  • 41. Data: 2010-10-06 22:08:49
    Temat: Re: Bratko zatrzymanie
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jotte pisze:

    > Temat "dopalaczy" w sumie ważny, ale w tej chwili zastępczy, czy raczej
    > koniunkturalno-manipulacyjny (wybory).
    > Opium dla naiwnych.

    O. I tego opium należałoby zakazać, a producentów tego opium zakuć w
    kajdany i wysłać do robienia autostrad. A w razie niedotrzymywania
    planów budowy - obcięcie racji żywnościowej, karcer albo coś jeszcze ;->

  • 42. Data: 2010-10-06 22:08:53
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i8irq2$ohr$1@inews.gazeta.pl PMG <p...@p...pl> pisze:

    > Na zdrowy rozum masz rację
    Nie ma racji, to nieuk.
    Substancją chemiczną nie jest np. foton. :P

    --
    Jotte

  • 43. Data: 2010-10-06 22:10:50
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:4cacf36f@news.home.net.pl Andrzej Lawa
    <a...@l...SPAM_PRECZ.com> pisze:

    > O. I tego opium należałoby zakazać, a producentów tego opium zakuć w
    > kajdany i wysłać do robienia autostrad. A w razie niedotrzymywania
    > planów budowy - obcięcie racji żywnościowej, karcer albo coś jeszcze ;->
    No to dzieła, nawszystkimsięznający, na co czekasz?

    --
    Jotte

  • 44. Data: 2010-10-06 22:13:30
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 07.10.2010 00:02, Liwiusz wrote:

    > Nie taki świeży, bo już znany od kilkuset lat. I co najważniejsze,
    > nieistotnie szkodliwy (śmiertelność w wieku starczym ma znikome znaczenie).

    Chciales napisac "istotnie szkodliwy"?

    "Światowa Organizacja Zdrowia szacuje, że w Polsce prawie co
    drugi zgon mężczyzn w wieku 35-69 lat (przedwczesna
    umieralność) jest rezultatem palenia papierosów"

    > Przede wszystkim różnica jest w szybkości uzależniania i dalszych skutkach.

    W Kolumbii mozna kupic w sklepach herbate z liscmi koki. Po
    przewiezieniu do Europy mozna trafic do kryminalu.

    Czy marihuana, ktora w szybkosci uzalezniania i dalszych skutkach jest
    mniej szkodliwa od alkoholu[1], znana dluzej niz kilkaset lat itp.

    [1] http://pl.wikipedia.org/wiki/Marihuana#Raport_WHO - ciekawe sa
    rowniez przypisy 24 i 25 w tym artykule.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 45. Data: 2010-10-06 22:18:18
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Liwiusz pisze:

    > Nie taki świeży, bo już znany od kilkuset lat. I co najważniejsze,

    Dokładnie tak samo, jak kokaina. A w naszym regionie psylocybki były
    używane WCZEŚNIEJ niż był w ogóle znany tytoń.

    Tak więc chronologicznie strzeliłeś sobie samobója ;->

    > nieistotnie szkodliwy (śmiertelność w wieku starczym ma znikome znaczenie).

    Przedawkuj w takim samym stopniu nikotynę czy choćby kofeinę to pogadamy ;->

    > Przede wszystkim różnica jest w szybkości uzależniania i dalszych
    > skutkach.

    Po pierwsze zwykłe papierosy uzależniają tylko minimalnie słabiej
    (różnica pomiędzy kokainą a tytoniem jest zauważalnie mniejsza, jak
    między tytoniem a alkoholem).

    Po drugie - szkodliwość kokainy wynika główne z tego, że durne białasy
    zaczęły stosować ilości kilkanaście (jeśli nie kilkadziesiąt) razy
    większe, niż stosuje się tego normalnie. To tak, jakbyś zamiast dwóch
    kieliszków wina wypił dwa litry spirytusu na raz.

  • 46. Data: 2010-10-06 22:22:08
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-10-07 00:13, Tomasz Chmielewski pisze:

    > Chciales napisac "istotnie szkodliwy"?

    Nieistotnie.

