  • 21. Data: 2007-07-12 19:04:50
    Temat: Re: CBA - a jednak jest cos na rzeczy :-) "Akcja CBA to nie prowokacja, tylko podżeganie do przestępstwa"
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Maluch" <n...@m...pl> napisał w wiadomości
    news:f75t15$m66$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Ano może kolejny przeciek :)

    Wykluczyć oczywiście tego nie można, ale z kolei powątpiewam, czy tak zacna
    i wykształcona osoba tak publicznie chwaliła by się tym. Reasumując,
    podejrzewam, że niestety ta wypowiedź jest lekko naciągana.

  • 22. Data: 2007-07-12 19:37:56
    Od: Michał <n...@n...com>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Reasumując, podejrzewam, że niestety ta wypowiedź jest lekko naciągana.

    Wręcz przeciwnie. Sądzę, że dobrze przewiduje przyszły bieg wydarzeń i
    wyjasnienie. Jeśliby były jakiekolwiek dowody przeciwko Lepperowi to
    najprawdopodobniej widowiskowo by był zatrzymany. Jeśli tego nie
    zrobiono to przewidywać można, że dowodów nie ma. I zapewne już się nie
    pojawią, bo zapewne największa teraz nadzieją jest Piotr R., który moze
    obciążyć Leppera.

    Jak się można by było domyśleć zarzuty nie zostały i nie zostaną szybko
    przedstawione, by nie dać wglądu w akta i możliwości obrony. Więc po co,
    do nurwy kędzy, jest ten cyrk? Najpierw dymisja i szum medialny z
    podejrzeniami a dopiero potem próba formułowania zarzutów? Jedyną
    odpowiedzą są względy polityczne.

    Jak tak dalej pójdzie to spełnią się wcześniejsze zapowiedzi Leppera i
    jego skarga _wreszcie_ będzie miała podstawy i zostanie przyjęta przez
    trybunał w Strasburgu.
    --
    pzdr

  • 23. Data: 2007-07-12 19:53:02
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    W odpowiedzi na post z Thu, 12 Jul 2007 20:36:37 +0200, od Robert Tomasik
    :

    > Oczywiście głos tak zacnego człowieka, jak prof. Ćwiąkalski, to silny
    > argument, jednak w głowę zachodzę, skąd On może wiedzieć, jakimi CBA
    > dysponowało materiałami, skoro są to informacje niejawne.

    Śmiem twierdzić, że Polska to dobry kraj dla agentów obcych wywiadów.
    Bezpośrednio może nie wyciekają informacje niejawne, ale na pewno z
    wypowiedzi publicznych, materiałów prasowych, dziennikarskich... można
    poskładać całkiem sporo informacji przydatnych obcym wywiadom.

    Owszem, jest demokracja, wolny kraj, dziennikarze i obywatele cieszą się
    wieloma swobodami obywatelskimi, nie mniej jednak czasami blokada
    informacji powinna istnieć. Czasem jedno słowo za dużo powiedziane na żywo
    w TV czy radiu i obcy wywiad uslyszy.

    A tak swoją drogą, to ABW także czyta grupy dyskysyjne:
    http://www.bip.abw.gov.pl/index.php?id=85
    Centrum Analiz, Departament Kontrwywiadu - i analizując nasze treści tworzą
    (lub uzupełniają) swoje kierunki zainteresowań.

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    Ochrona w supersklepach tylko z licencją: http://grupy2.3mam.net

  • 24. Data: 2007-07-12 20:14:05
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Michał" <n...@n...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > to przewidywać można, że dowodów nie ma. I zapewne już się nie pojawią,
    > bo zapewne największa teraz nadzieją jest Piotr R., który moze obciążyć

    No ale to cokolwiek nie na temat. Gdyby przeciwko Lepperowi były dowody
    popełnienia przestępstwa, to wówczas nie potrzebne by były prowokacje.
    Prowokację stosuje się wówczas, gdy mamy wysokie prawdopodobieństwo, ale
    nie mamy dowodów.

> [...]
    > do nurwy kędzy, jest ten cyrk? Najpierw dymisja i szum medialny z
    > podejrzeniami a dopiero potem próba formułowania zarzutów? Jedyną

    A tutaj się trudno nie zgodzić. Osobiście nie należę do zwolenników
    Leppera, tym nie mniej moim zdaniem CBA popełniło błąd. I to nie z tego
    powodu, że im nie wyszła ta operacja (bo przyczyn może być wiele i
    niekoniecznie muszą być winni goście z CBA, a co więcej fiasko tej operacji
    niekoniecznie musi być dowodem niewinności).

    Uważam, że skoro operacja się nie udała, to nie należało forsować
    realizacji "za wszelką cenę", tylko odpuścić i już. Zmontować drugą. Faceci
    od łapówki (ci z CBA) by się zwinęli. 3 mln. zł wpłacono by ponownie na
    konto i pewnie nikt by się o tym nie dowiedział, poza kilkoma osobami. I
    to - na mój stan wiedzy o sprawie - uważam za błąd.

    > Jak tak dalej pójdzie to spełnią się wcześniejsze zapowiedzi Leppera i
    > jego skarga _wreszcie_ będzie miała podstawy i zostanie przyjęta przez
    > trybunał w Strasburgu.

    Coś w to nie wierzę, ale zobaczymy.

  • 25. Data: 2007-07-12 20:16:35
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@m...www.pl>
    napisał w wiadomości news:19d0hxuqt7z5k$.8dtvvsfky0wd$.dlg@40tude.net...

> [...]
    > tworzą
    > (lub uzupełniają) swoje kierunki zainteresowań.

    A kto z nas ma jakąkolwiek wiedzę merytoryczną na temat faktów? Bo
    zakładam, że nie traktują grupy dyskusyjnej, jako pomocy w ustalaniu stanu
    prawnego :-)

  • 26. Data: 2007-07-12 20:42:57
    Od: Michał <n...@n...com>

    Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    > popełnienia przestępstwa, to wówczas nie potrzebne by były prowokacje.
    > Prowokację stosuje się wówczas, gdy mamy wysokie prawdopodobieństwo, ale

    No właśnie w wyniku prowokacji nie zdobyto tych dowodów. Jak na razie to
    wiadomo tylko, że go ktoś o coś Leppera _podejrzewał_ i _podejrzewa_. A
    więc nic nie ma więcej!

    Łapówkarzy trzeba ścigać, ale nie czekistowskimi metodami.

> [...]
    > ponownie na konto i pewnie nikt by się o tym nie dowiedział, poza
    > kilkoma osobami. I to - na mój stan wiedzy o sprawie - uważam za błąd.

    Podejrzewam, że szydło by wyszło z worka. Nie można zapominać o
    sfałszowanej dokumentacji, to musiało by wyjść na jaw. Przecież po
    odrolnieniu tej ziemi nie można było zabrać dokumentacji z MRolnictwa i
    zapomnieć o sprawie.

    > Coś w to nie wierzę, ale zobaczymy.

    Całkowicie mam gdzieś Leppera (nosił wilk, ponieśli i wilka), ale jeśli
    nie zostaną Lepperowi przedstawione zarzuty to sprawa już nie zostanie
    wyjaśniona za kadencji PiSu. A wtedy będzie miał spore pole manewru.

    De facto zwierzchnik zdymisjonował go w wyniku pomówienia.

    --
    pzdr

  • 27. Data: 2007-07-12 21:39:36
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > No cóż, Lepper jest podejrzewany o korupcję przez niemogącą tego
    > udowodnić pisowską policję polityczną, za to braciszek PiSowskiego

    gdyby mogli to udowodnic to o 6 rano wpadliby z kamerami, konferencja
    prasowa bylaby przed domem Leppera a wielkie sukcesy PISu bylyby naglasniane
    ze to walka z korupcja.

    Sadze, ze sprawa umrze. Zarzutow nie bedzie.

    Icek

    PS A swoja droga to jest wg mnie popaprane, szukam 2 typow co jak im cos
    obiecam to maja glosno zeznawac ze maja dac 3 duze banki Kaczynskiemu. To
    czy go zamkna ??

