  • 1. Data: 2008-03-17 08:28:28
    Temat: Zajęcie współwłasności
    Od: wacek <f...@w...pl>

    Czy komornik może zająć samochód który ma 2 współwłaścicieli ?
    Jeden z nich jest windykowany przez komornika, drugi jest "czysty".
    Jak w praktyce wygląda sprawa odzyskania należności?
    Z tego co wiem podobna sytuacja z kontem bankowym nie doprowadziła do
    windykacji.
    Komornik nie mógł zająć konta, którego dłużnik był tylko
    współwłaścicielem.

  • 2. Data: 2008-03-17 08:32:39
    Temat: Re: Zajęcie współwłasności
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    wacek pisze:
    > Czy komornik może zająć samochód który ma 2 współwłaścicieli ?
    > Jeden z nich jest windykowany przez komornika, drugi jest "czysty".
    > Jak w praktyce wygląda sprawa odzyskania należności?

    Komornik zajmuje ruchomość w części należącej do dłużnika.
    kpc:
    art. 846
    § 1. Egzekucja z ułamkowej części rzeczy ruchomej będącej wspólną
    własnością kilku osób odbywa się w sposób przewidziany dla egzekucji z
    ruchomości, z zastrzeżeniem, że sprzedaży podlega tylko udział dłużnika.

    Mógł - art. 891(1) kpc.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz