eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy to jest oczywista pomyłka z art. 44 ust. 3 ustawy o zamówieniach publicznych
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 17

  • 11. Data: 2011-04-26 18:02:45
    Temat: Re: Czy to jest oczywista pomyłka z art. 44 ust. 3 ustawy o zamówieniach publicznych
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-04-26 19:46, Gut pisze:

    > Przepraszam bo się pogubiłem czy sądzicie więc, że odrzucenie oferty
    > przez "trzy miejsca po przecinku", jest zgodne, niepodważalnie i
    > jednoznacznie z prawem?
    >
    > Co w takiej sytuacji powiecie np. o wyroku Krajowej Izby Odwoławczej z
    > 26 stycznia 2009 r., sygn. akt KIO/UZP 8/09
    > albo KIO/UZP 475/08


    Przejrzałem oba wyroki i dotyczą one takiej sytuacji, gdzie _ostateczna_
    cena była podana prawidłowo (z dwoma miejscami po przecinku) a
    zastrzeżenia budziło jedyne używanie większej dokładności przy cenach
    _jednostkowych_.
    W obu przypadkach uznano, iż jest to dopuszczalne.
    Ciekaw jestem czy istnieje podobny wyrok dla przypadku gdyby cena będąca
    podstawą do wyboru oferty była z trzema lub więcej miejscami po
    przecinku mimo wyraźnego zapisu w SWIZ że tak być nie może.

    --
    spp


  • 12. Data: 2011-04-26 18:41:19
    Temat: Re: Czy to jest oczywista pomyłka z art. 44 ust. 3 ustawy o zamówieniach publicznych
    Od: Gut <t...@e...cod>

    Dnia Tue, 26 Apr 2011 20:02:45 +0200, spp napisał(a):

    > W dniu 2011-04-26 19:46, Gut pisze:
    >
    >> Przepraszam bo się pogubiłem czy sądzicie więc, że odrzucenie oferty
    >> przez "trzy miejsca po przecinku", jest zgodne, niepodważalnie i
    >> jednoznacznie z prawem?
    >>
    >> Co w takiej sytuacji powiecie np. o wyroku Krajowej Izby Odwoławczej z
    >> 26 stycznia 2009 r., sygn. akt KIO/UZP 8/09 albo KIO/UZP 475/08
    >
    >
    > Przejrzałem oba wyroki i dotyczą one takiej sytuacji, gdzie _ostateczna_
    > cena była podana prawidłowo (z dwoma miejscami po przecinku) a
    > zastrzeżenia budziło jedyne używanie większej dokładności przy cenach
    > _jednostkowych_.

    Opisywany przeze mnie przykład zdaje się dotyczy właśnie ceny
    jednostkowej. Fragment z pisma o odrzuceniu oferty.

    ...zawarł ceny jednostkowe z trzema miejscami po przecinku, niezgodnie
    z ....

    ...cenę oferty oblicza się na podstawie wycenionego przedmiaru robót
    sporządzonego w formie uproszczonej, dalej zwanego kosztorysem
    ofertowym....



    > W obu przypadkach uznano, iż jest to dopuszczalne. Ciekaw jestem czy
    > istnieje podobny wyrok dla przypadku gdyby cena będąca podstawą do
    > wyboru oferty była z trzema lub więcej miejscami po przecinku mimo
    > wyraźnego zapisu w SWIZ że tak być nie może.


    No zacytowałem kawałek wyroku (niestety nie mam jego sygnatury) -
    fragment raz jeszcze:
    "Art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp stanowi w sposób imperatywny, iż
    zamawiający poprawia w ofercie inne omyłki, niż tylko pisarskie i
    rachunkowe, polegające na niezgodności oferty ze specyfikacją istotnych
    warunków zamówienia, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty. "




  • 13. Data: 2011-04-26 19:38:53
    Temat: Re: Czy to jest oczywista pomyłka z art. 44 ust. 3 ustawy o zamówieniach publicznych
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-04-26 20:41, Gut pisze:

    > Opisywany przeze mnie przykład zdaje się dotyczy właśnie ceny
    > jednostkowej. Fragment z pisma o odrzuceniu oferty.
    >
    > ...zawarł ceny jednostkowe z trzema miejscami po przecinku, niezgodnie
    > z ....
    >
    > ...cenę oferty oblicza się na podstawie wycenionego przedmiaru robót
    > sporządzonego w formie uproszczonej, dalej zwanego kosztorysem
    > ofertowym....

    Czyli, wygląda na to, że przegrany mógł wnieść odwołanie i miałby nawet
    duże szanse na powodzenie. :)


    >> W obu przypadkach uznano, iż jest to dopuszczalne. Ciekaw jestem czy
    >> istnieje podobny wyrok dla przypadku gdyby cena będąca podstawą do
    >> wyboru oferty była z trzema lub więcej miejscami po przecinku mimo
    >> wyraźnego zapisu w SWIZ że tak być nie może.
    >
    >
    > No zacytowałem kawałek wyroku (niestety nie mam jego sygnatury) -
    > fragment raz jeszcze:
    > "Art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp stanowi w sposób imperatywny, iż
    > zamawiający poprawia w ofercie inne omyłki, niż tylko pisarskie i
    > rachunkowe, polegające na niezgodności oferty ze specyfikacją istotnych
    > warunków zamówienia, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty. "


    Tak, ja to tak rozumiem niemniej znając naszą budżetówkę wiem, że wolą
    się nie wychylać. Łaska sądu na pstrym koniu....

