz, w ktorym nazwalem go oszustem i zlodziejem - o czym swiadczy wg
    mnie powyzsza historia.

    Nagle sprzedawca obudzil sie i mi odpisal:

    "Informujemy że jeśli w ciągu 72h nie zostaniemy publicznie przeproszeni i
    nie zostanie wymazany ten komentarz złożymy do prokuratury zawiadomienie o
    popełnieniu przestępstwa przez pana z art.212k.k."

    Na co ja odpowiedzialem:

    "Natomiast wszystko co napisalem o was jest calkowita prawda. Mam na to
    dowody w postaci odcinkow pocztowych oraz cale archiwum mojej z wami
    korespondencji jak i korespondencji z administracja allegro, ktora was
    dyscyplinowala.
    Zobaczymy komu wyjdzie na dobre spotkanie w sadzie."

    Otrzymalem taka odpowiedz:

    "A więc prokuratura i sąd wyjaśni panu jak karne i kosztowne jest nazwanie
    kogoś publicznie (zwłaszcza firmę i zwłaszcza przed wyrokiem jako by nasza
    firma okradła pana) złodziejem."

    Pytanie brzmi czy faktycznie maja podstawy do podania mnie do sadu?
    Czy moga taka sprawe wygrac?
    Przeciez to mnie oszukano i nazwalem sprawe po imieniu.
    Czy i jakie groza mi konsekwencje?