  • 31. Data: 2019-10-20 18:18:31
    Temat: Re: Emeryt został skazany za zjedzenie w sklepie cukierka za 40 groszy
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 20.10.2019 o 18:12, Srek pisze:

    > Nie pierdol - już zreformowaliście.

    ale ale wystąpił efekt Jo-Jo, Peace z Bolanda przywrócił sędziów z
    nadzwyczajnej kasty do szkodzenia ciemnemu moherowemu l*dowi:)

  • 32. Data: 2019-10-20 21:21:35
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 20.10.2019 o 10:09, Liwiusz pisze:

    > Próbowałem znaleźć źródło tego niusa, ale nie udało się potwierdzić tej
    > wersji. Fakt faktem, że piszą, że gość nie stawił się na wezwanie do
    > *komendy policji*, ale potem dostał wyrok nakazowy za kradzież (a nie
    > karę za niestawienie się).

    Ten artykuł jest niedorzeczny, a jego autor powinien albo douczyć się
    prawa, albo to z kimś skonsultować, bo po prostu pisze bzdurę, za
    bzdurą. Sądzę, ze wystarczyłoby, gdyby nawet to z Policją skonsultował.

    Po pierwsze prokuratura nie uczestniczy w postępowaniu o wykroczenie. To
    nadzoruje sąd. Po drugie zgłoszenie się lub nie na wezwanie Policji tu
    nie miało nic do rzeczy. Byłoby istotne, gdyby ów "emeryt" twierdził, ze
    cukierka nie zjadł. Skoro zjadł, to ukradł i tyle. Formalnie należy go
    wysłuchać, ale jak się nie zgłosił, to nic to do sprawy nie wnosi.

    Został ukarany za kradzież mienia do 500 zł, nie zaś akurat cukierka. Tu
    nie prawo anglosaskie, które wprost wartość skradzionego mienia
    przelicza na dni aresztu. Liczy się sam fakt przede wszystkim. Wartość
    cukierka ma znaczenie jedynie przy naprawieniu szkody. Ma zwrócić owe 40
    groszy i tyle.

    Przywoływanie w tym wypadku kodeksu cywilnego, to już świadczy o
    oderwaniu sie przez autora materiału w ogóle od realiów. Tam nie doszło
    do zawarcia jakiejkolwiek umowy, by to w tych kategoriach traktować.
    Facet cukierek ukradł, nie zaś zawierał jakieś umowy ze sprzedawcą, w
    ramach których ów sprzedawca mógłby mniej lub bardziej wyrażać na to zgodę.

    No i na końcu, nie wiem skąd ktoś wymyślił najwyższy wymiar kary. Za
    kradzież można nawet orzec karę aresztu. Można grzywnę. Orzeczono prace
    społeczną. To jest nakaz karny. Skazany może się odwołać i sąd to bedzie
    rozpatrywał.

    I już podsumowując. Rozumiem trudną sytuację oskarżonego i jego chorobę,
    ale co to ma wspólnego z kradzieżą przez niego cukierka?

    --
    Robert Tomasik

  • 33. Data: 2019-10-20 21:40:42
    Od: u2 <u...@o...pl>

    > Po pierwsze prokuratura nie uczestniczy w postępowaniu o wykroczenie.

    ale żeś siknął:))))))))))))))

  • 34. Data: 2019-10-20 22:09:31
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Spoko, to tylko taki odwet najwyższej kasty za sędziów kradnących słuchawki i karty
    pamięci.
    Wiesz czego mi brakuje w takich wszystkich niusach?
    Imienia i nazwiska składu orzekającego, chyba jakiś spadek po komunizmie.
    Co do samej sytuacji dopóki klient nie przejdzie przez linie kas i nie zapłaci, jest
    czysty.

    -----
    "Robert Tomasik" wrote in message

  • 35. Data: 2019-10-20 23:14:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.10.2019 o 17:36, Wiesiaczek pisze:

> [...]
    > gdy upadł Ci papierek na chodnik to często ktoś Ci na to zwracał uwagę.
    > Jestem warszawiakiem i pisze o moim mieście, ale to raczej była reguła.
    > Zresztą ostatnio byłem na Białorusi i tam społeczeństwo pozostało z
    > manierami podobnymi do tych w PRL-u, wszedzie czystość, ład i porządek.
    > Uwierz, że to nie jest kwestia biedy czy słoików. Teraz każdy uważa
    > (może i słusznie?), że może nasrać na środku i nic nikomu do tego - jest
    > wolność i demokracja!
    > Można też gmerać brudnymi łapami w kiszonej kapuście w sklepie i nikt

    Bzdury opowiadasz. Pamiętaj że są jeszcze na tym świecie tacy, co komunę
    pamiętają. Za komuny może mniej ludzie śmiecili, za to generalnie syf
    był większy. Teraz to co naśmiecą to się po prostu sprząta. Kiedyś może
    i mniej śmiecono, ale potem te śmieci się po prostu walały po osiedlu.
    Byłem gówniarz i jak to gówniarz byłem w bandzie i mieliśmy bazę -
    zbudowaną na drzewie z tego co zebraliśmy w okolicy. Diluj z tym teraz;)
    No dobra - może ostatnio gabarytów śmieciarze nie odbierają;)