    BTW

    Zapisują sobie te sygnatury, tak na wszelki wypadek. Co prawda z tego
    powodu nie odrzucono jeszcze mojej oferty ale kto wie...
    Sam miałem wątpliwości kiedy szkoła stawiała wymóg podawania ceny
    jednostkowej za 1 kopertę z dokładnością do dwóch miejsc a jednostką
    opakowaniową było 1000 szt. Nie udało mi się ich przekonać. :(

    --
    spp


  • 14. Data: 2011-04-29 21:03:13
    Temat: Re: Czy to jest oczywista pomyłka z art. 44 ust. 3 ustawy o zamówieniach publicznych
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 25 Apr 2011, spp wrote:

    > W dniu 2011-04-25 21:42, Gut pisze:
    >
    >> Czy nie jest to działanie na szkodę gminy, która w ten sposób straciła
    >> możliwość wykonania robót dużo taniej (kolejny wykonawca był dużo
    >> droższy)?
    >
    > Takie życie?
    > Dlaczego wykonawca który nie potrafi napisać poprawnej oferty miałby być
    > lepszy? Bo tańszy? A jak taki sam partacz na etapie wykonawstwa jak
    > w przypadku przygotowania?

    Egzekwowanie formalności w ofercie co najwyżej zagwarantuje, że
    później można już sobie pozwolić na fuszerkę.
    Kto by tam sprawdzał np. prawidłową podbudowę pod drogą, starczy
    że oferta była dobra :P
    A partaczem który *naprawdę* zrealizuje umowę wcale nie musi być
    ten porządnie robiący umowy, tylko jego podwykonawca.

    pzdr, Gotfryd


  • 15. Data: 2011-04-30 21:22:09
    Temat: Re: Czy to jest oczywista pomyłka z art. 44 ust. 3 ustawy o zamówieniach publicznych
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    spp wrote:
    > W dniu 2011-04-26 14:07, Marek Dyjor pisze:
    >
    >>> Hmm, a to już decyzja przegranego - jeżeli uznaje że zwycięzca też
    >>> nie spełniał warunków to ... jego decyzja. Jeżeli mu się nie
    >>> chce/nie opłaca/nie umie to dlaczego kogokolwiek innego ma to
    >>> martwić?
    >>
    >> W obecnych warunkach skarga nie zatrzymuje postepowania
    >> przetargowego.
    >
    > I tak być powinno. Jak gdzieś napisałem celem przetargu jest jego
    > realizacja a nie pieszczenie dostawców/wykonawców. Jeżeli przegranemu
    > się coś nie podoba ma prawo do odwołania i to on decyduje co zrobić z
    > tym fantem. Przecież gdy uzna że warto i że sprawę w sądzie wygra to
    > nic nie stoi na przeszkodzie odwołanie napisać. Jeżeli zaś jedynym
    > jego celem jest przedłużanie procedury to nowe przepisy dość
    > skutecznie ograniczyły podobne zachowania.

    to może w ogóle zerwać z głupimi pomysłami o odwołaniach i nei dawać żadnych
    warunków do SIWZ tylko cena i już.

    W obecnych warunkach odwołąnei nie ma sensu bo nic nie daje nawet jak
    wygramy sprawę.


  • 16. Data: 2011-04-30 21:23:45
    Temat: Re: Czy to jest oczywista pomyłka z art. 44 ust. 3 ustawy o zamówieniach publicznych
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    spp wrote:
    > W dniu 2011-04-26 20:41, Gut pisze:
    >
    >> Opisywany przeze mnie przykład zdaje się dotyczy właśnie ceny
    >> jednostkowej. Fragment z pisma o odrzuceniu oferty.
    >>
    >> ...zawarł ceny jednostkowe z trzema miejscami po przecinku,
    >> niezgodnie z ....
    >>
    >> ...cenę oferty oblicza się na podstawie wycenionego przedmiaru robót
    >> sporządzonego w formie uproszczonej, dalej zwanego kosztorysem
    >> ofertowym....
    >
    > Czyli, wygląda na to, że przegrany mógł wnieść odwołanie i miałby
    > nawet duże szanse na powodzenie. :)

    i co by ono mu dało poza satysfakcją?


  • 17. Data: 2011-04-30 21:26:17
    Temat: Re: Czy to jest oczywista pomyłka z art. 44 ust. 3 ustawy o zamówieniach publicznych
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > On Mon, 25 Apr 2011, spp wrote:
    >
    >> W dniu 2011-04-25 21:42, Gut pisze:
    >>
    >>> Czy nie jest to działanie na szkodę gminy, która w ten sposób
    >>> straciła możliwość wykonania robót dużo taniej (kolejny wykonawca
    >>> był dużo droższy)?
    >>
    >> Takie życie?
    >> Dlaczego wykonawca który nie potrafi napisać poprawnej oferty miałby
    >> być lepszy? Bo tańszy? A jak taki sam partacz na etapie wykonawstwa
    >> jak w przypadku przygotowania?
    >
    > Egzekwowanie formalności w ofercie co najwyżej zagwarantuje, że
    > później można już sobie pozwolić na fuszerkę.
    > Kto by tam sprawdzał np. prawidłową podbudowę pod drogą, starczy
    > że oferta była dobra :P
    > A partaczem który *naprawdę* zrealizuje umowę wcale nie musi być
    > ten porządnie robiący umowy, tylko jego podwykonawca.

    dodajmy do tego notoryczne zawyżanie warunków...

    po diabła do budowy chodnika kierownik budowy z PEŁNYMI uprawnieniami,
    przypomnijmy ograniczone uprawnienia nie pozwalają na prowadzenie robót
    gdzie występują nowe niespotykane rozwiązania techniczne.

    Czysta głupota.

strony : 1 . [ 2 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1