  • 221. Data: 2023-11-01 18:37:41
    Temat: Re: Dura lex, sed lex
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > O 7:18 twierdziłeś, że zapewne na prawym.

    ????

    > Teraz, ze na lewym. Mnie
    > interesuje, skąd pewność, ze nie na środkowym.

    Bo nic na to nie wskazuje. I w sumie nie ma to żadnego znaczenia.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 222. Data: 2023-11-01 18:46:06
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Jak kwestionuję.

    Normalnie - prok twierdzi, że jego zdaniem winny, ty twierdzisz że nie
    wiadomo. Jakby nie patrzeć troszkę się rozmijacie:P

    > Prokurator po prostu doszedł do wniosku, że trzeba
    > jakąś czynność z udziałem kierującego BMW wykonać.

    Omujborze - znów twierdzisz, że prokurator stawia zarzuty z dupy nie
    mając podstaw, bo chce sobie kierowcę przesłuchać?

    > Zwróć uwagę, ze przed
    > zrobieniem zadymy nie było o tej konieczności na tym etapie przekonany.

    To chyba był inny prokurator. Bo z jakiś względów przeniesiono z
    rejonowej do okręgowej. Twierdziłeś chyba że czekał na opinię biegłego.

    > Chciałbym wiedzieć, ze za zmianą decyzji przemawiały względy merytoryczne.

    Chciałbym wierzyć że za wcześniejszymi decyzjami przemawiały względ
    merytoryczne. Niestety jestem człowiekiem małej wiary:P

    > Wiesz, ze mnie to też niepokoi?

    Ale co - stawianie zarzutów z dupy - no widać jak sprawa doszła do
    okręgu, to stwierdzili że nie będą chujami i postawią mu te zarzuty dla
    jego dobra:P

    Przy czym, nei wiem, czy Ci nie umknęło,
    > że decyzje o zarzucie podjął prokurator, a decyzję o nieinformowaniu
    > dziennikarzy podjęła Policja.

    Nie - nie umknęło mi. Nie umknęła mi również zmiana prokuratury mimo "że
    wszstko dobrze było".

    > W końcu to postanowienie o przedstawieniu zarzutu, zatem to dość
    > oczywista konstatacja. Przed słynną wykładnią RPO, to często
    > przesłuchiwało się z uprzedzeniem o treści art. 183 kpk, ale RPO
    > stwierdził, ze tak nie należy.

    Tak, tak - RPO kazał stawiać zarzuty z dupy:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 223. Data: 2023-11-01 18:48:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Sugeruję, że próbował nieuderzyć w KIA i w  tym celu ominąć mod lewej
    > wjeżdżający na zajęty przez niego pas samochód.

    Ale niestety na asflacie ktoś zainstalował lustro i dlatego na jezdni
    zachowało się lusrzane odbicie tych manewrów i wedle śladów jechał nie z
    prawej w lewo żeby uniknąć kolizji a z lewej w prawą żeby przypierdolić...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 224. Data: 2023-11-01 18:55:09
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Możesz podkręcić jasność komunikacji? Nie che mi się domyślać i szukać,
    > o jakiego Krystka Ci chodzi.

    Proszę bardzo.

    Krystek to kierowca wzmiankowanego BMW (jaskrawego i głośnego) który
    poruszał się w terenie zabudowanym z prędkością 134km/h. Postulujesz
    jako bezpieczną odległość dwukrotną droge hamowania. W konkretnym
    przypadku krystka w jaskrawym i głośnym samochodzie będzie to jakieś
    2x140 metrów co daje 280m - czyli trochę ponad cwierć kilometra.

    To żeby cię nie jebnął omijając pojazd który się zatzymał żeby cię
    przepuścić. Jeśli chcesz bezpiecznie przejść z dwusekundową separacją to
    musisz się upewnić, ze krystek znajuje się w odległości jakieś 400
    metrów od przejścia i już śmiało można przechodzić. Jednak żeby być po
    bezpiecznej stronie należy przyjąć że nie należy przechodzić przez
    przejście na którym masz pierwszeństwo jeśli w promieniu pół kilometra
    znajduje się jakiś pojazd - to może być krystek, tylko dzisiaj akurat
    jechać mniej jaskrawym samochodem.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 225. Data: 2023-11-01 19:01:49
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Miliony ludzie codziennie zmieniają jakoś te pasy i nie wpadają na
    > siebie, co daje mi podstawę sądzić, ze da się.

    Głównie dlatego, że nie napotykają na swojej drodze majtaczaków
    zapierdalających 315km/h znienających jak pojebani pasy.

    > Po prostu zbyt wiele nie wiemy,
    > by to oceniać.

