  • 171. Data: 2018-09-01 00:07:40
    Temat: Re: Egzaminator nie usłyszał zarzutów
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-08-31, Olin <k...@a...w.stopce> wrote:

    > Maszynista i tak musiał widzieć samochód, więc machał czy stał, to i tak
    > nic nie zmieniło.

    No i pociag trąbił jak dziki.
    https://www.tvn24.pl/krakow,50/zderzenie-pociagu-z-s
    amochodem-w-czasie-egzaminu-na-prawo-jazdy,863154.ht
    ml

    Jak dodał, słyszał, że pociąg strasznie długo trąbił. - Później tylko
    widziałem jak on to auto wlecze przed sobą - powiedział.

    --
    Marcin

  • 172. Data: 2018-09-01 08:29:17
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 31.08.2018 o 18:08, J.F. pisze:
    > A propos - tak nalezy przejezdzac
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=8uishNSxFOo

    Czy mnie się zdaje, czy szlaban był zamknięty 7 minut i nic nie
    przejechało? Jeśli tak to wcale się miejscowym nie dziwię, a
    konsekwencje powinien ponieść odpowiedzialny za ten przejazd.

    Shrek

  • 173. Data: 2018-09-01 12:27:41
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01-09-18 o 08:29, Shrek pisze:

    > Czy mnie się zdaje, czy szlaban był zamknięty 7 minut i nic nie
    > przejechało? Jeśli tak to wcale się miejscowym nie dziwię, a
    > konsekwencje powinien ponieść odpowiedzialny za ten przejazd.

    Kolej ma swoje przepisy tworzone, gdy pociągi świadczyły normalne usługi
    przewozowe. Z jednej strony te przepisy są wynikiem wieloletnich
    doświadczeń, z drugiej strony ten balast powoduje, że są nieżyciowe.

    U nas z powodu remontu mostu po takich nieużywanych torach przez most
    jeździ wahadłowo pociąg pasażerski. Powstał jednak problem, bo pociąg
    jeździ po przejazdach kolejowych i odcina jedną dzielnicę. Ponieważ
    jeździ tam i z powrotem, no to przejazdy są niemal cały czas zamknięte.
    Wiec ludzie zaczęli to ignorować, zwłaszcza, że żadnego zagrożenia to
    nie powoduje, bo pociąg szlakową ma tam 5 km/h, a w ogóle, to tory są
    zamknięte, jak on stoi na takim przystanku, który z przejazdu widać. To
    PKP zamiast dać nawet pracownika, który by te zapory podnosił i
    opuszczał, jak jedzie pociąg, ale nie blokował przejazdu przez 15 minut,
    jak i on stoi i ludzie wsiadają / wysiadają, to wystawia kilkuosobowy
    patrol SOK-istów, by karali ludzi przechodzących przez tory.

    Podobnie może być na tym przejedzie tam opisanym. Zamiast poprawić
    organizację przejazdu, to mają pretensje do ludzi, którzy próbują z ich
    głupotą normalnie żyć.

  • 174. Data: 2018-09-01 13:08:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > ale nie blokował przejazdu przez 15 minut,
    > jak i on stoi i ludzie wsiadają / wysiadają, to wystawia kilkuosobowy
    > patrol SOK-istów, by karali ludzi przechodzących przez tory.

    Patrz - to podobnie jak wy mandatujecie za przechodzenie na czerwonym;)
    BTW - znajomy od was kiedyś mandat otrzymał za niezatrzymanie się na
    stopie - własnie na przejeździe. Przejazd był na fizycznie odciętym
    odcinku torów.

    > Podobnie może być na tym przejedzie tam opisanym.

    Tutaj nawet pociąg nie przejechał.

    Shrek

  • 175. Data: 2018-09-01 13:35:24
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01-09-18 o 13:08, Shrek pisze:

    > Patrz - to podobnie jak wy mandatujecie za przechodzenie na czerwonym;)

    Sugerujesz, że powinni ręcznie przełączać te światła na czas
    nieprzejeżdżania pojazdów? Czy w jakiś inny sposób znalazłeś analogię :-D

    > BTW - znajomy od was kiedyś mandat otrzymał za niezatrzymanie się na
    > stopie - własnie na przejeździe. Przejazd był na fizycznie odciętym
    > odcinku torów.

    Ale znak STOP był?

