    From: "Mała" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Darowizna - sprzedaż
    Date: 5 Mar 2007 01:23:07 +0100

    Witam,
    Na wstępie zaznaczę, iż przeszukałam grupę, ale nie znalazłam nic co rozwiałoby
    moje wątpliwości. Tytułem wstępu: kilka lat temu, w drodze aktu darowizny
    zostałam właścicielką mieszkania. W akcie tym została zawarta klauzula, że
    ustanawiam na rzecz darczyńcy prawo do korzystania z tegoż mieszkania oraz że
    zapewnię jej wszelką pomoc. Osoba, która podarowała mi to mieszkanie, nie jest
    tu zameldowana, nie mieszka tu i nigdy nie będzie. Uprzedzając wszelkie pytania
    nadmieniam, iż nie jest to umowa dożywocia, tylko darowizny. Obejmuje ona
    podarowanie spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu a jak wiadomo takie
    prawo nie może być przedmiotem umowy dożywocia.
    To mieszkanie chcę sprzedać gdyż kupiłam nowe. Teraz pytanie: jak to wygląda z
    perspektywy kupującego? Ktoś może przestraszyć się takiego zapisu w akcie
    notarialnym i mogę mieć problem ze sprzedażą. Wiadomo, że mieszkanie obarczone
    "dożywociem" może zostać sprzedane, z tym że obowiązek zawarty w umowie
    przechodzi na nabywcę. A jak to wygląda w przypadku umowy darowizny? Nie chcę
    pozbyć się tego obowiązku, po prostu chciałabym mieszkanie sprzedać i chciałabym
    aby kupujący nie miał wątpliwości. Czy w akcie notarialnym sprzedaży takiego
    mieszkania, można umieścić zapis, że moje obowiązki wobec darczyńcy przechodzą
    na nowe mieszkanie i nabywca nie będzie miał z tego tytułu żadnych problemów?
    Ewentualnie jak inaczej można rozwiązać ten problem?

    Dziękuję i pozdrawiam,
    Mała