    From: arek - z pracy <a...@...pracy.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Czy można pozwać Onet? Czy i za ile znajdzie się adwokat?
    Date: Mon, 17 Mar 2008 11:26:53 +0100

    Witam

    Zacznę od tego, że jakiś czas czytam wypowiedzi na forum Onetu. Są
    różne: rozsądne i naiwne, mądre i głupie, i oczywiście mnóstwo
    prowokacyjnych. Te ostatnie lubię najbardziej, pod warunkiem że nie są
    chamskie i oszczercze. Tymczasem ostatnio pojawiło się kilku mądrali (a
    każdy ma kilka nicków) którzy wprost obrażają znane osoby - np. casus
    antyjumera i naprawdę chamskie wypowiedzi pod adresem Adama Małysza. Z
    tego co wiem moderatorzy Onetu mają obowiązek wycinania odpowiedzi
    niezgodnych z regulaminem. Tymczasem takie wypowiedzi są specjalnie
    puszczane - zdaje się że generują większy ruch i więcej odsłon banerów.
    Kiedyś napisałem pod pewnym postem cztery odpowiedzi: dwie rozsądne w
    stylu "nie masz racji, bo..." i "człowieku, tą wypowiedzią naruszasz
    regulamin" i dwie chamskie w stylu "spadaj" i "głupiś". Co ciekawe dwie
    pierwsze się nie ukazały - dwie kolejne owszem...
    I moje pytanie: czy można pozwać Onet za umieszczanie takich tekstów? Ja
    wiem, że "za komentarze redakcja Onetu nie odpowiada" ale swego czasu o
    Kaczyńskich źle się pisać nie dało... Tymczasem publiczne nazwanie
    znanego sportowca "to stary dziadyga który powinien sp..ć ze sportu na
    dach - po więcej zapraszam na mój blog" to wg mnie przegięcie. Co więcej
    - to nie wypowiedź "anonimowego" (w "" bo w sumie każdy ma swój IP)
    usera, ale osoby która ma na Onecie swoje konto pocztowe, swój blog i
    pisze komentarze po zalogowaniu się (z tego co wiem, na Onecie nie da
    się zalogować korzystając z anonimizerów). Ostatnio zauważyłem, że ten
    sam człowiek zaczyna pisać na innych forach, a wzbudza taką powszechną
    nienawiść, że w internecie pojawiły się (nie wiem czy prawdziwe) jegon
    dane adresowe.
    I tu drugie pytanie: czy prywatna osoba (zakładam jej niewinność),
    właściciel tych danych adresowych, może pozwać Onet? Żądać usunięcia
    konta i zakazu publikowania takich treści? Albo czy oburzeni kibice
    danego sportowca mogą tego żądać? Czy jakaś kancelaria podejmie się
    sprawy, czy jest to sprawa z góry przegrana i nikt nie będzie się w to
    bawił?

    Pozdrawiam
    Arek