  • 161. Data: 2010-02-18 08:49:09
    Temat: Re: Czy mozna legalnie nie przestrzegac zapisow umowy?
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Andrzej Lawa a...@l...SPAM_PRECZ.com ...

    > Normalni ludzie nie mają pojęcia o logice zdań? ;->

    wlasnie do tej logiki dążę.

    > Tutaj mieliśmy: "jeśli" WYPOWIEDZIENIE "to" FORMA PISEMNA.
    >
    > Z powyższego nie wynika jednak zdanie: "jeśli" BRAK FORMY PISEMNEJ
    > "to" BRAK WYPOWIEDZENIA.

    to w takim razie musisz napisac, co zgodnie z logiką wynika ze zdania:
    Jeśli wypowiedzenie to forma pisemna.

    I dalej, zgodnie z logiką poprosze o analize zdania:
    Jesli chcesz kupic przedmiot x, musisz zaplacic 100zł.

    Czy to zdanie wskazuje, ze za 50 zł przedmiotu x nie kupie?

    > Nie mój problem. Ja prawnikiem nie jestem, a zapis rozumiem.
    >
    > Co więcej - jedna rzecz jeśli ktoś nie zrozumie za pierwszym razem. A
    > ten uparty osioł nadal nie chce zrozumieć - mimo wyroku sądowego i
    > tłumaczenia kilku/kilkunastu osób.

    Abstrahuje od "wkurzonego" - okazał sie byc conajmniej niegrzeczny, wiec
    nie bede sie odnosił do tego co zrozumiał a czego nie.

    > A gdyby tędy przechodziłą wasza matka?

    a niosła by pismo od usługodawy czy nie?

    no cóz :)))

  • 162. Data: 2010-02-18 08:49:10
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Nieco wkurzony k...@N...gazeta.pl ...

    > Kilkumiesięczne.

    no to sporo.
    Nie wiem jak to duza firma, ale zawsze z przymrozeniem oka patrze na
    ustalenia z osobami z infolinii.
    Chyba ze ustalałes to z jakims swoim opiekunem klienta lub kims podobnym.
    Na pewno taka rozmowe bym sobie nagrał.

  • 163. Data: 2010-02-18 08:49:10
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Andrzej Lawa a...@l...SPAM_PRECZ.com ...

    > Ja się dziwię, że ktoś jeszcze traktuje poważnie gościa, który chce
    > odzyskać swoje nieprzesłane pakiety - i nazywa je własnością ;)

    to juz sie wyjasniło, ze chodziło o internet?

  • 164. Data: 2010-02-18 08:49:11
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Andrzej Lawa a...@l...SPAM_PRECZ.com ...

    > Ale nadal sprzedany, mimo niedopełnienia wszystkich formalnych
    > procedur.

    Dobra, konczymy ten subwatek, bo oczywiscie twój punkt widzenia rozumiem, a
    zaraz zaczniemy trollowac.

    > Wiesz, jak zgrywasz idiotę - to nie dziw się, że kto jak idiotę ciebie
    > potraktuje.

    bez komentarza... to juz nie mnie to oceniac.

    > Zdobnictwo.
    >
    > To nie jest zdobnictwo tylko wskazanie drogi preferowanej.

    Gdyby to była droga preferowana, to dla jasnosci obu stron w umowie
    napisanoby: preferowana jest forma pisemna wypowiedzenia.
    Jeszcze raz powtarzam - szkoda, ze mamy tak skonstruowane prawo, ze pozwala
    na takie niejasnosci miedzy tym co napisane a tym co to znaczy.
    Nadal zastanawiam sie nad intencja ustawodawcy.

  • 165. Data: 2010-02-18 09:29:54
    Temat: Re: powinien=musi
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Piotr [trzykoty] pisze:

    > czasem może nie być kary, ale mogą być konsekwencje. Np. jest
    > rozporządzenie, które mówi w co powinien być wyposażony pojazd. " Pojazd
    > powinien być tak zbudowany, wyposażony i utrzymany, aby:(...)"
    > Nie ma kary, jak nie spełnia tej normy. Ale jak diagnosta na podstawie
    > innych przepisów sprawdza stan techniczny, które się odowłują do
    > obowiązkowego wyposażenia, które jest wyrażone jako "powinien", a
    > czegoś tam nie będzie, to konsekwencją będzie niedopuszczenie do ruchu.

