  • 41. Data: 2007-03-01 05:02:32
    Temat: Re: Fotografowanie w marketach
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    scream napisał(a):
    > No dobra, ale to proces cywilny. A nadal nie widze jaka jest podstawa do
    > utrudniania mi robienia zdjec :)

    art.343 kc
    poza tym mogą poprosić o opuszczenie ich terenu
    a niezastosowanie się jest już sankcjonowane

    KG

  • 42. Data: 2007-03-01 05:49:35
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 01.03.2007 kam <x#k...@w...pl#x> napisał/a:
    > art.343 kc

    A gdzie w pstrykaniu zdjęć naruszenie posiadania?

    --
    Marcin

  • 43. Data: 2007-03-01 06:30:52
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Marcin Debowski napisał(a):

    > A gdzie w pstrykaniu zdjęć naruszenie posiadania?

    A czym jest posiadanie?
    Posiadanie to "władnie" rzeczą.
    A co to jest "władanie" rzeczą?
    To faktyczne wykonywanie w stosunku do rzeczy uprawnień właściciela
    [przy posiadaniu samoistnym](art. 140 kc).
    A jakie jest jedno z uprawnień właścicielskich?
    Ma prawo "z wyłączeniem innych osób, korzystać z rzeczy zgodnie ze
    społeczno-gospodarczym przeznaczeniem swego prawa"
    Czy korzystanie z rzeczy może obejmować zakazanie komuś innemu ("... "z
    wyłączeniem innych osób ...") fotografowania jej?
    Może.
    Reasumując, kto chcę "korzystać z rzeczy" (fotografować ją) wbrew woli
    posiadacza narusza posiadanie :).

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 44. Data: 2007-03-01 07:08:49
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 01.03.2007 Johnson <j...@n...pl> napisał/a:
> [...]
    > Czy korzystanie z rzeczy może obejmować zakazanie komuś innemu ("... "z
    > wyłączeniem innych osób ...") fotografowania jej?

    Skąd taki wniosek?

    > Reasumując, kto chcę "korzystać z rzeczy" (fotografować ją) wbrew woli
    > posiadacza narusza posiadanie :).

    Takoż gdy tę rzecz obserwuje, pisze na jej temat opowiadanie i czyni
    podobne nie naruszające posiadania rzeczy :)

    --
    Marcin

  • 45. Data: 2007-03-01 08:01:01
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Marcin Debowski napisał(a):

    > Skąd taki wniosek?

    Toż przedstawiłem tok rozumowania. Nic więcej nie napiszę.

    > Takoż gdy tę rzecz obserwuje, pisze na jej temat opowiadanie i czyni
    > podobne nie naruszające posiadania rzeczy :)

    Po pierwsze patrzenie a robienie zdjęć to nie to samo.
    Po drugie trzeba to robić wbrew wyrażonej jakoś tam woli uprawnionego.
    Po trzecie zakaz ten ma być sensowny ("społeczno gospodarcze
    przeznaczenie prawa" i "zasady współżycia społecznego".
    O ile trudno znaleźć sens w zakazie patrzenia na moją rzecz, gdyż nie
    narusza to żądnych moich interesów, to zakaz fotografowania dla
    właściciela centrum handlowego może mieć sens gospodarczy (tajemnica
    handlowa, rozmieszenie towarów, ceny towarów, czystość lub jej brak, itd.)

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 46. Data: 2007-03-01 08:07:24
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Johnson napisał(a):

    Doprecyzowując:

    Właściciel nieruchomości centrum handlowego ma prawo określić na jakich
    zasadach mogą z tej nieruchomości korzystać inne osoby. O ile jego
    zasady nie są sprzeczne ze "społeczno gospodarczym przeznaczeniem prawa
    (nieruchomości) i zasadami współżycia społecznego, to obowiązują.
    Naruszenie tych zasad będzie naruszeniem posiadania po naruszający
    postępując wbrew prawom posiadacza do określenia sposobu korzystania z
    jego rzeczy przez innych.

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 47. Data: 2007-03-01 09:19:02
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    > Toż przedstawiłem tok rozumowania. Nic więcej nie napiszę.

    Tok miał luki. Jedną Ci wskazałem.

    > Po pierwsze patrzenie a robienie zdjęć to nie to samo.

    W kontekscie naruszenia posiadania dokładnie to samo. Może być różne w
    kontekscie ochrony innych dóbr.

> [...]
    > właściciela centrum handlowego może mieć sens gospodarczy (tajemnica
    > handlowa, rozmieszenie towarów, ceny towarów, czystość lub jej brak, itd.)

    Ma sens taki sam jak robienie notatek, szkicowanie, nagrywanie na dyktafon
    czy przekazywanie informacji na odległośc (np. telefon) z ich rejestracją.
    A wszystko co powyżej napisałeś ma się MZ nijak do ochrony posiadania a
    jak poprzednio co najwyżej innej ochrony.

    --
    Marcin

  • 48. Data: 2007-03-01 09:37:11
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

> [...]
    > Naruszenie tych zasad będzie naruszeniem posiadania po naruszający
    > postępując wbrew prawom posiadacza do określenia sposobu korzystania z

    Przekonałeś mnie.

    --
    Marcin

  • 49. Data: 2007-03-01 10:27:34
    Od: Juzek Kocimientka <k...@i...pl>

    Johnson napisał(a):
> [...]

    > Naruszenie tych zasad będzie naruszeniem posiadania po naruszający
    > postępując wbrew prawom posiadacza do określenia sposobu korzystania z

    Czyli ochroniarz wzywa mnie do zaprzestania naruszania posiadania. Ja
    ignoruję to wezwanie. Ochrona dzwoni po policję, ta przybywa, legitymuje
    mnie i właściciel obiektu zakłada mi sprawę cywilną, która wygrywa (albo
    i nie). Dobrze rozumiem? Sa jakieś orzeczenia może związane z tym tematem?

    Pzdr

  • 50. Data: 2007-03-01 11:14:49
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Juzek Kocimientka napisał(a):

    > Czyli ochroniarz wzywa mnie do zaprzestania naruszania posiadania. Ja
    > ignoruję to wezwanie. Ochrona dzwoni po policję, ta przybywa, legitymuje
    > mnie i

    I bardzo ci denerwuje, a potem robi ci sprawę z art. 193 kk, oczywiście
    o ile wcześniej ochrona chciała cie wyprosić z centrum handlowego za
    naruszenie jego regulaminu.

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com