    Masz rację - ślady, filmy, trzy trupy to za mało.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 226. Data: 2023-11-01 19:04:45
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ślady hamowania z lewego na środkowy są kilkanaście metrów przed
    > zderzeniem. A my chcemy wiedzieć, gdzie BMW było kilkaset metrów
    > wcześniej, bo to, gdzie było w chwili uderzenia nie ma znaczenia.

    Koniecznie poinformuj o tym biegłego i prokuratora bo chyba się mylą!

    > Nie ma
    > znaczenia również to, ze są z lewej ku prawej, bo to może być wynik
    > uderzenia w KIA, a nei celowego działania BMW.

    Powodem skręcania z lewej na prawą jest uderzenie w kia, które nastąpiło
    w wyniku tego manewru?

    Czy tobie sufit na łeb się nie spadł?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 227. Data: 2023-11-01 19:26:13
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 01.11.2023 o 17:44, Kviat pisze:
    > Ślady hamowania są od lewego pasa do środkowego.
    > Czego jeszcze nie rozumiesz?

    A widzieliście to ujęcie? Wiem, że przerysowany z powodu optyki.
    https://youtu.be/6Ygh1KVAhq8?si=sIo2Na8gjxpqTpR4

    Tam jest łuk. Czy na tyle "ostry", że BMW jadąc lewym skrajnym zostało
    "wyrzucone" trochę na środowy?

    Robert

  • 228. Data: 2023-11-01 19:26:23
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Najpierw pytanie. Czy jakby mieli imienniki, to już byś wiedział, co
    > masz zrobić? Albo nie mieli kamer?

    Nie - po prostu zauważam na plus że mają bodycamy i na minus że nie mają
    obowiązkowej części umundurowania.

    > Jeśli było, jak piszesz, to ewidentnie błąd w oznakowaniu. Ale znając
    > Cie powątpiewam. Co pominąłeś tym razem, by podnieść dramaturgię?

    Nic;)

    > Że
    > zakaz wjazdu był już na tym łączniku, którym jechałeś, ale wszyscy na
    > pamięć tam wjeżdżali?

    Raczej nie. Choć zbiorowej halucynacji wykluczyć nie mogę. Po
    zastanowieniu (choć wątpię) jedyne miejsce gdzie mógłbym coś przeoczyć
    to wcześniejsze skrzyżowanie gdzie był wjazd na "poprzeczkę". Jest tam
    kierunkowy sygnalizator w lewo. Być może jakby ktoś tam postawił zakaz
    skrętu w lewo pozostawiając sygnalizator kierunkory to może i nikt by
    tego znaku nie zauważył. Ale wątpię. Raczej minimum to byłyby czarne
    worki na sygnalizatorach a standardem barierki.

    W sumie masz

    Tu wjazd na "poprzeczkę" (w lewo)
    https://www.google.pl/maps/@52.1547279,21.00788,3a,3
    1.2y,264.91h,90.57t/data=!3m6!1e1!3m4!1sq4wXK4cTwtDp
    tczFzpZ5LQ!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu

    W tym miejscy zakaz w lewo (droga w remoncie) i zakaz wjazdu na wprost.
    W prawo sie nie dało - już nie pamiętam - barierki czy zastawione a
    nawet jakby to też ślepa ulica.

    https://www.google.pl/maps/@52.1516353,21.0070243,3a
    ,75y,182.57h,81.67t/data=!3m6!1e1!3m4!1sYumsIlQSFHMc
    biQbN7TcfA!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu

    > Zakaz skrętu w lewo został z czasów, gdy nie było
    > tej jednokierunkowej na wprost.

    Zakaz skrętu wynikał z remontu tej ulicy w którą był skręt.

    > Natomiast przyznaję, ze tak, czy siak
    > policjanci powinni zareagować. Nie wiem jak, bo mnie tam nie było. W
    > ostateczności czasowo kierować ruchem i wezwać tych od organizacji
    > ruchu, by to poprawili.

    Widać doszli do wniosku że ludziki sobie nieźle radzą i nie będą
    przeszkadzać. Może to i dobrze bo w sumie sprawnie szło, a jakby się
    wzięli za robotę to niewykluczone że doszliby do wniosku że ich praca
    polega na mandatowaniu;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 229. Data: 2023-11-01 19:27:15
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Faktycznie. Aleś wymyślił. A potem wpadło w pętlę czasową i na nowo się
    > pojawiło na lewym,

    Masz mnie - oczywiście na lewym.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 230. Data: 2023-11-01 19:28:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Twierdzę, że to jeden z wielu prawdopodobnych scenariuszy

    Jaki - że postanowił wyprzedzić kie na środkowym lewym i jak już zmienił
    na lewy to stwierdził że jednak ją pierdolnie i wrócił na środkowy?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!