  • Data: 2006-05-19 10:28:07
    Temat: (Chyba) pomyłka kasjerki na swoją szkodę
    Od: MiKeyCo <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Załatwiałem dziś parę spraw, właśnie wróciłem i zdaje mi się, że mam
    za dużo pieniędzy. Niezły problem, no nie? ;)

    Rzecz w tym, że nie znam dokładnie ktoty z którą rozpocząłem eskapadę
    a podejrzewam, że kasjerka w jednym z urzędów się pomyliła na swoją
    niekorzyść. Trochę to nieprawdopodobne, bo opłaciłem okrągłą kwotę 100zł
    i właśnie taka prawdopodobna nadwyżka w portfelu mi pozostała. Tak więc
    kasjerka musiałaby podbić mi dowód wpłaty nie przyjąwszy pieniędzy a do
    tego żadne z nas tego by musiało nie zauważyć. Pamięć trochę zawodna,
    wiele rzeczy robię odruchowo i nie zwróciłem uwagi. Śmiem podejrzewać,
    że jeśli nie zwróciłem uwagi to znaczy, że wszystko przebiegło w
    należytym porządku, ale pewny nie jestem całkowicie.

    Chciałbym sprawę wyjaśnić ale nie pozostawiać pola manewru na
    potencjalną próbę wyłudzenia ode mnie owych 100zł. Jak sprawdzić czy w
    kasie zaistniał brak określonej kwoty? Jakie rozwiązanie najlepsze:
    - zawiadomić zwierzchnika kasjerek od razu, dziś? Zarządać weryfikacji
    stanu kas od razu dziś? Nie wiem czy urząd może sobie pozwolić na
    zamknięcie kas w dniu pracy.
    - poczekać do jutra i ew. zapoznać się z protokołem braku, czy jak on
    może być nazwany?
    - poczekać kilka dni, ew. do końca miesiąca, i zadać zwierzchnikowi
    pytanie 'czy, komu, ile i kiedy brakowało?'. Jeśli przedstawiona wersja
    zgodzi się z moją to wtedy bym zwrócił.

    Nie znam realiów pracy kasjera, nie wiem jak jest nadzorowana i
    rozliczana jego praca. Zwracam uwagę, że nie jestem w stanie samemu
    zweryfikować czy na pewno błąd kasjerki zaistaniał. Uzależniam się od
    tego co zrobią inni i muszę zmarginalizować potencjalną możliwość
    nadużycia. Niestety takie realia życia w Polsce.

    Za pomysły i rady z góry dziękuję.

    pzdr
    MiKeyCo
    PS. Temat tylko częściowo zahacza o tę grupę, ale i tak jest ona
    najodpowiedniejsza.