eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo[Długie] Zaległe wynagrodzenie od byłego pracodawcy. Należność na podstawie osobnej umowy. › [Długie] Zaległe wynagrodzenie od byłego pracodawcy. Należność na podstawie osobnej umowy.
    From: Adam Major <a...@i...Nie.Spamuj.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: [Długie] Zaległe wynagrodzenie od byłego pracodawcy. Należność na
    podstawie osobnej umowy.
    Date: Mon, 10 Jan 2005 12:36:44 +0100

    Witam!

    Sprawa się ciągnie bardzo długo więc nie wiem czy jeszcze prawnie coś
    się da zrobić, mam nadzieje, że pomożecie mi w moim problemie...

    Tło wydarzeń
    ------------
    Byłem zatrudniony na pół etatu w firmie E* Sp. z o.o. z Torunia w
    okresie 01.09.2000 - 30.11.2003. Prace wykonywałem zdalnie (mieszkam w
    Bydgoszczy).
    Od niemal początku mojej kariery w tej firmie były kłopoty z
    płatnościami, przesuwanie wypłaty etc... firma miała zaległości nie
    tylko w stosunku do mnie także m.in. do właściciela lokalu (w Bydgoszczy
    mieściła się tu w 2000), firmy Carcade itp...

    Straciłem cierpliwość i odszedłem z firmy ustaliliśmy, że dostanę
    nienaganną opinię (otrzymałem), oficjalnie zwolnienie z powodu
    likwidacji stanowiska (otrzymałem) i zaległości + odprawę, które wtedy
    wynosiły ponad 7000 zł w kilku ratach.

    Na co otrzymałem dokument z 10.12.2003 skan http://ivpro.net/e1.jpg
    (trochę tam jest pomylona data, zamazałem nazwę firmy). Spłaty miały
    nastąpić na konto bankowe. Ze względu na to, że juz nie chciałem mieć
    nic wspólnego z tą firmą (i ponoć mieli mieć niedługo kontrolę z US)
    podpisałem zaległe (wszystkie) kwitki odbioru wypłaty (było ich kilka).
    Niestety całość należności, nie została spłacona zostało ok 3800 zł
    (stan na dziś) wraz z odsetkami ustawowymi.

    Wielokrotnie wysyłałem monity mailowe, rozmawiałem za pomocą gadu gadu,
    groziłem, że złożę sprawę w sądzie. Wysłałem także monit "przedsądowne
    wezwanie do zapłaty" listem poleconym ze zwrotnym potwierdzeniem
    odbioru, został odebrany przez p. Prezes 13.04.2004.

    Oczywiście obiecywali, że spłacą, informowali, że nie maja pieniędzy
    etc... ostatni przelew z częścią raty otrzymałem 13-02-2004...

    Moje roszczenie
    ---------------
    Ok 3800 zł wliczając odsetki ustawowe.
    Na podstawie umowy: http://ivpro.net/e1.jpg

    Pytania
    ---------
    Jeśli istnieją w sieci wiarygodne proste do przełknięcia dla laika
    materiały na ten temat to bardzo proszę o linki... Sporo szukałem po
    stronach pisałem także na fora prawnicze, ale nie otrzymałem konkretnej
    odpowiedzi.

    1. Czy po takim okresie czasu mogę złożyć pozew do sądu ?
    I czy jest szansa na wygraną (na podstawie oryginału tego skanu) ?
    2. Jakie koszty sądowe mogą mnie spotkać i czy po wygranej sprawię
    pozwany może zostać przez sąd zmuszony do zapłacenia także
    kosztów sądowych?
    Czy właściwym drukiem jest formularz Pozew "P"
    http://www.ms.gov.pl/formularze/form1_p.doc
    3. Ile czasu może ciągnąć się sprawa i czy właściwym organem jest Sąd
    Rejonowy w Bydgoszczy

    4. Rozważam też rozesłanie listu o podobnej treści z linkiem do skanu
    bez zamazań, do klientów tej firmy (mam bazę emaili), lecz to w
    ostateczności no i nie wiem czy bym się nie naraził na posądzenie
    mnie o "szkalowanie imienia firmy".

    Dziękuje za przeczytanie tego długiego postu. I bardzo licze na Państwa
    pomoc.

    Pozdrawiam Adam Major