  • 431. Data: 2022-05-27 15:04:37
    Temat: Re: Blokowanie domeny DNS rt.com przez operatora Play - podstawa prawa
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Olin <k...@a...w.stopce> pisze:

    > Jak sobie życzysz.
    >
    > "Określenie wojującego:
    > Ludność terytorium nie okupowanego, która przy zbliżaniu się nieprzyjaciela
    > chwyta spontanicznie za broń, aby stawić opór inwazji, a nie miała czasu
    > zorganizować się zgodnie z art. 1, jeżeli jawnie nosi broń i przestrzega
    > praw i zwyczajów wojennych."
    >

    > No i?
    > Ten rowerzysta chwycił za broń albo jawnie ją nosił?
    > Ludzie w Buczy też? Najpierw związali sobie ręce z tyłu, a potem chwycili
    > za broń?

    "Zawiązali ręce z tyłu" - kto to *już* potwierdził i zweryfikował spoza
    Ukrainy? Propaganda wojenna zabija zaufanie do większości informacji
    szybko. U mnie na tej wojnie już zdążyła zrobić to solidnie.

    Poczekaj na interpretacje prawników Putina na miarę interpretacji
    prawników rządu federalnego USA "co miało nie być torturami".
    AFAIR Senat USA pierdolnął gadkę że USA nie potrzebują żadnych nowych
    praw jak ratyfikował konwencję o zakazie tortur. Gratuluje senatorom
    ich *fanatycznej* wiary w niewzruszoność "standardów" USA IMHO.

    --
    A. Filip

  • 432. Data: 2022-05-27 15:17:32
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 27 May 2022 15:04:37 +0200 (CEST), A. Filip napisał(a):

    > "Zawiązali ręce z tyłu" - kto to *już* potwierdził i zweryfikował spoza
    > Ukrainy?

    Amerykanie.
    Kurwizji na pewno ufasz bezgranicznie:
    https://www.tvp.info/59431078/zbiorowy-grob-cywilow-
    w-buczy-nowe-zdjecia-satelitarne

    Ponieważ przejąłem się losem konfederastów, którzy stracili łączność z
    macierzą, na osłodę jeszcze filmik z jutiuba, bo są wyposzczeni bez RT:
    https://youtu.be/qxnEiKxcviM

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Stefan Kisielewski

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 433. Data: 2022-05-27 15:21:46
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Olin <k...@a...w.stopce> pisze:

    > Wyznam szczerze, że na to bym nie wpadł, zwłaszcza że Shurek nic nie pisał
    > o wywracaniu na nice.

    Może wrzucił Heisenberga w tym sensie że to co chce się uzyskać
    dokładnie najbardziej wpływa na pomiar innych wartości. Takie odejście
    od zasady że można naraz zmierzyć sparowane wartości i zawsze/każdemu
    wyjdzie to samo. Zasadę Heisenberga można uogólnić na bardzo wiele
    sposobów i nie mam pewności czy Shrek nie uogólniał jeszcze inaczej.

    https://pl.wikiquote.org/wiki/Stefan_Banach

    --
    A. Filip

  • 434. Data: 2022-05-27 15:34:28
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Ja nic nie muszę. Ja do nikogo nie strzelałem.

    A to przepraszam.
    Zmyliło mnie twoje zaangażowanie. Pomyślałem, że masz jakiś osobisty
    interes w bronieniu terrorysty strzelającego do rowerzysty.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 435. Data: 2022-05-27 15:37:46
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Oczywiście masz rację, ale jak z danej okolicy ktoś ostrzela
    > atakujących, to ci już mogą odpowiedzieć ogniem. Sprawa jest dość
    > delikatna ogólnie.

    Delikatna tylko dla delikatnie (albo w ogóle) pofałdowanego kalafiora w
    głowie.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 436. Data: 2022-05-27 16:05:46
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.05.2022 o 12:37, Olin pisze:

> [...]
    > Ten rowerzysta chwycił za broń albo jawnie ją nosił?
    > Ludzie w Buczy też? Najpierw związali sobie ręce z tyłu, a potem chwycili

    Moja uwaga odnosiła do zacytowanego fragmentu i miała na celu zwrócenie
    uwagi na fakt, że jak tę broń mam i walczy, to jest żołnierzem. Związku
    to z rowerzystą, czy Buczą po prostu nie ma żadnego. Zresztą, nei
    pojmuję, jak mogłeś dojść do wniosku, że ma jakikolwiek.

    --
    Robert Tomasik

  • 437. Data: 2022-05-27 16:06:21
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Oczywiście masz rację, ale jak z danej okolicy ktoś ostrzela
    > atakujących, to ci już mogą odpowiedzieć ogniem. Sprawa jest dość
    > delikatna ogólnie.

    Dodam dla porządku, że z tego co napisałeś wynika, że jak okoliczny
    wojskowy dron ostrzela czołg terrorystów, to w odpowiedzi terroryści
    mogą ostrzelać okolicznych rowerzystów. Faktycznie, delikatna sprawa.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 438. Data: 2022-05-27 16:08:21
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.05.2022 o 12:50, J.F pisze:
    > Przy czym sama konwencja jest z 1907, 1927 ... ratyfikacja przez RP?

    Wskazałem źródło polskojęzyczne, a nie datę powstania konwencji.

    --
    Robert Tomasik

  • 439. Data: 2022-05-27 16:11:32
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.05.2022 o 12:50, J.F pisze:
    > A Rosja/ZSRR podpisały te konwencje ?
    > Car Wszechrosji tak, ale ZSRR juz chyba nie uznawał.

    Ale to nie Rosja będzie sądzić tych żołnierzy ewentualnie, tylko inne
    państwa. zresztą, gdyby uznać, że Rosja konwencji nie podpisała, to na
    bazie jakiego prawa by należało to osądzać?

    --
    Robert Tomasik

  • 440. Data: 2022-05-27 16:12:59
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.05.2022 o 15:34, Kviat pisze:

    > A to przepraszam.
    > Zmyliło mnie twoje zaangażowanie. Pomyślałem, że masz jakiś osobisty
    > interes w bronieniu terrorysty strzelającego do rowerzysty.

    Mam. Takie osobiste hobby zwalczania facke newsów :-)

    --
    Robert Tomasik