  • Data: 2008-12-29 14:32:35
    Temat: FV wystawiona, klient nie płaci jakie mam opcje
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    Mam problem z jedna z firm jakim wykonałem wdrożenie. Prawde mowiac
    nie do konca wiem jakie mam opcje jeszcze zeby ich zmusic do zaplaty.
    Faktura na ok 11kpln za sprzet komputerowy i uslugi przy wdrozeniu w
    sklepie klienta
    opoznienie w platnosci jakies 2 miesiace.
    Na poczatku naiwne wyjasnienie ze przelew zostal przygotowany do
    wyslania ale nie wyszedl bo zabraklo na koncie im jakichs groszy i
    system go nie zrealizowal

    potem niedotrzymanie ustnego terminu uregulowania naleznosci
    dalej po ok tygodniu wystawienie ierwszego wezwania do zaplaty i
    naliczenie odsetek ustawowych za nieobebranie i bezczelne odrzucenie
    mojego polaczenia telefonicznego.

    i teraz tak:
    mam opcję w postaci drugiego wezwania do zaplaty i ostatecznego i mogę
    isc z tym do sadu lub firmy windykacyjnej.
    Firma windykacyjna nie odzyska mi calosci kwoty - tzn bedzie ona
    pomniejszona o 20-50% a ja wolalbym cala (logiczne zreszta...). Czy
    wyciaganie w ten sposob kasy z dluznika przez sad to ciężka sprawa?
    ile teoretycznie trwa zalatwianie tego tematu w sadzie (jakis nakaz
    platniczy? komornik?)

    dalej: czy jesli firma nie zaplacila faktury a sprzet zostal
    zainstalowany to czy nalezy on do mnie czy do nich?
    czy moge zwyczajnie wejsc i zabrac stamtad moj sprzet czy to by bylo
    traktowane jako kradziez czy rozboj (w sensie czy to byloby niezgodne
    z prawem)?
    niestety moja firma jest nieduza i ta kwota juz narobila mi problemow
    w postaci utraty linii kredytowej w jednej z hurtowni co znow
    przelozylo sie na utrudnione kupowanie towarow do sklepu a i przez to
    utrata obrotow.
    czy moge domagac sie w sądzie odszkodowania z tego tytułu?