    Ale jest zapis dosłownie zakazujący poruszania się pojazdem, który nie
    spełnia warunków. Oraz opisujący konsekwencje złamania tegoż.

  • 166. Data: 2010-02-18 09:34:04
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Budzik pisze:

    > I dalej, zgodnie z logiką poprosze o analize zdania:
    > Jesli chcesz kupic przedmiot x, musisz zaplacic 100zł.

    Twoje zdanie jest błędne.

    Prawidłowe to: jeśli zapłacisz podaną cenę, to przedmiot z oferty stanie
    się twoją własnością.

    [ciach]

    > no cóz :)))

    A tak ich znajomy (byćmoże) prawnik ma zajęcie i kasę - a za wszystko i
    tak zapłaci ten "wkurzony": czysty zysk ;)

  • 167. Data: 2010-02-18 09:38:16
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Wed, 17 Feb 2010 23:20:05 +0000 (UTC), Nieco wkurzony napisał(a):

    > Kilkumiesięczne.

    Ej no. Miales *kilkumiesieczne* opoznienie w platnosci i jeszcze sie dziwisz
    ze ktos tyle nie czekal tylko odcial?
    LOL
    Firma swiadczy ci uslugi, ty przez kilka miesiecy im nie placisz za to, a
    potem masz czelnosc jeszcze po sadach ich ciagac za to ze po prostu cie
    odcieli? No sorry, ale to zwykle pieniactwo.

    --
    Mark

  • 168. Data: 2010-02-18 09:39:12
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Budzik pisze:

    > Gdyby to była droga preferowana, to dla jasnosci obu stron w umowie
    > napisanoby: preferowana jest forma pisemna wypowiedzenia.

    Albo tak, jak napisano w tym przypadku. Nie Tobie dyktować styl pisania.
    A że umowy pisze się w stylu prawniczym, to raczej nie zobaczysz tam
    sformułowań typu "preferowany sposób zawiadamiania" tylko "powinno być
    zawiadamiane w taki sposób".

    > Jeszcze raz powtarzam - szkoda, ze mamy tak skonstruowane prawo, ze pozwala
    > na takie niejasnosci miedzy tym co napisane a tym co to znaczy.
    > Nadal zastanawiam sie nad intencja ustawodawcy.

    Nie da się prawa skonstruować inaczej, bo to wymagałoby przewidzenia
    każdej możliwej sytuacji i każdej możliwej umowy.

    To zadaniem prawników stron jest takie sformułowanie umów, żeby nie było
    w nich miejscach na niejasności. Uwierz mi - takich umów przewinęło się
    przez moje ręce sporo (tłumaczyłem je - tak dla informacji) i wszystkie
    są pisane tak upierdliwie drobiazgowo i redundantnie, że aż obrzydzenie
    bierze. Ale tak musi być.

  • 169. Data: 2010-02-18 09:40:18
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Mark pisze:

    > Firma swiadczy ci uslugi, ty przez kilka miesiecy im nie placisz za to, a
    > potem masz czelnosc jeszcze po sadach ich ciagac za to ze po prostu cie
    > odcieli? No sorry, ale to zwykle pieniactwo.

    Zaraz Cię za to "pieniactwo" zwyzywa od chamów, buraków i prostaków ;)

  • 170. Data: 2010-02-18 09:56:19
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Olgierd n...@n...problem ...

    > Ale który? Ten o cenie czy ten o formie czynności prawnej czy ten o
    > formie wypowiedzenia umowy?
    > Bo jak dla mnie każdy jest jasny ;-)

    ten, ze zapis o wymogu formy pisemnej jest tylko ozdobnikiem (choc na
    pierwszy rzut oka laik mogbypomyslec inaczej) a jego moc prawna nadaje
    dopiero dodanie fragmentu o rygorze niewaznosci.