  • 161. Data: 2007-08-19 22:06:38
    Temat: Re: [OT] Re: Co jezeli nie wymienie dowodu osobistego ?
    Od: "swen" <n...@n...com>

    Użytkownik "Wrak Tristana" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:faaecs$dtv$1@news.onet.pl...
    >W odpowiedzi na pismo z niedziela, 19 sierpnia 2007 18:47
    > (autor Marcin Wasilewski
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <46c87402$1@news.home.net.pl>):

    > Za to nie będziesz płakał, że zgubiłeś/ukradziałeś dowód i ktoś wziął na
    > niego kredyt, bo wymiana zdjęcia to moment.

    A jak nie bede nosic przy sobie ksiazeczki ani zadnego innego typu paszport
    to wogule nic nie ukradna.

  • 162. Data: 2007-08-19 22:07:21
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela, 19 sierpnia 2007 18:39
    (autor Marcin Wasilewski
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <46c8723b$1@news.home.net.pl>):

    > Rozumiem, że to kolejny powód do twojego szczęścia?

    W pewnym stopniu tak, bo dobrze że osobie niezdolnej do prowadzenia pojazdów
    prawo to się odbiera...

    Ale akurat nie to chciałem pokazać, a to, że bezterminowość na tym świecie
    jest dość ulotna.

    > Oni, bo ja np. na PoPis nie głosowałem.

    Przykre.... Przegrałeś wybory... Na tym polega demokracja...
    Aczkolwiek DO wprowadzili 7 lat temu, więc po drodze kilka innych opcji było
    i nie zasługą PiSu jest ta wymiana.

    Zresztą, DO nie do końca jest kwestią polski. Również UE...
    Nasz DO funkcjonuje również na terenie EU.

    > Pewnie że są, w imię ogólnopolskiej akcji uszczęśliwiania narodu,
    > nawet
    > na prąd akcyzę i VAT nałożyli.
    > Może już czas aby koło się zatoczyło i w imię tej szczęśliwości wprowadzić
    > przymusowy chleb na kartki?

    E, kartki to atrybut PRL a VAT to jakoś tak chyba z francji pochodzi... Zaś
    bezpośrednie zwyżki watów to akurat zasługa EU.

  • 163. Data: 2007-08-19 22:07:32
    Od: "swen" <n...@n...com>

    >W odpowiedzi na pismo z niedziela, 19 sierpnia 2007 22:29
    > (autor swen
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <XK1yi.26269$h11.17619@newsfe7-gui.ntli.net>):

    > Za paszport zapłaciłem 300zł a nie 30... Więc wiesz... Wychodzi, że
    > plastik
    > taniej niż porządnie zabezpieczona książeczka.

    Aha, tyle, ze paszport to twoje widzimisie. A DO to obowiazek - kumasz
    roznice?
    Dwa, skoro masz paszport to po jasna ci DO?

  • 164. Data: 2007-08-19 22:15:19
    Od: "swen" <n...@n...com>

    > Użytkownik "swen" <n...@n...com> napisał w wiadomości

    > Nie wiem jak Irak i Afganistan, bo w tych krajach jest wojna, ale
    > zapewniam Cię, że w Polsce nie strzela się nigdy do nikogo z tego powodu,
    > że nie zatrzymał się do kontroli. Jeśli śmiesz twierdzić inaczej, to podaj
    > przykład albo podstawę prawną swoich twierdzeń (przypadki użycia broni
    > masz w ustawione o Policji, jakbyś chciał od tej strony wychodzić). Przy
    > czym zaznaczam, że chodzi mi o stan prawny, bo nie mogę wykluczyć, że ktoś
    > gdzieś kiedyś "dał ciała", choć nie przypominam sobie w ostatnim czasie.

    Sprawa zastrzelonego motocyklisty, ktory nie zatrzymal sie do kontroli...

    > A tu już dość niebezpiecznie spekulujesz albo nie zdajesz sobie sprawy z
    > tego, co piszesz. W USA nie strzela się "za niezatrzymanie do kontroli",
    > ale do uciekającego przestępcy jak najbardziej można.

