    From: "1.org.pl Member" <3...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Cło na lekarstwa z USA Pocztex (em)
    Date: 20 Apr 2006 01:39:52 -0700

    Witam i serdecznie proszę o pomoc. Zamówiłem lekarstwa w USA i
    zapłaciłem 25 dolarów za paczkę EMS. Półtorej doby zajęła
    paczce niniejszej przywędrowanie do Polski, ale zamiast paczki do
    drzwi, przyjechał pan z Pocztexu i wręczył mi list, że paczka
    ZALEGA NA ODPRAWIE CELNEJ i muszę złożyć wyjaśnienie dotyczące
    jej wartości, zawartości itd.

    No to momentalnie wysłałem im maila i fax, gdzie wyjaśniam, że są
    to lekarstwa, wyjaśniam ile kosztują i wszystko pięknie, następnie
    dzwonie do nich, a panienka (z okienka mówi), że dopiero za 3 dni mi
    wyślą... i być może jeszcze trzeba będzie zpłacić CŁO? Jakie
    cło zastanawiam się? Na co ile? A panienka z okienka powiedziała
    "nie wiem!".

    Proszę o ewentualną pomoc. Ps. Owe lekarstwa to mononiczne złoto i
    platyna. Wyjaśniłem celnikom, że to LEKARSTWA i nie mają one nic
    wspólnego z KRUSZCEM JUBILERSKIM. Ciekawe, czy gdybym zamówił "gold
    cakes" - ciasteczka leżałyby tydzień na CLE, a ja musiałbym
    wyjaśniać, że one tak naprawdę nie są ze złota, tylko jest to
    wybieg producenta w celu "zwiększenia sprzedaży" (uczynienia nazwy
    bardziej atrakcyjną).

    Proszę o Wasz komentarz w tej sprawie.
    Serdecznie pozdrawiam i życze miłego dnia.
    Jakub Prażmowski z Krakowa ;-)