  • 21. Data: 2005-03-26 11:04:32
    Temat: Re: Filmowanie na terenie hipermarketu
    Od: "m." <m...@w...pl>

    wiadomości news:d21q1o$pgm$1@opal.futuro.pl...

    > Nie opowiadaj bzdur.

    > Nawet jak zabroni, to można filmować/robić zdjęcia.
    >
    > Podobnie nie może zabronić wchodzić z plecakiem czy w okularach albo
    > motocyklowym kasku.

    > No to co, że prywatna? Pomnik stojący sobie w parku też może być czyjąś
    > własnością prywatną. I co? Jak ktoś wywiesi kartkę "zakaz
    > fotografowania" albo nawet "zakaz oglądania", to się podporządkujesz?

    Jasne, no to co że prywatna. gdzie mieszkasz, przyjdę i obejrzę sobie twoje
    mieszkanie. Nic nie ukradnę. Tylko sobie pochodzę, pooglądam. Przecież nie
    ma znaczenia że prywatne, prawda?
    Jesteś z poprzedniej epoki czy tylko poglądy masz takie dziwaczne?

    m.

  • 22. Data: 2005-03-26 11:21:26
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > Makro?
    > :)

    W Makro najbardziej podoba mi sie system transportu pieniedzy z kas.
    Przy kazdej kasie jest taka rura plastikowa, kasjerka po zamknieciu kasy
    przeklada piniondz do plastikowego pojemnika w ksztalcie walca, wraz
    z raportem i papierkami, po czym wstawia do rury i wlacza odkurzacz.
    Tulejka zapieprza pol hali i robi czasem gwizd :)

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 23. Data: 2005-03-26 11:21:38
    Od: poreba <d...@p...com>

    Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl> popełnił 26 mar 2005 na
    pl.soc.prawo utwór news:d23cdh$p8a$1@news.onet.pl:

    > Dla osób trzecich płynie stąd obowiązek biernego poszanowania
    > cudzego prawa własności. Jeżeli wbrew temu nastąpi naruszenie
    > prawa własności,

    Nie przekonałeś jeszcze, że fotografowanie w ogranicza prawa własności.

> [...]
    > podejrzanej osobie która fotografuje systemy zabezpieczeń. Ty tracisz
    > 4 godziny na na komisariacie na spisywaniu protokołu w którym
    > twierdzisz że tylko fotografujesz sery i pomidory bo takie masz hobby
    > co policja przyjume z pełnym zrozumiemiem i wiarą i skarżysz się że ci
    > usuneli zdjęcia co oni także przyjmują do wiadomości. Na drugi dzień
    > przy próbie wejscia po prostu zostajesz poinformowany, że nie
    > będziesz obsługiwany i wpuszczony na co składasz skargę w inspekcji
    > handlowej pełny wiary w wyższośc praw konsumenta przeciwko prawom

    Jak po zmierzchu będziesz usiłował w DC z Kasprzaka na Zachodni
    się przedostać, też z pewnością spotkasz się z określonymi działaniami
    zajmujących te terytorium osobników (przy których najbardziej skandaliczne
    zachowania market-ochrony to towarzyskie niewinne gry salonowe
    dobrego towarzystwa.
    To tzw. "fakt życiowy" (w ogólnopolskim i śląskim znaczeniu)
    a co "faktami prawnymi" - prasowe pozostawmy na boku.

    --
    pozdro
    poreba

  • 24. Data: 2005-03-26 11:45:33
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Sat, 26 Mar 2005 11:18:02 +0100, Andrzej Lawa naskrobał(a):

    > Takie niewpuszczenie to de facto odmowa sprzedaży bez uzasadnionej
    > przyczyny.

    tak to sobie tłumaczy jedna strona - druga oczywiście uważa że ma
    uzasadnione przyczyny przez próbę fotografowania zabezpieczeń.