  • 28. Data: 2007-07-12 22:01:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > No właśnie w wyniku prowokacji nie zdobyto tych dowodów. Jak na razie to
    > wiadomo tylko, że go ktoś o coś Leppera _podejrzewał_ i _podejrzewa_. A
    > więc nic nie ma więcej!

    Nawet nikt go nie podejrzewa chwilowo. Na obecny stan rzeczy, to jedynie
    jeden z zatrzymanych go pomawia i to nie do końca bezpośrednio.

    "Andrzej K., jeden z dwóch aresztowanych w aferze korupcyjnej w
    ministerstwie rolnictwa pośrednio obciąża Andrzeja Leppera. - Piotr R.
    powiedział mi, że jeden z tych 3 mln musi być dla Leppera, bo poniżej
    miliona z nim się nie rozmawia", czyli świadek Nawet z Lepperem o tym nie
    rozmawiał, a jedynie słyszał, ze podobno ma przyjąć łapówkę. Jeśli to ma
    być cały materiał dowodowy, to cieniutko to widzę.

    > Łapówkarzy trzeba ścigać, ale nie czekistowskimi metodami.

    Nie, no z czekistami, to ma akurat niewiele wspólnego. Ich metody opisał w
    którejś książce fajno Suworow:

    - Żądam adwokata i sądu!
    - A po co nam sąd? W sądzie można wygrać, albo przegrać, a przecież my i
    tak wiemy, że mamy rację.

> [...]
    > sfałszowanej dokumentacji, to musiało by wyjść na jaw. Przecież po
    > odrolnieniu tej ziemi nie można było zabrać dokumentacji z MRolnictwa i

    Jakby nie było łapówki, to by pewnie odrolnienia nie było. A jakby
    odrolnili, to bez łapówki by się tam kilka osób na zarzuty złapało, bo z
    tego co czytałem teoretycznie nie powinien przejść.

> [...]
    > wyjaśniona za kadencji PiSu. A wtedy będzie miał spore pole manewru.
    > De facto zwierzchnik zdymisjonował go w wyniku pomówienia.

    Zarzutów mu Neli postawią moim zdaniem.

  • 29. Data: 2007-07-12 22:03:14
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 12.07.2007 Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał/a:
> [...]
    > którejś książce fajno Suworow:
    >
    > - Żądam adwokata i sądu!
    > - A po co nam sąd? W sądzie można wygrać, albo przegrać, a przecież my i

    - Jaki jest zatem optymalny poziom terroru?
    - Myślę, że należy to określać w praktyce.

    ;-)
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 30. Data: 2007-07-13 04:48:05
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

> [...]

    > wypowiedzi publicznych, materiałów prasowych, dziennikarskich... można
    > poskładać całkiem sporo informacji przydatnych obcym wywiadom.

    A skąd pewność, że te materiały są prawdziwe ?. Jakoś nie słychać za dużo o
    p-stwach związanymi z tajemnicą państwową. Dezinformacja to silna broń :).

> [...]
    > wieloma swobodami obywatelskimi, nie mniej jednak czasami blokada
    > informacji powinna istnieć. Czasem jedno słowo za dużo powiedziane na żywo

    Bez przesady, od jednego słowa bezpieczeństwo kraju takiego czy innego
    pewnie nie będzie zagrożone.

> [...]
    > tworzą
    > (lub uzupełniają) swoje kierunki zainteresowań.

    Wszyscy czytają, nie tylko spec służby i dobrze. Mój dostawca internetu ma
    swoją grupę i pewnie cały czas analizuje, czy ich klientom żyje się dobrze z
    ich usługą i wyciągają wnioski co do dalszego rozwoju i kierunków swojej
    działalności.
    No ale śledztwa, czy inne operacje specjalne pewnie nie toczą się w/g naszej
    radosnej twórczości tworzonej na grupie. To dopiero byłoby ciekawie :). Już
    nie tylko byłyby porównania do czekistów, a może poszlibyśmy dalej np. do
    pewnego pana, który dawno temu twierdził, że "nie ma ludzi niewinnych, tylko
    są źle przesłuchiwani" :).
    --
    Maluch