  • 21. Data: 2005-06-23 18:45:23
    Temat: Re: Czy to jest fałszywe oskarżenie?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Majchrzak" <m...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:6c92.0000014c.42ba9420@newsgate.onet.pl...

    Link się nie otwiera, więc odpowiem tylko na podstawie treści postu.
    Odpowiedzialności karnej za zawiadomienie o czynie niepopełnionym
    podlega osoba, która składa zawiadomienie wiedząc, ze czynu nie
    popełniono. To, czy dany czyn jest, czy nie wykroczeniem, to zupełnie
    inna sprawa. Sam fakt, ze policja uznała, ze nim nie jest, nie stanowi
    tutaj ani przeszkody wniesienia wniosku o ściganie, ani podstawy do
    ścigania karnego wnoszącego wniosek.

  • 22. Data: 2005-06-24 08:03:41
    Od: Marcin Majchrzak <m...@p...onet.pl>

    Dnia 2005-06-23 20:45:23, na pl.soc.prawo
    (<news:d9f09j$eo6$1@nemesis.news.tpi.pl>), Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > inna sprawa. Sam fakt, ze policja uznała, ze nim nie jest, nie stanowi
    > tutaj ani przeszkody wniesienia wniosku o ściganie, ani podstawy do

    Witaj!

    Próbuję to odnieść do pewnej sytuacji którą opisałem w Message-ID:
    <6...@n...onet.pl>, ale chyba nikt tego nie czytał.

    Na parkingu należącym do jakiejś firmy zostałem przyblokowany. Wezwałem SM,
    ale ta powiedziała, że nie ma podstaw prawnych do wyciągnięcia konsekwencji,
    bo to nie ich kompetencji (droga niepubliczna, brak stwarzania
    niebezpieczeńtwa). Policji zresztą też nie. Machnąłem więc ręką.

    Ale gdybym wtedy nie zgodził się z opinią SM i mimo wszystko złożył
    zawiadomienie o popełnieniu wykroczenia i zażądał ukarania sprawcy przez
    sąd? Oczywiście zatajając fakt, że byłem poinformowany przez SM o braku
    podstaw prawnych do takiego postępowania. Czy naraziłbym się na oskarżenie o
    fałszywe zawiadomienie o wykroczeniu?

    --
    pzdr
    Marcin Majchrzak

  • 23. Data: 2005-06-24 15:11:07
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Majchrzak" <m...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:ino49qnq252a.dlg@matte2.onet.pl...

> [...]
    braku
    > podstaw prawnych do takiego postępowania. Czy naraziłbym się na

    Nawet zatajać być nie musiał. Sąd by to rozpatrzył i moim zdaniem
    sprawca został by ukarany. Znam takie przypadki w odniesieniu do różnych
    zamkniętych terenów i sądy wcale w tym wypadku nie wybrzydzają, że to
    nie jest droga publiczna.

  • 24. Data: 2005-06-25 09:13:32
    Od: "Marcin Majchrzak" <m...@p...onet.pl>

    > Sąd by to rozpatrzył i moim zdaniem
    > sprawca został by ukarany. Znam takie przypadki w odniesieniu do różnych
    > zamkniętych terenów i sądy wcale w tym wypadku nie wybrzydzają, że to
    > nie jest droga publiczna.

    Ale chyba tylko z art. 98 KW, bo pod art. 97 to nie podpada.

    --
    pzdr
    Marcin Majchrzak

  • 25. Data: 2005-06-25 15:32:10
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Majchrzak" <m...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:663a.000003b8.42bd203c@newsgate.onet.pl...

    > Ale chyba tylko z art. 98 KW, bo pod art. 97 to nie podpada.

    No jeszcze w rachubę może wchodzić art. 92 kw. generalnie wszystko
    zależy od tego, czy sąd uzna taki parking za drogę publiczną, czy nie. A
    różne bywają na to poglądy. Osobiście uważam, że jeśli parking jest
    ogólnie dostępny, to jest drogą publiczną.

  • 26. Data: 2005-06-25 20:25:24
    Od: zegar <r...@r...net>

    Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > różne bywają na to poglądy. Osobiście uważam, że jeśli parking jest
    > ogólnie dostępny, to jest drogą publiczną.

    Jest droga publiczna w sensie literackim, a nie prawnym. Tak samo jak
    jest duza roznica pomiedzy niedbalstwem literackim a cywilnym.

    Moim zdaniem kary dostac za to nie mozna i cwokiem jest ten kto chce
    wymierzyc. Zastosowanie ustawy do - co by nie bylo - prywatnych drog ma
    charakter pomocy porzadkowej, ale przeginaniem jest rozciaganie go
    karnie. Chocby dlatego ze kady pajac moze sobie namalowac pasy na
    wlasnym parkingu jak chce i nie musza one podlegac zadnym normom
    inzynieryjnym. A publiczne ulice juz musza.

  • 27. Data: 2005-06-25 20:46:35
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > Jeżeli więc osoba wie, że nie popełniono wykroczenia (bo została np.
    > poinformowana przez policję czy Straż Miejską), a mimo to biegnie to sądu i

    Ciekawe od kiedy to SM lub policja orzekają o niewinnosci ...

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 28. Data: 2005-06-25 22:48:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "zegar" <r...@r...net> napisał w wiadomości

    > Jest droga publiczna w sensie literackim, a nie prawnym. Tak samo jak
    > jest duza roznica pomiedzy niedbalstwem literackim a cywilnym.

    Nie do końca masz rację. Ale już wiele razy to wałkowaliśmy. jeśl iCię
    interesują moje argumenty, to przejrzyj archiwum, bo nie ma sensu, by to
    jeszcze raz wałkować.

> [...]
    ma
    > charakter pomocy porzadkowej, ale przeginaniem jest rozciaganie go

    Coś Ty? Conajmniej zacytowany wyżej art. 98 kw ma odniesienie wyraźnie.
    Tak więc karalne jest na pewno. Kwetią otwartą pzoostaje kwalifikacja
    parwna oraz zakres owej ochrony. Ale to już raczej spór akacemicji niż
    praktyczny.

    > Chocby dlatego ze kady pajac moze sobie namalowac pasy na
    > wlasnym parkingu jak chce i nie musza one podlegac zadnym normom
    > inzynieryjnym. A publiczne ulice juz musza.

    Pasy na drodze muszą odpowiadać normom. Jeśli na skutek kretyńskiego
    oznakowania (załóżmy z dwóch stron znak "jeden kierunek ruchu") dojdzie
    do wypadku, to administrator drogi będzie cywilnie odpowiadał za skutki.