    > Dlaczego unikasz odpowiedzi na pytanie, w jaki sposób fotografowanie
    > narusza prawo własności? I dlaczego np. dokładne przyglądanie się oraz
    > zapamiętywanie takiego prawa nie narusza.

    nie unikam odpowiedziałem w pierwszym zdaniu w pierwszej odpowiedzi
    "Nie ma to znaczenia - to jego własność" czyli czy fotografuje czy nie i
    tak mogą go wywalić - powód zawsze się znajdzie.

    > Mogą też prosić o to, żeby kucnąć i zaśpiewać "Jestem robot młody - nie
    > boję się wody".

    > Teraz to oni naruszają prawo własności - bez mojej zgody nie mogą nawet
    > dotknąć mojego aparatu, a co dopiero zniszczyć kliszy. W takiej sytuacji
    > mogę się bronić.

    Oczywiście - masz prawo do samoobrony. Ochrona ma ustawowe prawo do
    zatrzymania cie do przyjadu policji i stosować stosowne środki abyś nie
    uciekł. Praktyka szczególnie tam gdzie jest klilku ochroniarzy wskazuje że
    w przypadku jakichkolwiek problemów obezwładniają i dosłownie przenoszą na
    zaplecze żeby tylko nie było sensacji w sklepie. Co do zasady nigdy nie
    uderzają ale krępują.

    > Poinformować mogą. Ale zatrzymać czy czegokolwiek niszczyć - nie.

    mają prawo i obowiązek cie zatrzymać do przyjazdu policji.

    > Do tego nie mają prawa. To nie film Barei, tylko rzeczywistość ;)

    Tak się możemy pocieszać w praktyce wtedy można wysyłać skargi do samego
    papieża. Oni po prostu będą cię uznawać za podejrzaną osobę i tak cie
    traktować.
    Jeżeli chcesz fotografować ich obiekty w środku można po prostu jak
    człowiek porozmawiać na ten temat i umotywować to rozsądnie.

    > Dostaną grzywnę, to się uspokoją.

    Bez wątpienia iluzoryczna grożba 300 zł za 2 lata nauczy ich moresu

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 25. Data: 2005-03-26 11:57:18
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Sat, 26 Mar 2005 11:38:28 +0100, Pawcio naskrobał(a):

    > Podłączając się do tematu hipermarketowego :
    > W niektórych (co większych) marketach praktykowana jest proce
    > dura sprawdzania przez pracownikow ochrony zawartości wózka z zakupami
    > i porównywania ich z paragonem
    > Mają prawo to robic czy nie?

    mają ale TYLKO w wózku który nie jest naszym podręcznym bagażem. Oczywiście
    nie mogą przeszukiwac ciebie itd.

  • 26. Data: 2005-03-26 14:02:54
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    m. wrote:

    > Jasne, no to co że prywatna. gdzie mieszkasz, przyjdę i obejrzę sobie twoje
    > mieszkanie. Nic nie ukradnę. Tylko sobie pochodzę, pooglądam. Przecież nie
    > ma znaczenia że prywatne, prawda?

    ROTFL

    Kolejny mieszkajacy w w sklepie się znalazł ;->

  • 27. Data: 2005-03-26 14:16:55
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Sebol wrote:

    > tak to sobie tłumaczy jedna strona - druga oczywiście uważa że ma
    > uzasadnione przyczyny przez próbę fotografowania zabezpieczeń.

    Przestań głupiego udawać.

    Primo: gdybym miał złe zamiary, to uwieczniałbym zabezpieczenia tak, że
    nikt by się nie zorientował (przy dzisiejszej technice to trywialne).

    Secundo: "zabezpieczenia" rozmieszczone "na sklepie" (czyli te wiszące
    wszędzie kamery) mają za zadanie wyłapywanie tych, to wynoszą coś 'za
    pazuchą' podczas pracy sklepu. Nie pomoże to we włamaniu się do sklepu
    po jego zamknięciu. Ani też nie umożliwi wynoszenia chichcem ze sklepu
    podczas jego otwarca (zwłaszcza, że szczęto nie widać, w którą stronę te
    kamery patrzą).

