    From: TL <T...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Droga gminna a chodnik
    Date: Tue, 09 Sep 2008 12:05:08 +0200

    Witam,

    Trafiam na mur milczenia w Urzędzie Miasta, mam problem. Na mojej ulicy
    budowany jest chodnik, od krańca chodnika do wjazdu na moją posesję jest
    2,5 metra. Kierownik budowy, oraz nadzór budowlany -> kierownik działu
    inwestycji w UM twierdzi dość pokrętnie, że miasto stać tylko na chodnik
    , i mimo, że droga ma status gminnej oni nie będą kłaść wykończenia od
    chodnika do wjazdu na moją posesję. Kupiłem kostkę, mam "dogadać" sie z
    brygadzistą aby położono mi ten 2,5 metrowy kawałek kostki. Na chwilę
    obecną, chodnik jest źle zrobiony, bez spadków, nie trzyma parametrów
    e.t.c. (informacja od zaprzyjaźnionego kierownika budowy dzięki któremu
    jak zajdzie potrzeba mam zamiar "wypunktować" wszystkie błędy i złożyć
    odpowiednie pismo do UM z nakazem poprawienia)
    Pytanie:
    - Czy jest przepis, prawo mówiące o tym, że jeśli droga jest drogą
    gminną Urząd Miasta MUSI wykonać mi tę sporną część chodnika (od
    chodnika do wjazdu na posesję).
    - W przypadku nienależytego wykonania chodnika (gdy juz wszystkie prace
    zostaną dokończone a inwestycja zostanie zamknięta), mam możliwość
    "reklamacji" ? gdzie do UM ? Właśnie do działu inwestycji ?

    Wdzięczny będę o konkretny przepis oraz być może sposób w jaki
    powinienem popchnąć dalej sprawę.

    Z góry dziękuję za każdą odpowiedź.

    Pozdrawiam,
    TL