  • Data: 2002-07-19 11:56:16
    Temat: Glucha Babcia emerytka a ZUS.
    Od: "Bolek" <b...@s...getin.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    Posiadam (ja, czyli dzielny wnuczek) prawie calkowicie glucha Babcie
    emerytke (pracowala dzielnie przez 30 lat na przedzalni i ta gluchota to
    jedyne czego sie tam dorobila). W marcu 2001 Babcia postanowila zaopatrzyc
    sie w aparat sluchowy, w tym celu udala sie na komisje (zdaje sie ze z
    opieki spolecznej ?), ktora orzekla, ze Babcia jest rzeczywiscie prawie
    calkowicie glucha. Na tej podstawie "juz" po 9 miesiacach dostala upragniony
    aparat sluchowy (sama zaplacila 50% KCH doplacila 50%). Z tym orzeczeniem
    powedrowala tez (a byl to juz styczen 2002 roku) do ZUSu gdzie bez zbytnich
    ceregieli (po dwoch miesiacach a byl to juz marzec 2002 roku) przyznano jej
    dodatek opiekunczy (a Babcia ma "dopiero" 74 lata), oraz wyplacono tenze
    dodatek za miesiace styczen i luty 2002.
    Moja watpliwosc jest taka : Dlaczego wyplacono wyrownianie tylko za 2
    miesiace, a nie za caly okres od kiedy Babcia jest oficjalnie glucha. Panie
    w ZUSie mowia, ze taki maja przepis.

    Pozdrawiam Rafal (dzielny wnuczek) :)