  • Data: 2007-07-29 20:56:48
    Temat: Dozwolone od - odpowiedzialność prawna
    Od: goska wasilewska <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam
    Na początek pytanie: Kto jest odpowiedzialny i w jaki sposób (chodzi
    mi o stronę prawną, formalną) za wpuszczanie małych dzieci do kina na
    filny "dozwolone od..."?
    O co chodzi? Dziś byłam na kolejnej części Harrego Pottera i włosy mi
    sie zjerzyły. Co trzecia mama wprowadzała na salę dziecko, które na
    moje oko nie mialo więcej niż 5-8 lat. Nikt nie reagował. Jedna z
    takich panieneczek usiadła bezpośrednio za mną i mogłam na bieżąco
    przysłuchiwać się jej lękom i ripostom mamy "nie teraz", "bądź cicho".
    Po powrocie do domu siadłam do komputera by odszukać obowiązujace
    przepisy prawa i zamiast nich znalazłam kilka dyskusji na forach,
    gdzie mamusie i tatusiowie jako jedyne kryterium tego co mają ogladać
    dzieci przyjmują ich upodobania i chęci. No, może co niektórzy próbuja
    samodzielnie oceniać poziom seksu i brutalności. A przecież, nie tylko
    te dwa elementy szkodzą psychice dziecka gdy są w nieoddopiewni dla
    niego sposób podane. Kiedyś, za dawnych czasów, pan lub pani
    sprawdzająca bilety nie wpuszczala do kina bez okazania legitamacji
    szkolnej. Czy dziś już żadne przepisy nie obowiązują właścicieli kin i
    nieodopowiedzialnych rodziców. Przecież, jeśli już nawet nic się
    dziecku nie stanie przez obejrzenie kilku takich czy innych scen to,
    może warto by pokusić się o wyuczenie przestrzegania przepisów.
    Gośka