  • 21. Data: 2013-04-09 07:49:54
    Temat: Re: Czy nakaz zapłaty dotyczy spadkobierców?
    Od: "rumcajs" <o...@r...com>

    Użytkownik "Liwiusz" >>
    > Zatem taki nakaz już się nie uprawomocni, bo nie będzie odebrany przez
    > dłużnika. Szykuj się na zawieszenie postępowania, które będzie mogło być
    > wznowione dopiero po ustaleniu spadkobierców i przeprowadzeniu
    > postępowania spadkowego.

    A jak ja ustalę spadkobierców jak ich nie znam. Chodzi o pożyczkę udzieloną
    przez internet.

  • 22. Data: 2013-04-09 08:01:05
    Od: "rumcajs" <o...@r...com>

    Użytkownik "rumcajs"
    Facet wziął ode mnie pożyczkę na 2 miesiące i po miesiącu, po spłaceniu 1
    raty mu się zmarło. Tak twierdzi jego krewny. Nawet nie wiem czy to prawda.
    Mam tylko dane z dowodu i umowę pożyczki w postaci elektronicznej. Nie
    widziałem człowieka twarzą w twarz.

  • 23. Data: 2013-04-09 08:10:56
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 09.04.2013 08:01, rumcajs pisze:
> [...]
    > prawda. Mam tylko dane z dowodu i umowę pożyczki w postaci
    > elektronicznej. Nie widziałem człowieka twarzą w twarz.

    Czyli nakazu zapłaty jeszcze nie masz.

    Najpierw musisz człowieka pozwać, jeśli się przy okazji oficjalnie
    dowiesz, że zmarł, to musisz pozwać spadkobierców, ale oni mogli spadek
    odrzucić.

  • 24. Data: 2013-04-09 08:24:19
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-04-09 07:49, rumcajs pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz" >>
    >
    > A jak ja ustalę spadkobierców jak ich nie znam. Chodzi o pożyczkę
    > udzieloną przez internet.

    Możesz poczekać aż sami się ustalą i przeprowadzą postępowanie spadkowe.
    A jeśli nie, to tylko Twój problem jak sobie z nim poradzisz :)

    --
    Liwiusz

  • 25. Data: 2013-04-09 08:24:49
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-04-09 08:01, rumcajs pisze:
> [...]
    > prawda. Mam tylko dane z dowodu i umowę pożyczki w postaci
    > elektronicznej. Nie widziałem człowieka twarzą w twarz.

    Czyli normalne ryzyko tego typu działalności.

    --
    Liwiusz

  • 26. Data: 2013-04-09 16:37:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "rumcajs" <o...@r...com> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Liwiusz" >>
    >
    > A jak ja ustalę spadkobierców jak ich nie znam. Chodzi o pożyczkę
    > udzieloną przez internet.

    Nie obiecywałem, że będzie łatwo. Stąd też głupio i nieostrożnie udzielać
    takich dziwnych pożyczek.

  • 27. Data: 2013-04-09 21:13:20
    Od: Maciek <m...@n...pl>

> [...]
    > Mam tylko dane z dowodu i umowę pożyczki w postaci elektronicznej. Nie
    A w jakiej formie dostałeś informację o śmierci dłużnika? Dodam, że w
    tym kraju nie będziesz miał pewności, dokąd nie staniesz nad jego
    stygnącymi zwłokami - no tak, masz ten problem, że nie będziesz
    wiedział, czy to właściwe zwłoki ;-)
    "Mój" komornik też mnie raczył informacjami od rodziny dłużnika o tym,
    że ten bidulek wyjechał gdzieś na wschód, tam zaginął i chyba nie żyje :->

    Maciek

  • 28. Data: 2013-04-10 07:57:45
    Od: "rumcajs" <o...@r...com>

    Użytkownik "Maciek" <
> [...]
    > "Mój" komornik też mnie raczył informacjami od rodziny dłużnika o tym,
    > że ten bidulek wyjechał gdzieś na wschód, tam zaginął i chyba nie żyje :->

    Krewny dłużnika przysłał mi skan Aktu zgonu. Oczywiscie nie jestem w stanie
    tego sprawdzić. W kazdym razie nie tak łatwo. A komornik ma wolę i
    możliwości do sprawdzenia stanu faktycznego (miejsca pobytu, rachunku
    bankowego, PITa w Urzędzie Skarbowym, Pesela) ?
    Czy komornik sam może dopominać się spłaty długu od spadkobierców? Czy
    raczej umywa ręce i czeka na nowy nakaz zapłaty (wydany przez sąd) w którym
    są nazwiska spadkobierców?

  • 29. Data: 2013-04-10 08:22:26
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > Czy komornik sam może dopominać się spłaty długu od spadkobierców? Czy
    > raczej umywa ręce i czeka na nowy nakaz zapłaty (wydany przez sąd) w
    > którym są nazwiska spadkobierców?

    A skąd komornik ma z góry wiedzieć kto jest spadkobiercą i od kogo się
    domagać?

    --
    Krzysztof

  • 30. Data: 2013-04-10 16:14:18
    Od: "rumcajs" <o...@r...com>

    Użytkownik "Krzysztof Jodłowski" <>
    A skąd komornik ma z góry wiedzieć kto jest spadkobiercą i od kogo się
    > domagać?

    Ma doświadczenie i pewnie jakieś umocowanie prawne choćby dostęp do danych
    osobowych.
    Na pewno większe ma uprawnienia i doświadczenie jak szary obywatel.
    Zgłaszać na policję?