  • Data: 2010-01-18 12:23:35
    Temat: Czy w Polsce można płacić w Euro?
    Od: Paweł <l...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Czy w Polsce można wszędzie płacić w Euro?
    (nie mówię tu o handlu i sklepach przygranicznych).

    Czy można sprzedawcę do tego zmusić czy leży to w jego gestii czy przyjmuję
    zapłatę w Euro.

    Ci co przyjmują Euro wydają resztę w PLN (co jest zrozumiałe).

    Czy jeśli sklep sieciowy (np. Bata) podaje na metkach cenę w PLN i EUR to
    można w Polsce wymusić przyjęcie zapłaty w EUR?

    Bardzo często ceny w EUR w takich sklepach (np. Bata, ZARA) są dużo niższe
    niż ceny podawane w PLN.

    Ciekawe, czy regulują to jakieś przepisy?

    Wkurza, mnie gdy widzę że np. Niemcy mają niższe ceny niż my.

    (Wiem, wiem, popyt kształtuje rynek i ceny i mogę nie kupować...)

    Pozdrawiam,

    Paweł