    From: Tristan <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Co można zrobić z wyłudzeniem nienależnej opłaty?
    Date: Thu, 05 Feb 2009 19:46:28 +0100

    Witam,

    od lat korzystam z pływalni Delfin w Gliwicach, a niedawno nabyłem także
    kartę stałego klienta. Zawsze byłem zadowolony. Dzisiaj jednak odkryłem
    przestępczy proceder, jaki ma miejsce w ww pływalni.

    Mój kolega postanowił iść na saunę. Drzwi do sauny były otwarte, światło
    zapalone, zaś bramka wejściowa przyjęła kod i wpuściła kolegę do środka.
    Wszedł więc i zaczął szukać działających kabin. Wszystkie nie działały.
    Szukał więc włącznika. Całość zajęła mu około 5 minut, po tym czasie
    wyszedł wkurzony na to, że sauna nie działa.

    Wyszliśmy z pływalni i na bramce głównej kazano nam zapłacić za korzystanie
    z sauny. Wyjaśniamy, że sauna nie działała. Na to pani bramkarka ze
    złośliwym uśmiechem stwierdziła ,,Wiem, sauna jest czynna dopiero od 15.''
    Pomimo to, zmusiła nas jednak do zapłacenia za korzystanie z sauny.

    W ten sposób wyłudzono od nas z premedytacją (otwarte drzwi, włączone
    światło, działająca bramka wejściowa do sauny) opłatę za niespełnioną
    usługę. I nie chodzi tu nawet o te 2zł, jakie my straciliśmy, ale w czasie
    naszego pobytu na basenie osób wchodzących i wychodzących z sauny było tak
    na oko z 10 osób. Więc w ciągu godziny pływalnia wyłudziła z rozmysłem
    około 20zł. Szacując dalej w ten sposób, dziennie za nienależne usługi
    pobierane są opłaty w wysokości około 200zł. Niezły zarobek.

    Jakie działania mogę podjąć, żeby odzyskać nienależnie pobraną opłatę oraz,
    co ważniejsze, zmusić pływalnię do zaprzestania działań przestępczych? Czy
    tego typu wyłudzenia należy zgłaszać na policję czy niestety pozostaje
    droga cywilna, która z racji rozproszenia poszkodowania sensu chyba nie ma?

    --
    Tristan

    Kupię płyty/kasety/mp3/cokolwiek z płyt Mydełko Fa i Mydełko Fa 2