    > "Światowa Organizacja Zdrowia szacuje, że w Polsce prawie co
    > drugi zgon mężczyzn w wieku 35-69 lat (przedwczesna
    > umieralność) jest rezultatem palenia papierosów"

    69 lat to bardzo długi wiek, jak na nasz gatunek.

> [...]
    >
    > [1] http://pl.wikipedia.org/wiki/Marihuana#Raport_WHO - ciekawe sa
    > rowniez przypisy 24 i 25 w tym artykule.

    Generalnie nie jestem za karaniem za posiadanie, ani nawet używanie -
    wśród dorosłych.

    --
    Liwiusz

  • 47. Data: 2010-10-06 22:24:41
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 07.10.2010 00:22, Liwiusz wrote:

    > Nieistotnie.

    Madre glowy twierdza zupelnie odwrotnie.

    > 69 lat to bardzo długi wiek, jak na nasz gatunek.

    Moze jak na nasz kraj.

    > Generalnie nie jestem za karaniem za posiadanie, ani nawet używanie -
    > wśród dorosłych.

    Otoz to.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 48. Data: 2010-10-06 22:26:17
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-10-07 00:18, Andrzej Lawa pisze:

    > Dokładnie tak samo, jak kokaina. A w naszym regionie psylocybki były
    > używane WCZEŚNIEJ niż był w ogóle znany tytoń.

    Nic zatem dziwnego, że cywilizacja wytwarza mechanizmy obronne przed
    różnymi substancjami. Niektórych mogą używać dorośli, niektórych nie
    używa się wcale. W Europie cywilizacji już nie ma, i wszelkie normy
    muszą wynikać z prawa, czyli z zakazów i nakazów.

    > Tak więc chronologicznie strzeliłeś sobie samobója ;->

    Nie twierdzę, że im starszy narkotyk, tym lepszy, tylko że im
    starszy, tym więcej było czasu na dostosowanie się ludzi do niego.
    Jednym z takich dostosowań jest tabu pewnych zachowań.

> [...]
    > większe, niż stosuje się tego normalnie. To tak, jakbyś zamiast dwóch
    > kieliszków wina wypił dwa litry spirytusu na raz.

    O to chodzi - nieumiejętność korzystania. Z kolei ponoć Indianie
    nieumiejętnie obchodzili się z alkoholem.

    --
    Liwiusz

  • 49. Data: 2010-10-06 22:28:09
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    PMG pisze:

    > Pod wspomnianą ustawę podpadają substancje i preparaty chemiczne. Za to
    > jako kontrargument przytaczasz nie substancję czy preparat ale wyrób
    > jakim jest np. kulka do gry w kulki. A wyrób zbudowany jest substancji
    > chemicznych. Polecam lekturę rozporządzenia nr 1907/2006 Art 3. p. 1,2,3
    > do których odwołuje się powyższa ustawa w celu zdefiniowania czym jest
    > substancja chemiczna. Z dużym prawdopodobieństwem sklasyfikowane są tam
    > również substancje chemiczne z jakich wyprodukowana jest wspomniana
    > przez Ciebie kulka czy model.

    Art. 7, ust 1. b) - ponieważ formalnie były to "materiały
    kolekcjonerskie" nie podpadają pod rejestrację i kontrolę zgodnie z tą
    dyrektywą.

    Podobnie jak nie musisz sprzedając olej spożywczy rejestrować się pod
    kątem formaldehydów, chociaż jak się postarasz, to je z oleju "uwolnisz".

  • 50. Data: 2010-10-06 22:28:49
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-10-07 00:24, Tomasz Chmielewski pisze:

    > Madre glowy twierdza zupelnie odwrotnie.

    To te same mądre głowy, co walczą z globalnym ociepleniem, albo
    zastępują standardowe żarówki innymi, 10 razy droższymi i zawierającymi
    szkodliwe substancje w imię ekologii?

    > Moze jak na nasz kraj.

    Jak na człowieka, mając na uwadze np. ostatnie 200 lat, o
    wcześniejszych okresach nie wspominając.

    --
    Liwiusz