  • 11. Data: 2013-04-08 20:43:10
    Temat: Re: Czy nakaz zapłaty dotyczy spadkobierców?
    Od: "rumcajs" <o...@r...com>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" >
    > Sztuki "spraw w sądzie" mi się nie zgadzają.
    > Jeśli klauzulę wykonalności uznajesz za osobną "sprawę w sądzie",
    > to powinieneś napisać "trzecią" (bo przecież w "sprawie" uzyskałeś
    > wyrok, a dopiero *później* klauzulę, prawda?)

    Dopiero założyłem sprawę w sądzie o wydanie nakazu zapłaty. Ale otrzymałem
    od krewnego dłużnika kopię aktu zgonu dłużnika. Nie wiem czy jest prawdziwy
    bo korespondencja jest na odległość. Nie znam tych ludzi osobiście. Pytanie
    jest czy na tym etapie (przed wyrokiem) zgłaszać że otrzymałem informację o
    śmierci dłużnika? Może lepiej żeby komornik to wyjaśniał. Ma przecież penie
    doświadczenie i narzędzia do sprawdzania informacji?
    A jeżeli zgłaszać do sądu to w jakiej formie i o co się starać ze strony
    sądu?

  • 12. Data: 2013-04-08 20:48:24
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-04-08 20:43, rumcajs pisze:
    > Użytkownik "Gotfryd Smolik news" >
    >
    > Dopiero założyłem sprawę w sądzie o wydanie nakazu zapłaty. Ale
    > otrzymałem od krewnego dłużnika kopię aktu zgonu dłużnika. Nie wiem czy

    Zatem taki nakaz już się nie uprawomocni, bo nie będzie odebrany przez
    dłużnika. Szykuj się na zawieszenie postępowania, które będzie mogło być
    wznowione dopiero po ustaleniu spadkobierców i przeprowadzeniu
    postępowania spadkowego.

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2013-04-08 21:03:12
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > sprawa sądowa" o tyle, że MOŻE mieć miejsce sprawa o podział
    > długów wg. art.1032, o ile istnieją inni dłużnicy.
    > Już nie w sprawie samego długu (bo ten jest przesądzony), tylko
    > określenia jaka część będzie "spłacalna" ze spadku.
    > Być może w rachubę wchodzi postępowanie nieprocesowe ze strony
    > spadkobierców (lub komornika, który dokonuje inwentaryzacji
    > spadku, nie mam pojęcia), ale "sprawiedliwy podział strat" stoi
    > w sprzeczności w automatycznym uzyskiwaniu klauzuli na podstawie
    > wyroku dotyczącego innego stanu prawnego.

    Nic. Skoro facet napisał, że ma nakaz z nazwiskiem dłużnika, to nie
    przyszło mi do głowy, ze tylko w planach :-)

    Jesli dłużnik nie żyje, no to nie mozna wobec niego prowadzić postępowania.
    Jakby nawet uzyskał - bo jak nie powie, że gość zmarł i nie zwróci poczta
    takiej zwrotki, to pewnie sąd wyda - to on będzie obarczony błedem. Skoro
    nakazu za życia nie wydano, to teraz trzeba pozywać spadkobierców.

  • 14. Data: 2013-04-08 21:32:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 8 Apr 2013, Robert Tomasik wrote:

    > Nic. Skoro facet napisał, że ma nakaz z nazwiskiem dłużnika, to nie przyszło
    > mi do głowy, ze tylko w planach :-)

    Tyle się wyjaśniło :) - że nakazu nie ma.

    > Jesli dłużnik nie żyje, no to nie mozna wobec niego prowadzić postępowania.
    > Jakby nawet uzyskał - bo jak nie powie, że gość zmarł i nie zwróci poczta
    > takiej zwrotki, to pewnie sąd wyda - to on będzie obarczony błedem.

    Swoją drogą, "dowód rzeczowy" na błędy procedury. Znaczy przepisu.

    > Skoro nakazu za życia nie wydano, to teraz trzeba pozywać spadkobierców.