    Owszem, choc tez sa pewne uwarunkowania, z tym, ze od razu zaznaczam,
    nieaztrzymujacy sie do kontroli nie rowna sie od razu uciekajacemu
    przestepcy!

    > A spotkałeś się w Anglii, by ktoś dla grandy nie zatrzymał się do kontroli
    > drogowej?

    Pare przypadkow w tygodniu.

    > Wiesz, tam nikomu coś takiego do głowy nawet nie przyjdzie, bo wie, że po
    > złapaniu bardzo długo będzie słońce z za krat oglądał

    Dostanie ok 1 roku czasem 6 miesiecy, w zawiasach, plus grzywna oraz inne
    konsekwencjie jak zatrzymane PJ na rok itp. W wyjatkowych przypadkach
    dluzej.

    > - w Polsce to wykroczenie.

    W UK zasadniczo tez.

    > Policja w Anglii nie nosi broni zasadniczo, ale zasadniczo nawet nikomu do
    > głowy nie przyjdzie uderzyć policjanta.

    Proponuje przejsc sie kiedys w poblizu klubow nocnych ok 2 w nocy to sie
    naogladasz jak nikt gliniaza nie zaatakuje...

    > W Polsce w skali jednostki powiatowej masz czasem kilka przypadków
    > czynnych napaści na policjantów w ciągu tygodnia.

    Wiec tu roznicy nie ma.

  • 165. Data: 2007-08-19 22:19:14
    Temat: Re: Co jezeli nie wymienie dowodu osobistego ?
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela, 19 sierpnia 2007 18:15
    (autor Marcin Wasilewski
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <4...@n...home.net.pl>):

    > Tak, a później dochodzimy powolutku do absurdów, że posiadając własną
    > ziemię, musimy się prosić w 5 urządach o pozwolenie na ścięcie drzewa,
    > najlepiej podając co najmniej kilka ważnych powodów tego barbarzyństwa,

    No jasne... Lepiej prowadzić rabunkową gospodarkę i wyrżnąć lasy do zera....
    A za 15 lat nie zostanie nic. Po to jest prowadzona gospodarka leśna, żeby
    utrzymywać w miarę stały stan lasu dla przyszłych pokoleń.

> [...]
    > opracuje plan
    > tego skomplikowanego technologicznie przedsiewzięcia, po czym możemy już
    > udać się do urzędu po upragnione zezwolenie na BUDOWĘ, później tylko
    > pozostaje założenie książki budowy, powołanie osoby uprawnionej na
    > kierownika budowy i już możemy poświęcić 4 godziny swojego czasu, aby za
    > pomocą łopaty wkopać 20 m. kabla wartego 30 zł, pod czujnym okiem nadzoru
    > budowlanego i cieszyć się, że cała ta imprezka, dzięki absurdom panującym
    > w tym kraju kosztowała jedyne kilka tysięcy i trwała tylko pół roku.

    Na własnym podwórku? Bredzisz... Wkopanie kabla na własnym podwórku nie
    wymaga żadnych zezwoleń...

  • 166. Data: 2007-08-19 22:22:28
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela, 19 sierpnia 2007 19:13
    (autor witek
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fa9tnt$cnq$1@inews.gazeta.pl>):

    > Jak dla mnie w dowodzie wystarczyłby numer, który indetyfikuje właścicela,
    > reszta może być w bazie.

    Tylko rodzi się problem dostępu do tej bazy. DO funkcjonuje nie tylko w
    kontaktach z urzędami, ale również jako potwierdzenie tożsamości w milionie
    spraw maleńkich, jak choćby wypożyczenie łódki nad zalewem.

    Technicznie to może i by taki dostęp dało się zrealizować, ale trochę
    głupio, żeby każdy łódkowy miał dostęp do danych o wszystkich obywatelach
    polski... To by dopiero się podniósł płacz zwolenników ukrywania się.

