  • 1. Data: 2008-06-11 18:26:00
    Temat: Prawa autorskie podwykonawcy - czy mogę utwór umieścić w swoim portfolio?
    Od: Anna P <a...@o...pl>

    Witam serdecznie!
    Bardzo prosiłabym o pomoc w następującej sprawie:
    Ja (jako firma) współpracuję z firmą X na zasadzie podwykonawstwa -
    robię firmie X strony internetowe dla ich klientów. Z tego tytułu
    chciałabym na swojej stronie firmowej, w portfolio, umieścić
    informację o stworzeniu tych stron we współpracy z firmą X. Firma X
    oczywiście ma to w swoim portfolio, a na dodatek podpisuje się w
    stopce wykonanej strony, jako wykonawca. Dodam jeszcze, że serwisy
    robię jedynie od strony programistycznej, na podstawie przekazanej
    przez firmę X grafiki.
    Czy przysługuje mi prawo do umieszczenia informacji o stworzeniu danej
    strony w swoim portfolio, jeśli robiłam to dla innej firmy?
    Przytoczę kilka punktów z umowy, którą podpisuję z firmą X, które
    mówią o prawach autorskich oraz o tajemnicy przedsiębiorstwa (ja
    niestety po przeczytaniu tego po raz setny, nadal nie jestem pewna,
    czy mogę tak zrobić:)) :
    Kilka punktów z paragrafu dotyczącego postanowień wstępnych umowy:

    1.Wykonawca będzie twórcą w rozumieniu prawa autorskiego Serwisu,
    którego wykonanie jest przedmiotem niniejszej Umowy i przysługiwać mu
    będzie wyłączne prawo do korzystania z utworu, modyfikowania go i
    rozporządzania nim na wszystkich polach eksploatacji oraz do
    wynagrodzenia za korzystanie z utworu.
    2.Prawa autorskie obejmują typ, jak i zastosowanie danego Serwisu w
    środowisku firmy, kodu dostępu (źródłowego) rozwiązań informatycznych
    niezbędnych do poprawnego działania wszystkich aplikacji związanych z
    serwisem wdrażanym u Zamawiającego.
    3.Majątkowe prawa autorskie i majątkowe prawa pokrewne, o których mowa
    w pkt 3 i 4 powyżej Wykonawca zobowiązuje się przenieść na
    Zamawiającego na zasadach określonych w niniejszej Umowie.

    Oraz kilka punktów z paragrafu dotyczącego praw autorskich:
    1.Wykonawca zobowiązuje się przenieść na Zamawiającego autorskie prawa
    majątkowe i autorskie prawa pokrewne do Serwisu i utworów wchodzących
    w jego skład lub w nim wykorzystanych, na polach eksploatacji
    wymienionych w art. 50, 74 i 86 ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o
    prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U. z 2000 r. Nr 80 poz. 904
    z późniejszymi zmianami). Wraz z przejściem praw autorskich na
    Zamawiającego przechodzą prawa do zezwalania na wykonywanie autorskich
    praw zależnych. Wynagrodzenie określone w § 7 obejmuje należność za
    przeniesienie majątkowych praw autorskich na każdym z pól
    eksploatacji, o których mowa w zdaniach poprzednich.
    2.Przeniesienie praw własności intelektualnej, o których mowa w pkt 1
    powyżej następuje z chwilą podpisania przez strony protokołu odbioru
    Serwisu.
    3.Wykonawca w przypadku powierzenia wykonania prac określonych w
    niniejszej Umowie osobom trzecim zobowiązuje się nabyć na własny koszt
    majątkowe prawa autorskie i majątkowe prawa pokrewne w zakresie i na
    polach eksploatacji wymienionych w pkt 1 powyżej.

    oraz punkty z paragrafu o zachowaniu tajemnicy przedsiębiorstwa:
    1.Strony zobowiązują się zachować w tajemnicy treść informacji
    stanowiących ich tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o
    zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.
    2.Obowiązek poufności określony w pkt 1 wiąże strony bezterminowo.
    3.W razie rozwiązania lub wygaśnięcia Umowy, strony zwrócą sobie
    wzajemnie wszelkie dokumenty zawierające informacje stanowiące
    tajemnicę przedsiębiorstwa otrzymane od drugiej strony lub zniszczą te
    dokumenty i powiadomią o tym drugą stronę.
    4.Wykonawca zobowiązuje się wykorzystywać wzory graficzne powierzone
    jej przez Zamawiającego, ich elementy, postacie: logo, wyłącznie w
    celu realizacji niniejszej Umowy, tzn. w zakresie wyraźnie określonym
    przez Zamawiającego. W związku z powyższym Wykonawca zobowiązuje się
    do nie rozpowszechniania wzorów graficznych oraz ich elementów
    wymienionych w zdaniu poprzedzającym w inny sposób.

    Z góry bardzo dziękuję i pozdrawiam!