  • 1. Data: 2013-04-07 12:32:58
    Temat: Dwa pytania dotyczące energetyki
    Od: "Radomir" <r...@w...pl>

    Witam

    Mam dwa pytania dotyczące tematu

    1) W październiku 2012 kupiliśmy z żoną mieszkanie i ostatnio usiłowaliśmy
    zawrzeć umowę z zakładam energetycznym. Pracownica punktu obsługi klienta
    twierdzi, że jest to niemożliwe bez protokołu z podpisem poprzedniego
    właściciela. Czy ona tak może, czy zakład, który ma pozycję monopolistyczną
    nie jest zobowiązany do zawarcia umowy? Poprzedni właściciel nie zostawił na
    siebie namiarów, więc nawet, gdybyśmy chcieli, nie jesteśmy w stanie tego
    zrobić. Sprawa dotyczy Warszawy, ściślej Ursynowa.

    2) We wrześniu zeszłego roku sprzedałem działkę i w październiku
    wypowiedziałem umowę na dostawy energii (sprawa bez związku z punktem
    pierwszym, zupełnie inny zakład energetyczny). W piśmie wypowiadającym
    podałem równocześnie nowy adres do korespondencji. Zapłaciłem faktury, które
    miałem i tyle. Ostatnio dostałem pismo, w którym tenże zakład żąda ode mnie
    wpłaty zaległych kwot za kolejne faktury (które wysyłali na stary adres) i
    jeszcze grozi wpisem do KRD. Czy faktury, które przysłali mi na stary adres
    (zresztą zwykłym listem) mogą traktować jako dostarczone? I drugie pytanie -
    czy grożenie wpisem do KRD nie jest przypadkiem karalne w sytuacji, gdy
    domagają się kwoty ok. 41 zł, a wpisy do KRD są od 200?

    Pozdr
    RK

  • 2. Data: 2013-04-07 13:01:29
    Temat: Re: Dwa pytania dotyczące energetyki
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 07.04.2013 12:32, Radomir pisze:

> [...]
    > obsługi klienta twierdzi, że jest to niemożliwe bez protokołu z podpisem
    > poprzedniego właściciela. Czy ona tak może, czy zakład, który ma pozycję

    Ale masz spisane stany liczników z jego podpisem, że jak przekazywał
    mieszkanie, to taki stan był?

> [...]
    > właściciel nie zostawił na siebie namiarów, więc nawet, gdybyśmy
    > chcieli, nie jesteśmy w stanie tego zrobić. Sprawa dotyczy Warszawy,

    Zażądaj uzasadnienia na piśmie.

    [ciach]

> [...]
    > stary adres) i jeszcze grozi wpisem do KRD. Czy faktury, które przysłali
    > mi na stary adres (zresztą zwykłym listem) mogą traktować jako

    Nie jest istotne, czy faktura została dostarczona. Zobowiązanie istnieje
    nawet jeśli np. poczta korespondencję całkiem zgubi.

    Faktura to tylko dokument księgowy.

    > I drugie pytanie - czy grożenie wpisem do KRD nie jest
    > przypadkiem karalne w sytuacji, gdy domagają się kwoty ok. 41 zł, a
    > wpisy do KRD są od 200?

    Meh, pewnie głąby mają jeden formularz na wszystko. Poza tym żeby groźba
    była karalna, musisz bać się jej spełnienia - a przecież sam napisałeś,
    że wiesz, że wpisy tam sa możliwe dopiero od wyższej kwoty.

  • 3. Data: 2013-04-07 13:20:41
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Radomir" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

    Energetyka się żądzi własnymi prawami i czasem trzeba im wskazywać włąściwe
    miejsce w szeregu. :-)

> [...]
    > do zawarcia umowy? Poprzedni właściciel nie zostawił na siebie namiarów,
    > więc nawet, gdybyśmy chcieli, nie jesteśmy w stanie tego zrobić. Sprawa

    Po prostu przestań płacić faktury wystawiane na poprzedniego właściciela.
    Odeślij je i napisz, ze zapłącisz chętnie, bo korzystasz z prądu i
    mieszkania, ale jak będą na Ciebie. I w tym poiśmie możesz opisać całę
    perypetie. Bo protokoół i reszta, to pewnie wymysł pracownika obsługi, a
    nie kierownictwa.