  • 167. Data: 2007-08-19 22:25:11
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    > Zresztą, DO nie do końca jest kwestią polski. Również UE...
    > Nasz DO funkcjonuje również na terenie EU.

    No to można ludzi z książeczkowymi dowodami za granicę nie wypuszczać,
    pojadą na paszport, który i tak posiadają.

    > E, kartki to atrybut PRL a VAT to jakoś tak chyba z francji pochodzi...
    > Zaś
    > bezpośrednie zwyżki watów to akurat zasługa EU.

    A akcyzę kto wymyślił? Pewnie kosmici.... Poza tym, jak jeżdżę sobie po
    tej UE, to jeszcze podstawowej stawki VAT wynoszącej 22% poza IV RP nie
    widziałem.

  • 168. Data: 2007-08-19 22:31:02
    Od: "swen" <n...@n...com>

> [...]
    >
    > Przykre.... Przegrałeś wybory... Na tym polega demokracja...
    > Aczkolwiek DO wprowadzili 7 lat temu, więc po drodze kilka innych opcji

    Wiec przypomne mlodziezy:
    Wowczas dziala rzad wielkiej koalicji AWS-UW czyli obecnego PiS PO
    wystarczy?
    Aha, nazwy sa jak najbardziej rozne ale nazwiska dokladnie te same!

    > Zresztą, DO nie do końca jest kwestią polski. Również UE...
    > Nasz DO funkcjonuje również na terenie EU.

    Na terenie UE, nie bylo obowiazku wymieniac dokumentu wewnatrz Polski, UE
    honoruje DO bo jest duplikatem paszportu.... Zreszta ksiazeczki tez
    honorowali.

    > E, kartki to atrybut PRL a VAT to jakoś tak chyba z francji pochodzi...
    > Zaś
    > bezpośrednie zwyżki watów to akurat zasługa EU.

    Zas koncesje, zezwolenia, ograniczenia, w niby wolnym kraju to juz sprawa
    rzadow po 89 roku - pierwszym ministrem finansow ktory wprowadzil pierwsze
    koncesje byl nie kto inny jak pan Leszek Balcerowicz.

  • 169. Data: 2007-08-19 22:32:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Sprawa zastrzelonego motocyklisty, ktory nie zatrzymal sie do kontroli...

    Został zastrzelony nie za to, ze się nie zatrzymał do kontroli, tylko w
    związku z uzasadnionym podejrzeniem, że dopuścił się bardzo poważnego
    przestępstwa. Zapewniam Cię, ze do sprawców napadu z bronią w ręku w USA
    również się strzela. Jeśli już koniecznie musisz swoja wiedzę opierać li
    tylko na wiadomościach prasowych, to czytaj choć całe artykuły, a nie same
    tytuły - proszę!

    > Owszem, choc tez sa pewne uwarunkowania, z tym, ze od razu zaznaczam,
    > nieaztrzymujacy sie do kontroli nie rowna sie od razu uciekajacemu
    > przestepcy!

    Jak najbardziej masz rację. Dziennie w Polsce ucieka pewnie z kilkadziesiąt
    pojazdów. Strzela się wówczas, gdy zachodzi podejrzenie, ze ucieka
    przestępca. Ba sprawca jednego z wymienionych w ustawie przestępstw, bo
    nikt do sprawcy rozbicia szyby strzelać nie będzie.

    > Pare przypadkow w tygodniu.

    Wiesz, z relacji znanych mi policjantów z tego kraju wynika, ze to są
    rzadkie przypadki. Głownie z tego powodu, ze tam niezatrzymanie sie do
    kontroli jest przestępstwem, a nie wykroczeniem.

    > Dostanie ok 1 roku czasem 6 miesiecy, w zawiasach, plus grzywna oraz inne
    > konsekwencjie jak zatrzymane PJ na rok itp. W wyjatkowych przypadkach
    > dluzej.

    A w Polsce mandat. Teraz już wiesz, gdzie tkwi problem?

    > W UK zasadniczo tez.

