    From: Marcin Majchrzak <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy to jest fałszywe oskarżenie?
    Date: Fri, 24 Jun 2005 10:03:41 +0200
    Sender: m...@p...onet.pl@un30.internetdsl.tpnet.pl

    Dnia 2005-06-23 20:45:23, na pl.soc.prawo
    (<news:d9f09j$eo6$1@nemesis.news.tpi.pl>), Robert Tomasik napisał(a):

    > Odpowiedzialności karnej za zawiadomienie o czynie niepopełnionym
    > podlega osoba, która składa zawiadomienie wiedząc, ze czynu nie
    > popełniono. To, czy dany czyn jest, czy nie wykroczeniem, to zupełnie
    > inna sprawa. Sam fakt, ze policja uznała, ze nim nie jest, nie stanowi
    > tutaj ani przeszkody wniesienia wniosku o ściganie, ani podstawy do
    > ścigania karnego wnoszącego wniosek.

    Witaj!

    Próbuję to odnieść do pewnej sytuacji którą opisałem w Message-ID:
    <6...@n...onet.pl>, ale chyba nikt tego nie czytał.

    Na parkingu należącym do jakiejś firmy zostałem przyblokowany. Wezwałem SM,
    ale ta powiedziała, że nie ma podstaw prawnych do wyciągnięcia konsekwencji,
    bo to nie ich kompetencji (droga niepubliczna, brak stwarzania
    niebezpieczeńtwa). Policji zresztą też nie. Machnąłem więc ręką.

    Ale gdybym wtedy nie zgodził się z opinią SM i mimo wszystko złożył
    zawiadomienie o popełnieniu wykroczenia i zażądał ukarania sprawcy przez
    sąd? Oczywiście zatajając fakt, że byłem poinformowany przez SM o braku
    podstaw prawnych do takiego postępowania. Czy naraziłbym się na oskarżenie o
    fałszywe zawiadomienie o wykroczeniu?

    --
    pzdr
    Marcin Majchrzak