  • 11. Data: 2011-07-30 17:28:44
    Temat: Re: Fałszerstwo kuriera firmy przewozowej
    Od: "Tomek" <l...@p...onet.pl>

    news:4E343CC4.3030508@motopower.pl...

    > OK, prosisz o poradę w kwestii kradzieży jakiej dokonano. Pytam gdzie masz tu
    > przesłanki stanowiące o tym, że kradzież nastąpiła ?

    Ok, przesłanką jest sfałszowanie mojego podpisu przy odbiorze. Jeśli przesyłka
    jest odebrana to nie wraca co oddziału firmy czyli gdzie jest? I w jakim celu
    kurier to zrobił skoro tak ja w przypadku pierwszej przesyłki jej status mógł
    wygląć: "Odbiorca zażądał zatrzymania w celu późniejszego doręczenia. firma UPS
    podejmie próbę dostawy w żądanym terminie. / Paczka zostanie dostarczona
    następnego dnia roboczego." ? Czy jeśli przysyłka nie znajduje się już formalnie
    w firmie przewozowej to jak można nazwać akt jej przywłaszczanie? I na koniec
    dodam, że własnie po to piszę na grupę, żeby przez przypadek nie skrzywdzić
    kuriera, ale żeby jednocześnie nie wystawić się próbę okatowania. Do tej pory
    nie miałem złych doświadczeń z kurierami, ale ludzie są różni.
    T.

  • 12. Data: 2011-07-30 17:30:47
    Od: "Tomek" <l...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "Tomek" napisał w wiadomości grup
    >
    > Pewnie paczuszka jest uszkodzona. Jak będziesz dla amazon się tłumaczyć? W
    > piątek odebrałeś, a w poniedziałek dopiero wypełniasz uszkodzenie? Będzie im
    > to śmierdziało na kilometr.

    Prawda, dlatego chce zgłosić ten fakt do firmy przewozowej zanim kurier
    przywiezie mi paczkę. Amazonowi napisze po prostu prawdę.

    T.

  • 13. Data: 2011-07-30 17:34:08
    Od: Swierszcz <n...@w...pl>

    W dniu 2011-07-30 18:47, Tomek pisze:
    > A czy może lepiej najpierw porozmawiać z kurierem, bo być
    > może błąd systemu i niesłusznie oskarżam go o fałszerstwo i być może
    > kradzież. Jednak ciężko mi inaczej zinterpretować postepowanie kuriera i
    > boje się, że tą przesyłke z amazona po prostu i zostawi i odjedzie. Co
    > szanowni Państwo byście doradzili?

    Pracowalem jako koordynator serwisu kurierskiego w jednej z czolowych
    firm. Kurierzy maja zazwyczaj okreslona liczbe zwrotow (awiz), ktore
    moga przywiezc z powrotem na baze. Kurier, ktory byl u ciebie nabil
    status 'doreczona', w miejsce podpisu postawil pewnie kreske, a do
    systemu wprowadzil elektronicznie twoje nazwisko, a paczka lezy na
    magazynie i czeka na poniedzialkowe doreczenie. Przewoznik dostal kase
    za paczke, kurier nie dostal obciazenia, oddzial spelnil dzienna
    procentowa doreczalnosc. Jezeli chcesz mozesz kurierowi narobic kolo
    dupy. Jezeli zadzwonisz z prosba o wyjasnienie sytuacji to zostanie to
    potraktowane jako reklamacja. Przewoznik zostanie obciazony (u mnie bylo
    to 40zl), a przewoznik obciazy kuriera. trzy reklamacje w miesiacu i
    kurier traci prace. ;-)

  • 14. Data: 2011-07-30 17:45:01
    Od: "Tomek" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Swierszcz" napisał w wiadomości

> [...]
    > mnie bylo to 40zl), a przewoznik obciazy kuriera. trzy reklamacje w miesiacu i

    No własnie, w żadnym wypadku nie chcę nikomu narobić koło pióra dlatego tu
    piszę! Jednak nie chcę żeby ktoś mi obrabiał d.. Czyli radzisz po prostu odebrać
    paczkę i ewentualnie pogadac z kurierem ?

    T.

  • 15. Data: 2011-07-30 17:48:13
    Od: "Tomek" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "mokpl" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Ale gdzie odebrana? U nich w systemie? To ich system mogą sobie tam wypisywać
    > co im się podoba.

    Czyli to co jest zapisane w systemie nie ma wogóle żadnego znaczenia ?

    > Ja też nie do końca łapię.
    >
    > Ma przyjść kurier i dać dwie przesyłki.
    > Ty sprawdzisz, czy są ok/nie były rozpakowywane, zapłacisz i złożysz
    > podpis/podpisy odbioru.
    >
    > W czym tkwi problem, możesz wyłuszczyć?

    Problem w tym, że są dwie przesyłki, jedna ma wpisane dostarczenie na
    poniedziałek (na moją prośbę), a druga mimo, że prosiłem o to samo, ma status
    paczki odebranej przeze mnie (chociaz niczego jeszcze nie odebrałem, bo mnie
    fizycznie nie było).

    T.

  • 16. Data: 2011-07-30 17:49:54
    Od: mokpl <m...@g...pl>

  • 17. Data: 2011-07-30 17:54:11
    Od: Swierszcz <n...@w...pl>

    W dniu 2011-07-30 19:45, Tomek pisze:

    > No własnie, w żadnym wypadku nie chcę nikomu narobić koło pióra dlatego
    > tu piszę! Jednak nie chcę żeby ktoś mi obrabiał d.. Czyli radzisz po
    > prostu odebrać paczkę i ewentualnie pogadac z kurierem ?

    Najlepiej popros kuriera zeby chwile poczekal, otworz przy nim te paczke
    i sprawdz czy jest wszystko.
    Kurier sobie pomyslal, ze skoro do ciebie dzwonil przedstawil cala
    sytuacje z odroczonym doreczeniem, to po kiego grzyba bedziesz patrzyl
    na status w internecie i nabil 'doreczono'. Czesta praktyka zeby sie
    wyrobic w limicie awiz.

  • 18. Data: 2011-07-30 17:54:31
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 30.07.2011 19:48, Tomek pisze:
    > Czyli to co jest zapisane w systemie nie ma wogóle żadnego znaczenia ?

    Czy dla wogóli nie ma, to ciężko orzec, to bardzo mityczne stworzenia.

    A w ogólności, to może błąd w systemie, coś źle zaznaczyli albo coś? Nie
    masz nawet obowiązku zaglądania w system. Odbierz paczkę, sprawdź jej
    stan i już.

    Może źle coś kliknął w maszynce?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 19. Data: 2011-07-30 17:56:30
    Od: Swierszcz <n...@w...pl>

    > Może źle coś kliknął w maszynce?

    Uwierz mi, ze w UPS nie da sie pomylkowo wklepac 'doreczono' zamiast
    'odroczone doreczenie' ;-)

  • 20. Data: 2011-07-30 17:59:00
    Od: Michał Pysz <p...@w...pl>

    Skąd wiesz, że przesyłka nie znajduje się już w firmie przewozowej?
    Skąd wiesz, że ktoś się za ciebie podpisał, skąd wiesz, że wogóle ktoś
    się podpisał?

    Porada:
    wyluzuj i spokojnie poczekaj na kuriera, nie ma co się na zapas martwić,
    w systemie elektronicznym kuriera może się dziać wiele rzeczy ale to nie
    powód by tracić całą sobotę na obmyślanie zemsty

    miłej reszty weekendu

    mp.