    Nie. Nie podam Ci podstawy prawnej, bo nie znam angielskiego prawa i musiał
    bym po prostu zapytać któregoś z tamtejszych policjantów. Ale z tego co
    wiem z rozmów z nimi, to nie.

    > Proponuje przejść się kiedys w poblizu klubow nocnych ok 2 w nocy to sie
    > naogladasz jak nikt gliniaza nie zaatakuje...

    Trochę daleko mam na takie wycieczki.

  • 170. Data: 2007-08-19 22:35:27
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

> [...]
    > A za 15 lat nie zostanie nic. Po to jest prowadzona gospodarka leśna, żeby
    > utrzymywać w miarę stały stan lasu dla przyszłych pokoleń.

    Nie mówię o lasach, mówię np. o brzozie przy domu, którą ktoś, kiedyś
    zasadził, a teraz np. sobie urosła i rozsadza schody, czy fundamenty.

    > Na własnym podwórku? Bredzisz... Wkopanie kabla na własnym podwórku nie
    > wymaga żadnych zezwoleń...

    Podstawę prawną podasz? Że każdy robi to bez zezwolenia to wiem, ale jak
    się kiedyś
    znajdzie sąsiad co Cię nie lubi to się zdziwisz. A co mi szkodzi - zacytuję:

    Pozwolenia ani zgłoszenia nie wymaga budowa:
    a.. altan i obiektów gospodarczych na działkach w rodzinnych ogrodach
    działkowych o powierzchni zabudowy do 25 m2 w miastach i do 35 m2 poza
    granicami miast oraz wysokości do 5 m przy dachach stromych i do 4 m przy
    dachach płaskich;
    b.. obiektów małej architektury poza miejscami publicznymi; (wymagane jest
    zgłoszenie w przypadku budowy obiektów małej architektury w miejscach
    publicznych).
    c.. ogrodzeń (wymagane jest zgłoszenie budowy ogrodzeń od strony dróg,
    ulic, placów, torów kolejowych i innych miejsc publicznych oraz ogrodzeń o
    wysokości powyżej 2,20 m )
    d.. obiektów przeznaczonych do czasowego użytkowania w trakcie realizacji
    robót budowlanych, położonych na terenie budowy, oraz ustawianie barakowozów
    używanych przy wykonywaniu robót budowlanych, badaniach geologicznych i
    pomiarach geodezyjnych;
    e.. tymczasowych obiektów budowlanych stanowiących wyłącznie eksponaty
    wystawowe, niepełniących jakichkolwiek funkcji użytkowych, usytuowanych na
    terenach przeznaczonych na ten cel;
    f.. znaków geodezyjnych, a także obiektów triangulacyjnych, poza obszarem
    parków narodowych i rezerwatów przyrody;
    g.. instalacji telekomunikacyjnych w obrębie budynków będących w
    użytkowaniu.
    W przypadku budowy przyłączy elektroenergetycznych, wodociągowych,
    kanalizacyjnych, gazowych, cieplnych i telekomunikacyjnych, inwestor ma
    prawo wyboru jednej z dwóch procedur:

    a.. budować na podstawie zgłoszenia (art. 29 ust. 1 pkt 20 w zw. z art. 30
    ust. 1 pkt 1a).
    Do zgłoszenia budowy przyłączy należy dodatkowo dołączyć projekt
    zagospodarowania działki lub terenu wraz z opisem technicznym instalacji,
    wykonany przez projektanta posiadającego odpowiednie uprawnienia budowlane
    b.. bez zgłoszenia (art. 29a).
    W przypadku budowy bez zgłoszenia inwestor zobowiązany jest do
    sporządzenia planu sytuacyjnego przyłącza na kopii aktualnej mapy
    zasadniczej lub mapy jednostkowej przyjętej do państwowego zasobu
    geodezyjnego i kartograficznego. Do planu tego będą miały zastosowanie
    odpowiednie przepisy Prawa geodezyjnego i kartograficznego, a do wykonywania
    przyłączy - w zależności od rodzaju przyłącza - Prawa energetycznego bądź
    ustawy o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków.