  • 101. Data: 2011-03-19 18:00:01
    Temat: Re: [CROSS-POST] Sprzedawcę "legalnego" softu
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    Arek wrote:

    > Możesz.
    > Tyle, że wtedy albo nabywasz całość praw, albo spisujecie te wszystkie
    > pola eksploatacji, które są znane.

    Znane komu? Licencje dostaje na takie użycie jakie chciał dostać, tudzież
    zaoferowano, a nie na wszystkie możłiwe lub wszelkie znane trollom. No i w
    ten sposób wróciliśmy do punktu wyjścia.
    Nie męczy cię takie bieganie za własnym ogonem, Arni?

  • 102. Data: 2011-03-19 18:05:10
    Od: Arek <a...@e...net>

    W dniu 2011-03-19 18:52, Skrypëk pisze:
    > A jeszcze przed chwilą było ich aż trzy - prędko te urojenia zmieniasz.

    Wróć do szkoły i naucz się czytać i zrób też coś ze swoją pamięcią.
    W ustawie są 3 pola eksploatacji dla programów (wyłącznie i ani jedno
    więcej) oraz 2 wyjątki ograniczające UŻYWANIE utworów (najem i dzierżawa).

    Trzeba jednak przeczytać ustawę by to wiedzieć, a Ty ciągle tego nie
    zrobiłeś.

    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 103. Data: 2011-03-19 18:06:15
    Od: Arek <a...@e...net>

    W dniu 2011-03-19 19:00, Skrypëk pisze:
    > Znane komu? Licencje dostaje na takie użycie jakie chciał dostać,
    > tudzież zaoferowano, a nie na wszystkie możłiwe lub wszelkie znane
    > trollom.

    Przeczytaj ustawę.
    Potem tu wróć i przeproś.

    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 104. Data: 2011-03-19 18:11:54
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    Arek wrote:

    > Przeczytaj ustawę.
    > Potem tu wróć i przeproś.

    Jedyne za co mogę przeprosić to za karmienie tego trolla.

  • 105. Data: 2011-03-19 18:12:06
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    Arek wrote:

> [...]
    > dzierżawa).
    > Trzeba jednak przeczytać ustawę by to wiedzieć, a Ty ciągle tego nie

    Troll harder.

  • 106. Data: 2011-03-20 12:10:36
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-03-19, Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> wrote:

    > Powiedzmy, że jesteś kompozytorem. Idę do ciebie i zamawiam piosenkę. Ty

    > mówisz ,,1000zł z prawem do wykonywania wszędzie i bez ograniczeń, 100zł

    > z prawem do wykonywania na przyjęciu zakładowym''. Ja ,,kupuję'' za
    > 100zł, a następnie wykorzystuję
    piosenkę w dowolnym zakresie, tak?

    Nie wydziwiaj. Analogiczna sytuacja to będzie jak kupisz sobie w sklepie

    płytę, posłuchasz - i potem ją sprzedasz koledze. I co, kolega może
    sobie w domu posłuchać muzyki czy nie?

    Pzdr,

    Krzysiek Kiełczewski

  • 107. Data: 2011-03-20 12:32:16
    Od: spp <s...@o...pl>

    > Nie wydziwiaj. Analogiczna sytuacja to będzie jak kupisz sobie w sklepie
    > płytę, posłuchasz - i potem ją sprzedasz koledze. I co, kolega może
    > sobie w domu posłuchać muzyki czy nie?

    Nie wydziwia - podał doskonały przykład. :)

    --
    spp

  • 108. Data: 2011-03-21 18:27:46
    Temat: Re: Re: [CROSS-POST] Sprzedawcę "legalnego" softu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 18 Mar 2011, Skrypëk wrote:

    > To się zdecyduj, czy mówisz o stanie prawnym funkcjonującym od stu lat
    > czy o swoich życzeniach.

    W kwestii formalnej.
    Kodeks Cywilny wyraźnie definiuje sposoby mierzenia czasu i określania
    terminów dla celów prawnych.
    Określenie "sto lat", zdecydowanie NIE JEST tożsame z "w zeszłym wieku".
    Kojarzysz może kiedy była ustawa abolicyjna?
    Sugerujesz że w 1910? ;)
    Tak, piszę o *POLSKICH* przepisach, bo chyba o tych jest dyskusja, prawda?

    > tak samo nie wolno ci sprzedawać komputerów z preinstalowanym
    > orpogramowaniem bez nabycia odpowiednich uprawnień.

    Coś mi wyjaśnij.
    Czy przypadkiem taki preinstalowany program, sztuk jedna,
    nie wypełnia przypadkiem pojęcia "egzemplarza"?

    > Nie ma w tym żadnej filozofii.

    Przyjmijmy.

    pzdr, Gotfryd

  • 109. Data: 2011-03-21 19:17:48
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > Sugerujesz że w 1910? ;)
    > Tak, piszę o *POLSKICH* przepisach, bo chyba o tych jest dyskusja,

    "sto lat" to taki mem oznaczający relatywnie długi czas.

    > Coś mi wyjaśnij.
    > Czy przypadkiem taki preinstalowany program, sztuk jedna,
    > nie wypełnia przypadkiem pojęcia "egzemplarza"?

    Potraktowawszy komputer jako nośnik? I co ci to da w powyższym przypadku?
    Zarzut nielegalnego powielania i rozpowszechniania?

    A posiadanie egzemplarza bez licencji nie uprawnia do niczego poza
    posiadaniem egzemplarza.

  • 110. Data: 2011-03-22 08:02:04
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 18.03.2011 13:30, Mario pisze:

    > Domyślnie zakłada się, że umowa obowiązuje obie strony dopóki nie
    > zostanie stwierdzone przez sąd, że zawierała niedozwolone zapisy.

    Nieprawda. Zapisy niezgodne z prawem są od początku nieważne.

    Sąd angażuje się w sprawę dopiero, jak obie strony się "aktywnie" nie
    zgadzają, co jest niezgodne z prawem.