    Może dla porządku - już nie o dług (nie "tę samą sprawę" co przeciw
    dłużnikowi) lecz wyłącznie o spłatę stwierdzonego długu.
    Pytanie co dłużnik zostawił w spadku i co możliwi spadkobiercy
    postanowili.

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2013-04-08 21:45:58
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Swoją drogą, "dowód rzeczowy" na błędy procedury. Znaczy przepisu.

    Jest dla mnie rzeczą niepojętą, że w sytuacji gdy byle urząd ma dostęp do
    bazy PESEL sąd po prostu nakazu zapłaty nie wysytła na adres zameldowania.
    Zresztą rónież nie potrafię pojąć czemu numeru PESEL nie umieszcza się w
    wyroku. Rozumiem, że takich mozliwości w chwili tworzenia kps nie było, no
    ale to chyba nie problem wprowadzić taką kosmetykę.

    > Może dla porządku - już nie o dług (nie "tę samą sprawę" co przeciw
    > dłużnikowi) lecz wyłącznie o spłatę stwierdzonego długu.

    Nie, no jeśli nie ma nakazu zapłaty, to pozew o zapłąte jest na miejscu.
    Nie chce mi się rozkminiać ustawy, ale w ogóle się zastanawiam, czy można w
    postępowaniu nakazowym coś takiego przeforsować bez ustalenia kompletu
    spadkobierców.

    > Pytanie co dłużnik zostawił w spadku i co możliwi spadkobiercy
    > postanowili.

    Szklana kula jedynie pozostaje.

  • 16. Data: 2013-04-08 21:48:33
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > nie zwróci poczta takiej zwrotki, to pewnie sąd wyda - to on będzie
    > obarczony błedem. Skoro nakazu za życia nie wydano, to teraz trzeba

    widzisz tu jest haczyk
    bo jak nie powie i zwrotka wroci (a noz widelec ktos odbierze i
    podpisze) to dostanie klauzule na spadkobiercow, a komornik
    prawidlowosci tego dochodzil nie bedzie.
    Wiec nawet jak sie spadkobiercy zaprotestuja to komornik ich konta juz
    dawno zdazy oproznic.
    Jak on juz bedzie mial kase na koncie, to sobie moze z nimi bez
    problemow dyskutowac czy mu sie nalezalo czy nie.

    roznica jest taka, ze pileczka jest po drugiej stronie boiska i gra sie
    bardziej komfortowo.

  • 17. Data: 2013-04-08 21:50:10
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-04-08 21:48, witek pisze:

> [...]
    > problemow dyskutowac czy mu sie nalezalo czy nie.
    >
    > roznica jest taka, ze pileczka jest po drugiej stronie boiska i gra sie

    Raczej sąd nie nada klauzuli na spadkobierców, widząc, że dłużnik zmarł
    przed wydaniem nakazu zapłaty.

    --
    Liwiusz

  • 18. Data: 2013-04-08 21:54:53
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 08.04.2013 21:45, Robert Tomasik pisze:

> [...]
    > umieszcza się w wyroku. Rozumiem, że takich mozliwości w chwili
    > tworzenia kps nie było, no ale to chyba nie problem wprowadzić taką

    Tradycja? Lenistwo? Tradycyjna leniwa bezmyślność? ;-/

    [ciach]

    > Szklana kula jedynie pozostaje.

    Skoro krewny dłużnika ogłosił wierzycielowi, że teraz może należności
    szukać na tamtym świecie, to podejrzewam, że będą odrzucać spadek.

  • 19. Data: 2013-04-08 22:25:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > dyskutowac czy mu sie nalezalo czy nie.
    >
    > roznica jest taka, ze pileczka jest po drugiej stronie boiska i gra sie

    Ja mam świadomość tego faktu. Dlatego właśnie dziwnym dla mnie jest brak w
    procedurze sprawdzenia przez sąd danych w PESEL.

  • 20. Data: 2013-04-08 22:26:26
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Raczej sąd nie nada klauzuli na spadkobierców, widząc, że dłużnik zmarł
    > przed wydaniem nakazu zapłaty.

    Fakt. O tym nie pomyślałem. Będzie musiał dostarczyć odpis aktu zgonu , a
    tam będzie data.