  • 31. Data: 2010-10-06 21:34:25
    Temat: Re: Bratko zatrzymanie
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    PMG pisze:

    > Dopalacze, bez względu na ich kolekcjonerskie przeznaczenie, są
    > substancjami chemicznymi a te zgodnie z obowiązującymi przepisami
    > (ustawa o substancjach i preparatach chemicznych oraz rozporządzenie w
    > sprawie substancji chemicznych stwarzających zagrożenie dla zdrowia lub
    > życia) muszą być odpowiednio oznakowane i sklasyfikowane. Jeżeli jakiś

    Wszystko jest substancją chemiczną.

    Twierdzisz, że pod tę ustawę podpadają np. modele kartonowe i kulki do
    gry w kulki?

  • 32. Data: 2010-10-06 21:35:39
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 06.10.2010 23:22, Liwiusz wrote:

    > Nie wiem, raczej nie miałem przyjemności bywać w takich sklepach.

    A w zwyklych sklepach bywasz? W koncu stada pijanej, nieletniej
    mlodziezy palacej papierosy skads sie biora. U dilera wodki i tytoniu
    sie zaopatruja? Zakazac?

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 33. Data: 2010-10-06 21:42:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-10-06 23:35, Tomasz Chmielewski pisze:

    > A w zwyklych sklepach bywasz? W koncu stada pijanej, nieletniej
    > mlodziezy palacej papierosy skads sie biora. U dilera wodki i tytoniu
    > sie zaopatruja? Zakazac?

    Wystarczy egzekwować to co jest.

    Poza tym jest różnica pomiędzy narkotykami, które współistnieją w
    cywilizacji od lat, a nowymi substancjami.

    --
    Liwiusz

  • 34. Data: 2010-10-06 21:49:44
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Tomasz Chmielewski pisze:

    > A w zwyklych sklepach bywasz? W koncu stada pijanej, nieletniej
    > mlodziezy palacej papierosy skads sie biora. U dilera wodki i tytoniu
    > sie zaopatruja? Zakazac?

    Sęk w tym, że metodami zakazowo-nakazowymi figę się w tej kwestii zrobi.
    W "najlepszym" przypadku uzyska się więcej małoletnich kryminalistów.

    Pomijam już samą idiotyczność zakazu sprzedaży nieletnim, bo nie ma
    zakazu odstąpienia przez pełnoletniego po zakupie - starszy kumpel lub
    jakiś łachmaniarz kupią za małolata z gotówką.

    Sedno problemu narkomanii (także nikotynowej) tkwi u podstaw -
    wychowanie, przykłady, umiejętność samodzielnego myślenia.

    I tutaj trafiamy w tzw. drugie dno. Władzy umiejętność samodzielnego
    myślenia przeszkadza. Przykłady dzieci mają jakie mają (z naszymi
    włodarzami na czele) - podobnie jak wychowanie.

    Za komuny jak było tak było, ale jednak zarówno rodzice jak i tzw.
    organa społeczne znajdowały konstruktywne zajęcie dla nieletnich. A teraz?

    Kasa, komercja, owczy pęd i wyścig szczurów. Rodzice dzieci całymi
    dniami nie widują, bo korporacje cisną ludzi jak cytryny, zresztą wielu
    z tych odnoszących rzekome sukcesy zawodowe rodziców też leci na jakimś
    wspomaganiu, żeby wyrobić 200% normy.

    Teraz nawet nie można mieć pretensji do władzy, bo przecież rzekomo sami
    ją sobie wybraliśmy. Tylko jaki jest wybór - tyfus albo cholera...

  • 35. Data: 2010-10-06 21:50:47
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Liwiusz pisze:

    > Wystarczy egzekwować to co jest.
    >
    > Poza tym jest różnica pomiędzy narkotykami, które współistnieją w
    > cywilizacji od lat, a nowymi substancjami.