  • 176. Data: 2018-09-01 14:57:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Sugerujesz, że powinni ręcznie przełączać te światła na czas
    > nieprzejeżdżania pojazdów? Czy w jakiś inny sposób znalazłeś analogię :-D

    A ty sugerujesz, że sokiści mieli ponosić i opuszczać szlaban? Sugeruję,
    że powinniśmy dołączyć do cywilizowanej części Europy, gdzie nie ściga
    się pieszych za łażenie na czerwonym, chyba że powodują ewidentne
    zagrożenie.

    > Ale znak STOP był?

    No ponoć był. Nie mam powodów, żeby mu nie wierzyć, bo kiedyś STOPy na
    nieczynnych przejazdach były powszechne. Pilnowanie przez drogówkę
    "bezpieczeństwa" w przypadku absurdów drogowych również.

    Patrz - tu nawet wyremontowali "przejazd" i postawili nowiutkie STOPy.

    https://www.google.com/maps/@52.2030016,20.8764094,3
    a,75y,45.01h,77.71t/data=!3m6!1e1!3m4!1svx9Lm8SV2gY2
    0d_SdseVcA!2e0!7i13312!8i6656

    Shrek

  • 177. Data: 2018-09-01 15:30:25
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01-09-18 o 14:57, Shrek pisze:

> [...]
    > że powinniśmy dołączyć do cywilizowanej części Europy, gdzie nie ściga
    > się pieszych za łażenie na czerwonym, chyba że powodują ewidentne

    Wskażesz, w którym europejskim kraju można przechodzić na czerwonym
    świetle? Pyta, o nie wykluczam,że gdzieś tak jest, ale chciałbym
    wiedzieć gdzie.

    > No ponoć był. Nie mam powodów, żeby mu nie wierzyć, bo kiedyś STOPy na
    > nieczynnych przejazdach były powszechne. Pilnowanie przez drogówkę
    > "bezpieczeństwa" w przypadku absurdów drogowych również.

    Jeśli gdzieś na nieczynnym torze jest Krzyż św. Andrzeja albo STOP, to
    należałoby skierować wniosek o zmianę oznakowania. Jest to wbrew pozorom
    bardzo ważne, bo ludzie tracą zaufanie do oznakowania.

  • 178. Data: 2018-09-01 16:32:50
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    > Jeśli gdzieś na nieczynnym torze jest Krzyż św. Andrzeja albo STOP, to
    > należałoby skierować wniosek o zmianę oznakowania. Jest to wbrew pozorom
    > bardzo ważne, bo ludzie tracą zaufanie do oznakowania.

    Czy naprawdę sądzisz, że jakikolwiek policjant zgłosił taki absurd? :D
    Musiałby myśleć!
    A tak, to na pewniaka jedzie wlepiać mandaty kierowcom, którzy nie
    zatrzymali się przed dobrze mu znanym "przejazdem".

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 179. Data: 2018-09-01 18:29:35
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01-09-18 o 16:32, Akarm pisze:

> [...]
    > A tak, to na pewniaka jedzie wlepiać mandaty kierowcom, którzy nie
    > zatrzymali się przed dobrze mu znanym "przejazdem".

    Jeśli wiedział, że przejazd jest nieczynny, to popełnił co najmniej
    wykroczenie dyscyplinarne, a zastanowił bym się nad 231 kk. Tylko jak
    znam życie, to jacyś miłośnicy kolei o tym wiedzieli, natomiast
    policjanci nie. Gdyby to było oczywiste, to ludzie by mandatów nie
    przyjmowali.

  • 180. Data: 2018-09-01 18:44:15
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Wskażesz, w którym europejskim kraju można przechodzić na czerwonym
    > świetle? Pyta, o nie wykluczam,że gdzieś tak jest, ale chciałbym
    > wiedzieć gdzie.

    Niemcy, Francja, Anglia jak reszta to nie wiem, ale obsstawiam, że cały
    benelux również. Ciekawy jestem jak jest w Hiszpanii i Portugalii. We
    Włoszech wszyscy łażą jak chcą, ale nie wiem co na to policja, bo nie
    maiłem okazji sprawdzić, Jako ciekawostę podam, że w Niemczech całkiem
    legalnie projektuje się i wykonauje "nieoficjalne" przejścia dla
    pieszych, a obywatel Niemiec bardzo zdziwony pytał mnie czy to prawda,
    że u nas policja mandatuje za chodzenie na czerwonym. Myślał że sobie z
    niego jaja robią.

    No ale u nich prawo jest dla ludzi, przejścia są dla pieszych i policja
    dla społeczeństwa (przynajmniej w pewnym zakresie).

    Shrek