    --
    Shrek

  • 36. Data: 2019-10-21 02:02:33
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-10-20, Shrek <...@w...pl> wrote:

> [...]
    > zbudowaną na drzewie z tego co zebraliśmy w okolicy. Diluj z tym teraz;)
    > No dobra - może ostatnio gabarytów śmieciarze nie odbierają;)

    Syf był dużo wiekszy bo wiadomo jak coś wszystkich to niczyje i się
    samemu nie dba, a skoro to był stan powszechny to nikt tego nie widział.
    Tak samo połamanych płyt chodnikowych, zniszczonych elewacji i innych
    takich. To nie była wyłącznie kwestia pieniędzy, bo można coś zrobić
    siermiężnie ale schludnie i gdzieniegdzie tak było.

    Z PRLem jest ten kłopot, że często się wydaje, iż było lepiej. Ano było,
    bo bylismy wtedy młodzi, bo wielu ludziom odpowiadała sytuacja
    niskopoziomowej stabilności społecznej bez potrzeby jakiejkolwiek
    konkurencyjnosci. Bo w sumie ten wybór towarów ich zadawał -
    przyzwycaili się, teaz już są to osoby 65++ i wielu nie szuka nowości.
    Możnaby wymieniać :)

    Ale sklepy to jeszcze inna kategoria bo skoro był deficyt towarów to
    sprzedawca był panem :) I hydraulik i wielu innych majstrów. Teraz
    sytuacja jest odwrotna i niektórzy faktycznie się chyba tak
    dowartościowują, jak wczesniej nie mogli.

    --
    Marcin

  • 37. Data: 2019-10-21 07:25:20
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 20.10.2019 o 22:09, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > Imienia i nazwiska składu orzekającego, chyba jakiś spadek po komunizmie.
    > Co do samej sytuacji dopóki klient nie przejdzie przez linie kas i nie

    Po pierwsze, to facet przeszedł linię kas bez płacenia.

    Po drugie, skład orzekający nie ma tu nic do rzeczy. Przecież jakąś karę
    musi ponieść, czy uważasz inaczej?

    --
    Wiesiaczek (dziś z Taby - Egipt)
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

  • 38. Data: 2019-10-21 07:36:44
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

> [...]
    > sytuacja jest odwrotna i niektórzy faktycznie się chyba tak
    > dowartościowują, jak wczesniej nie mogli.

    "Dziękuję", ze mi jakieś śmieci wyciągasz z KF-a :)
    Odnosząc się do posta, to nie rozmawiamy o popękanych płytach
    chodnikowych tylko o kulturze ludzi.
    Jeśli już poruszyłeś temat zaopatrzenia, chodników i "innych takich", to
    przypominam, że działo się to 30-50 lat temu.
    Porównaj to z Białorusią, gdzie sytuacja była jeszcze gorsza.
    Obecnie nie ma tam popękanych chodników, brudnych elewacji i "innych
    takich". Co więcej, jest tam znacznie czyściej niż w demokratycznej
    Polsce a przy tym ludzie są zdecydowanie milsi i bardziej kulturalni.
    Ludzie nie smiecą, nie grzebią brudnymi łapami w kapuście i nie żrą
    cukierków z półki sklepowej.

    Dlatego, powtarzam, dziadka należy przykładnie ukarać za tego cukierka,
    co możne podniesie choć odrobinę kulturę w narodzie.

  • 39. Data: 2019-10-21 09:03:40
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Sunday, October 20, 2019 at 11:15:02 PM UTC+2, Shrek wrote:

> [...]
    > był większy. Teraz to co naśmiecą to się po prostu sprząta. Kiedyś może
    > i mniej śmiecono, ale potem te śmieci się po prostu walały po osiedlu.

    Pewnie zalezy gdzie, u mnie co tydzien (pomijajac zime) chodniki + droga asfaltowa z
    drugiej strony bloku byly myte woda z weza przez dozorce.

    Tak samo klatki schodowe i wspolne korytarze, Wszystko bylo myte na mokro (to akyrat
    zostalo, ale teraz jest raczej rozmazane mopem)

  • 40. Data: 2019-10-21 09:31:09
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 21.10.2019 o 07:36, Wiesiaczek pisze:
> [...]
    > Polsce a przy tym ludzie są zdecydowanie milsi i bardziej kulturalni.
    > Ludzie nie smiecą, nie grzebią brudnymi łapami w kapuście i nie żrą

    zabawny ten komuszek wiesiaczek, białorusy żyją dzięki handlowi spod
    lady, zarabiają 300 zielonych, a wydają 400, a że wioski patiomkinowskie
    u ruskich w modzie ? toż to moda znana od wieków, trzeba przejść się za
    fasady i zobaczyć syf i nędzę:))))))))))

    > Dlatego, powtarzam, dziadka należy przykładnie ukarać za tego cukierka,
    > co możne podniesie choć odrobinę kulturę w narodzie.

    ubecki komuszek chciałby powrotu ubeckiej komuny:)))))))))