  • 11. Data: 2008-06-12 14:38:01
    Temat: Re: Czy jesli ktos xeruje... naruszając prawa autorskie
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 12 czerwiec 2008 15:47
    (autor witek
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g2r9cr$qr3$1@inews.gazeta.pl>):

    > Jak mnie nie stać na mercedesa to mogę go ukraść?
    > Tlumaczenie wymyśliłeś wyjątkowo naiwne.

    To teraz powiedz co i ile stracił i kto z powodu kserowania podręcznika z
    lat 60, niedostępnego na rynku od wieków.

    Ochrona dóbr intelektualnych nie powinna polegać na blokowaniu rozwoju i
    zamykaniu wiedzy w sejfach.

    --
    Tristan

  • 12. Data: 2008-06-12 16:15:54
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    > Jak mnie nie stać na mercedesa to mogę go ukraść?

    Mercedesa możesz sobie kupić bez problemu, a ksiązki której nie ma w
    sprzedazy nie kupisz. A mercedesa możesz sobie skopiować i zrobic
    identycznego, wówczas to będzie prawiodłowe porównanie...

    > Tlumaczenie wymyśliłeś wyjątkowo naiwne.

    Twój argument jest jescze gorszy :)

    Pozdrawiam Przemek

  • 13. Data: 2008-06-12 18:40:26
    Od: "Szerszen" <s...@t...pl>

    > Jak mnie nie stać na mercedesa to mogę go ukraść?
    > Tlumaczenie wymyśliłeś wyjątkowo naiwne.

    jak widac nie zrozumiales kilku slow po polsku, widac nie stac cie bylo na
    nauke

  • 14. Data: 2008-06-12 18:52:38
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    witek wrote:

    > Jak mnie nie stać na mercedesa to mogę go ukraść?
    > Tlumaczenie wymyśliłeś wyjątkowo naiwne.

    trywializujesz coś co nie jest wcale jednoznaczne.

  • 15. Data: 2008-06-12 23:17:32
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 12.06.2008 Przemek Lipski <W...@w...epf.pl> napisał/a:
    > Mercedesa możesz sobie kupić bez problemu, a ksiązki której nie ma w
    > sprzedazy nie kupisz. A mercedesa możesz sobie skopiować i zrobic
    > identycznego, wówczas to będzie prawiodłowe porównanie...

    Też chyba nie do końca. A jak nie możesz z jakiegoś powodu kupić
    konkretnego oprogramowania czy utworu a-v to daje Ci to moralne prawo do
    zrobienia kopii? Ja rozumiem kulturalne przesłanki i inne podobne dylematy
    ale to MZ mydlenie sobie samemu oczu dla poprawy samopoczucia.

    --
    Marcin

  • 16. Data: 2008-06-13 00:35:55
    Od: T <...@t...warszawa.pl>

    witek pisze:

    > Jak mnie nie stać na mercedesa to mogę go ukraść? Tlumaczenie wymyśliłeś
    > wyjątkowo naiwne.

    Nie ośmieszaj się takimi porównaniami...

    --
    http://tomasz.warszawa.pl

  • 17. Data: 2008-06-13 00:38:55
    Od: T <...@t...warszawa.pl>

    Marcin Debowski pisze:

> [...]
    > zrobienia kopii? Ja rozumiem kulturalne przesłanki i inne podobne
    > dylematy ale to MZ mydlenie sobie samemu oczu dla poprawy samopoczucia.

    Morale? Oczywiście! Przecież jest to sytuacja w której ewidentnie nikt
    nic nie traci (skoro nie jestem w stanie kupić danego utworu, to nie ma
    mowy nawet o utraconych korzyściach), a twórca wręcz zyskuje (ma sporą
    szansę, że gdy umożliwi mi kupno swojego utworu to to zrobię -- darmowa
    promocja).

    --
    http://tomasz.warszawa.pl

  • 18. Data: 2008-06-13 01:09:53
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 13.06.2008 T <...@t...warszawa.pl> napisał/a:

    > Morale? Oczywi?cie! Przecie? jest to sytuacja w której ewidentnie nikt
    > nic nie traci (skoro nie jestem w stanie kupi? danego utworu, to nie ma
    > mowy nawet o utraconych korzy?ciach), a twórca wr?cz zyskuje (ma spor?

    Rozumiem, czystej wody altruizm :)

    > szans?, ?e gdy umo?liwi mi kupno swojego utworu to to zrobi? -- darmowa
    > promocja).

    Może Ty i Twój kolega i może koledzy Twoich kolegów, ale jakieś mam takie
    niepokojace przeczucie, że 90% populacji nic nie kupi i się zadowoli co
    nielegalnie skopiowało.
    Poza tym, tak MZ nie Twój interes dbanie o potencjalne zyski innej osoby
    bez zapytania jej o zgodę. To ponownie, z czysto etycznego p. widzenia.

    A czy teraz pojawi się może biblijny argument?

    --
    Marcin

  • 19. Data: 2008-06-13 05:08:22
    Od: Any User <u...@a...pl>

> [...]
    > mowy nawet o utraconych korzyściach), a twórca wręcz zyskuje (ma sporą
    > szansę, że gdy umożliwi mi kupno swojego utworu to to zrobię -- darmowa

    Jesteś pewien, że producent nic nie traci?

    Jest taki wskaźnik ekonomiczny, stosowany m.in. przy wycenie
    przedsiębiorstw, zwany wartością lub potencjałem produktu. Wyraża on
    stosunek przychodów producenta do liczby użytkowników produktu - zarówno
    tych płacących pełną stawkę, jak i tych, którzy z różnych powodów nie
    zapłacili nic - bo np. promocja, czy coś tam innego. W tą liczbę
    użytkowników wlicza się również szacunkową liczbę użytkowników pirackich
    - również niezależnie od tego, jaki były przekrojowo powody piractwa.

    I widzisz, rzecz w tym, że im więcej użytkowników, którzy za produkt nie
    płacą, tym wartość tego wskaźnika się zmniejsza. A to z kolei skutkuje
    m.in. tym, że firma dla potencjalnych inwestorów jest coraz mniej warta.

    Ale żeby na to wpaść, trzeba było nie spać na wykładach z zarządzania.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 20. Data: 2008-06-13 08:05:30
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Any User" <u...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Jesteś pewien, że producent nic nie traci?

    a co traci, skoro jego produkt nie jest w sprzedazy i najprawdopodobniej nie
    bedzie?

    moze z tej strony, co straci henry ford, lub jego spadkobiercy, jak wykonam
    sobie replike forda t??

    > I widzisz, rzecz w tym, że im więcej użytkowników, którzy za produkt nie
    > płacą, tym wartość tego wskaźnika się zmniejsza. A to z kolei skutkuje
    > m.in. tym, że firma dla potencjalnych inwestorów jest coraz mniej warta.

    no to microsoft leci na leb na szyje :) az dziw ze gates jeszcze nie
    zbankrutowal ;)
    oczywiscie to zart, pisze tak na wszelki wypadek