    Pomijam już taki detal, że raczej mało zabezpieczeń tkwi na półkach z
    np. nabiałem.

    > nie unikam odpowiedziałem w pierwszym zdaniu w pierwszej odpowiedzi
    > "Nie ma to znaczenia - to jego własność" czyli czy fotografuje czy nie i
    > tak mogą go wywalić - powód zawsze się znajdzie.

    Bzdura totalna.

    [ciach]

> [...]
    > zaplecze żeby tylko nie było sensacji w sklepie. Co do zasady nigdy nie

    A jeśli się okaże, że 'obezwładnili' nie dlatego, że mieli uzasadnione
    podejrzenie, że ktoś dokonał kradzieży, tylko dlatego, że ktoś się "nie
    spodobał", to mogą się pożegnać z licencją.

    > mają prawo i obowiązek cie zatrzymać do przyjazdu policji.

    Tylko przy uzasadnionym podejrzeniu, że ktoś dokonał kradzieży. A nie,
    bo mieli na to ochotę.

    [ciach]

> [...]
    > Jeżeli chcesz fotografować ich obiekty w środku można po prostu jak
    > człowiek porozmawiać na ten temat i umotywować to rozsądnie.

    Jak idziesz fotografować np. architekturę na Starówce, to też będziesz
    chodził po wszystkich lokalach, których zewnętrzne świany znajdą się w
    zasięgu obiektywu, i prosił każdego posiadacza o zezwolenie na piśmie?
    Przecież to własność prywatna!

    Defetysta ;->

  • 28. Data: 2005-03-26 14:41:43
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Sebol wrote:

    > Bez wątpienia iluzoryczna grożba 300 zł za 2 lata nauczy ich moresu

    Takna marginesie: poczytaj sobie przepisy. Niewykonywanie zarządzeń
    Inspekcji Handlowej jest zagrożone karą 360 stawek dziennych lub 2
    latami odsiadki.

    Sama grzywna za nieusuwanie uchybień porządkowych (a blokowanie wstępu
    do publicznej placówki handlowej osobie 'nielubianej' IMHO do nich
    należy) stwierdzonych w czasie kontroli (a usunięte muszą być
    natychmiast) to 5000.

  • 29. Data: 2005-03-26 15:14:02
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisali:

> [...]
    > chodził po wszystkich lokalach, których zewnętrzne świany znajdą się w
    > zasięgu obiektywu, i prosił każdego posiadacza o zezwolenie na piśmie?

    Ale nie jestes na terenie tej wlasnosci prywatnej.
    Jesli myslisz, ze na czyims terenie mozesz sobie robic co chcesz, to sie
    grubo mylisz.
    Do sklepu masz prawo wejsc, wybrac sobie towar, ktory jest w ofercie i
    ewentualnie go kupic.
    A jak chcesz zrobic sobie sesje fotograficzna, piknik, czy zawody
    brydzowe, to wypada zapytac o pozwolenie wlasciciela. Moze sie zgodzi.

    . KRZYZAK jacek.krzyzanowski maupa pkpik.pl .
    . Skierniewice .
    ............................................... ICQ 141058219 .

  • 30. Data: 2005-03-26 16:12:27
    Od: "castrol" <j...@w...cruso.pl>

    Użytkownik "Jacek Krzyzanowski" <j...@p...pl> napisał w
    wiadomości

    > Do sklepu masz prawo wejsc, wybrac sobie towar, ktory jest w ofercie i
    > ewentualnie go kupic.

    i tu sie grubo mylisz :)
    Do sklepu masz prawo wejsc, zapoznac sie z oferta (spisac ceny, obejrzec
    towary itp itd), wyjsc ze sklepu nie kupujac nic, isc do innego zrobic to
    samo, isc do jeszcze innego i tez zrobic to samo, potem wrocic do ktoregos z
    tych sklepow i zakupic.

    To sie nazywa wybraniem najlepszej oferty :) i do tego masz prawo,

    Pozdrawiam
    Jacek