    From: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: ...Dostał wyrok za brak hasła Wi-Fi
    Date: Tue, 09 Apr 2013 02:52:35 +0200

    nie wiem czy bylo tu kiedys poruszane:

    cytat:"Niemiecki sąd ukarał jednego ze swoich obywateli karą grzywny za
    fakt niezabezpieczenia routera Wi-Fi hasłem.
    100 euro grzywny to bardzo rozsądny wyrok sądu, bo bez uszczerbku dla
    finansów samego ukaranego, zwrócono uwagę na bardzo istotną kwestię -
    zabezpieczania dostępu do internetu oraz konsekwencji ignorowania tej
    czynności. W takich sytuacjach - zdaniem niemieckiego sądu - bezmyślnie
    narażamy się na to, że ktoś za pośrednictwem naszego prywatnego
    internetu może dokonywać czynności nielegalnych. Zaczynając od tak
    powszechnych jak pobieranie nielegalnych plików, np. muzyki, poprzez
    rozpowszechnianie pedofilii czy oszustwa finansowe."

    wprawdzie regulamin operatora i uslugi dostepu do internetu z reguly
    mowi ze abonent nie ma prawa udostepniac neta poza lokal, ale jest to
    tylko sprawa regulaminowa"

    jak to sie ma w swietle polskich przepisow i kodeksu karnego ?
    zalozmy ze uruchamiam open hotspot albo po prostu nie zakladam hasla,
    ktos inny dokonuje przestepstwa,... jaką ja (i czy) ponosze
    odpowiedzialnosc w tym przypadku ?