> [...]
    > dostarczone? I drugie pytanie - czy grożenie wpisem do KRD nie jest
    > przypadkiem karalne w sytuacji, gdy domagają się kwoty ok. 41 zł, a wpisy

    Pismo przyszło do Ciebie na nowy adres? Jeśli tak, to im odpisz, że umowę
    wypowiedziałeś i zadnych faktur nie dostałeś. A jeśli to przychodzi na
    jakiś inny, to niech całą korespondencję tamta osoba odeśle z adnotację, że
    adresat mieszka tu, a tu. Jak Ci będą a właściwy adres chcieli wysłać, to
    sobie zmienią w komputerach i jeden problem zniknie.

    Co do wystawiana faktur, to pewnie ktoś zapomniał coś w systemie odznaczyć,
    a treść pisma z pouczenami jest standardowa.

  • 4. Data: 2013-04-07 13:21:04
    Od: Rabarbar <t...@i...pl>

    W dniu 2013-04-07 12:32, Radomir pisze:
> [...]
    > właściciel nie zostawił na siebie namiarów, więc nawet, gdybyśmy
    > chcieli, nie jesteśmy w stanie tego zrobić. Sprawa dotyczy Warszawy,

    bzdura, przedstawiasz umowę kupna sprzedaży, ZE wypowiada poprzedniemu
    umowę (jeżeli on tego nie zrobił)

  • 5. Data: 2013-04-07 13:51:25
    Temat: Re: Dwa pytania dotycz?ce energetyki
    Od: Rabarbar <t...@i...pl>

    > Po prostu przestań płacić faktury wystawiane na poprzedniego
    > właściciela.

    dokładnie, to jest problem i niedopełnienie obowiązków poprzedniego
    właściciela, teraz mieszkaj sobie używaj a wszystko idzie na
    poprzedniego właściciela, jak rachunki nie będą płacone to wypowiedzą
    umowę i będą go ścigać do stanu zdjęcia licznika, jak zostanie zdjęty to
    w ten sam dzień idziesz i podpisujesz nową umowę na siebie

  • 6. Data: 2013-04-08 16:54:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 7 Apr 2013, Radomir wrote:

> [...]
    > twierdzi, że jest to niemożliwe bez protokołu z podpisem poprzedniego
    > właściciela. Czy ona tak może, czy zakład, który ma pozycję monopolistyczną

    http://prawa-konsumenta.wieszjak.pl/reklamacja/86129
    ,Jakie-obowiazki-ma-przedsiebiorstwo-energetyczne.ht
    ml
    +++
    Najistotniejszy w tym zakresie jest obowišzek zawarcia z konsumentem umowy
    o œwiadczenie usług dystrybucji energii, jeżeli tylko istniejš techniczne
    i ekonomiczne warunki jej dostarczania
    ---

    > 2) Zapłaciłem faktury, które
    > miałem i tyle. Ostatnio dostałem pismo, w którym tenże zakład żąda ode mnie
    > wpłaty zaległych kwot za kolejne faktury (które wysyłali na stary adres)

    A umowę masz?
    Co w niej było nt. podstawy obowiązku zapłaty?

    Bo "default" opisał obok Andrzej - ale w sumie umowa MOŻE stanowić,
    że podstawa zapłaty jest inna niż sam fakt świadczenia, może to
    być np. "prawidłowo wystawiona faktura" (z pytaniem czy "prawidłowość"
    obejmuje tylko wartości urzędowo wymagane, czy również warunki
    umowne).

    pzdr, Gotfryd