    Zwracam uwagę, że taki np. tytoń to jest świeży import z Ameryk -
    podobnie jak np. kokaina.

    Podszkól się kapkę.

  • 36. Data: 2010-10-06 21:53:16
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    WW3 napisal:
    > Czy to znaczy, ze mozna wbrew prawu zrobic wszystko pod publiczke?

    Można. Pamiętasz, jak było z Blidą i Garlińskim?
    A jak długo trzymano w areszcie wydobywczym Pęczaka? Ile lat?
    Władza może nieomal wszystko, bo władza w Polsce jest bezkarna.

    > Czy zyjemy w Panstwie bezprawia.

    Niestety, ale zjawiska obserwowane w naturze wskazują, że... tak.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 37. Data: 2010-10-06 21:54:45
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i8io1e$m53$1@news.onet.pl grzech
    <s...@p...onet.pl> pisze:

    > Proszek IXI (starego typu) odpowiednio przyrządzony powodował "odlot".
    Nie tylko IXI.
    Odpowiednie przyrządzenie polegało przykładowo na prażeniu na patelni i
    spożywaniu drogą wziewną.
    Podobne Butapren i Pronikol.
    Nakładało się nylonową torebkę na dłoń, wlewało klej, odwracało na drugą
    stronę, przystawiało do paszczy i wdychało.
    Nazywano to "klejeniem".
    Dobrze można się podchajować nawet gazem z zapalniczki.
    Nigdy nie słyszałem, aby ktoś wpadł na pomysł zakazu sprzedaży (także
    nieletnim) proszku do prania, kleju czy zapalniczek.
    Temat "dopalaczy" w sumie ważny, ale w tej chwili zastępczy, czy raczej
    koniunkturalno-manipulacyjny (wybory).
    Opium dla naiwnych.

    --
    Jotte

  • 38. Data: 2010-10-06 22:00:03
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 06.10.2010 23:49, Andrzej Lawa wrote:

> [...]
    > myślenia przeszkadza. Przykłady dzieci mają jakie mają (z naszymi
    > włodarzami na czele) - podobnie jak wychowanie.

    Otoz to.

    Wszelkie tego typu pozwolenia/zakazy/nakazy zlikwidowac, i zastapic je
    egzaminem/licencja na posiadanie dzieci ;)

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 39. Data: 2010-10-06 22:02:26
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-10-06 23:50, Andrzej Lawa pisze:

    > Zwracam uwagę, że taki np. tytoń to jest świeży import z Ameryk -

    Nie taki świeży, bo już znany od kilkuset lat. I co najważniejsze,
    nieistotnie szkodliwy (śmiertelność w wieku starczym ma znikome znaczenie).

    > podobnie jak np. kokaina.

    Przede wszystkim różnica jest w szybkości uzależniania i dalszych
    skutkach.

    --
    Liwiusz

  • 40. Data: 2010-10-06 22:04:46
    Od: PMG <p...@p...pl>

    W dniu 2010-10-06 23:34, Andrzej Lawa pisze:

    > Wszystko jest substancją chemiczną.

    Na zdrowy rozum masz rację ale to jest grupa pl.soc prawo - aż
    sprawdziłem gdzie napisałem

    > Twierdzisz, że pod tę ustawę podpadają np. modele kartonowe i kulki do
    > gry w kulki?
    Pod wspomnianą ustawę podpadają substancje i preparaty chemiczne. Za to
    jako kontrargument przytaczasz nie substancję czy preparat ale wyrób
    jakim jest np. kulka do gry w kulki. A wyrób zbudowany jest substancji
    chemicznych. Polecam lekturę rozporządzenia nr 1907/2006 Art 3. p. 1,2,3
    do których odwołuje się powyższa ustawa w celu zdefiniowania czym jest
    substancja chemiczna. Z dużym prawdopodobieństwem sklasyfikowane są tam
    również substancje chemiczne z jakich wyprodukowana jest wspomniana
    przez Ciebie kulka czy model.