  • 421. Data: 2022-05-27 12:33:16
    Temat: Re: Ukraina: wydawanie broni "cywilom" [Was: Blokowanie domeny DNS rt.com przez operatora Play - podstawa prawa]
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24.05.2022 o 09:45, Kviat pisze:
    > Nie. To ty masz udowodnić, że rowerzysta był terrorystą.

    Ja nic nie muszę. Ja do nikogo nie strzelałem.

    --
    Robert Tomasik

  • 422. Data: 2022-05-27 12:34:58
    Temat: Re: Ukraina: wydawanie broni "cywilom"
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24.05.2022 o 12:14, Olin pisze:
    > Z tego co czytam, to cała kacapska armia jest jedną wielką patologią
    > https://wiadomosci.onet.pl/swiat/nazwiska-zarobki-sa
    mobojstwa-i-przestepstwa-obraz-rosyjskiej-armii/q6yq
    k2l
    > a do mordowania cywilów żadna wojna im niepotrzebna:

    Źródło takie sobie. W każdej armii trafiają się idioci.

    --
    Robert Tomasik

  • 423. Data: 2022-05-27 12:36:22
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > To, że wydano XX,XXX sztuk broni cywilom,
    > nie uprawnia nikogo do zabijania jak popadnie. Zresztą i przecież
    > regularnych wojskowych tak zabijać nie wolno.

    Oczywiście masz rację, ale jak z danej okolicy ktoś ostrzela
    atakujących, to ci już mogą odpowiedzieć ogniem. Sprawa jest dość
    delikatna ogólnie.

    --
    Robert Tomasik

  • 424. Data: 2022-05-27 12:37:38
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 27 May 2022 12:17:56 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Badź uprzrejmy zpoznać sie z art. 2 Konwencji dotycząca praw i zwyczajów
    > wojny lądowej. (Dz. U. z dnia 10 marca 1927 r.).

    Jak sobie życzysz.

    "Określenie wojującego:
    Ludność terytorium nie okupowanego, która przy zbliżaniu się nieprzyjaciela
    chwyta spontanicznie za broń, aby stawić opór inwazji, a nie miała czasu
    zorganizować się zgodnie z art. 1, jeżeli jawnie nosi broń i przestrzega
    praw i zwyczajów wojennych."

    No i?
    Ten rowerzysta chwycił za broń albo jawnie ją nosił?
    Ludzie w Buczy też? Najpierw związali sobie ręce z tyłu, a potem chwycili
    za broń?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 425. Data: 2022-05-27 12:39:24
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 27 May 2022 12:33:16 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Ja nic nie muszę. Ja do nikogo nie strzelałem.

    A dowod na to masz? :-)

    J.

  • 426. Data: 2022-05-27 12:41:50
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 27 May 2022 12:36:22 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > jak z danej okolicy ktoś ostrzela
    > atakujących, to ci już mogą odpowiedzieć ogniem. Sprawa jest dość
    > delikatna ogólnie.

    To nie ta skala i proporcje, ale ogólnie rzecz biorąc sprawa jest równie
    delikatna jak przekraczanie uprawnień w policyjnym kiblu.
    Mundur daje poczucie bezkarności, zwłaszcza gdy z góry wyczuwalne jest
    przyzwolenie.

  • 427. Data: 2022-05-27 12:45:39
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Olin <k...@a...w.stopce> pisze:

    > Możesz jakoś rozjaśnić, co ze statusem terrorysta/bojownik ma wspólnego
    > Haisenberg?

    Zasada nieoznaczoności Heisenberga *na odwrót*. Dokładne
    "zadekretowanie" jednej wartości z pary *poprawia* dokładność "pomiaru"
    (dekretowania) drugiej. Co komu potrzeba to mu wyjdzie w dowolną stronę
    z "partyzanta/terrorysty Heisenberga" i stąd ten *odwrócony* Heisenberg
    bo różnym ludziom różnie (niby sprzecznie) wychodzi.

    Wrzucenie wiązki granatów do naszej kawiarni w Iraku/Afganistanie
    musiałoby być terroryzmem. Wrzucenie wiązki granatów do wrażej
    kawiarni mówiących po nazistowsku (w 1942) musiało być partyzantką.
    Czyli wrzucanie wiązki granatów do kawiarni jest albo nie jest
    terroryzmem zależnie od tego co ma wyjść, czy kawiarnia wraża czy nasza,
    czy wrzucający nasz czy wraż,

    A jak chcesz argumentować że nazwa "polnische banditten"
    (uwspółcześnione tłumaczenie: polscy terroryści) była
    odpowiednia to zmieścisz się śmiało.

    --
    A. Filip

  • 428. Data: 2022-05-27 12:50:03
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 27 May 2022 12:17:56 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Badź uprzrejmy zpoznać sie z art. 2 Konwencji dotycząca praw i zwyczajów
    > wojny lądowej. (Dz. U. z dnia 10 marca 1927 r.).

    Przy czym sama konwencja jest z 1907, 1927 ... ratyfikacja przez RP?

    A Rosja/ZSRR podpisały te konwencje ?

    Car Wszechrosji tak, ale ZSRR juz chyba nie uznawał.

    J.

  • 429. Data: 2022-05-27 12:52:11
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 27 May 2022 12:45:39 +0200 (CEST), A. Filip napisał(a):

> [...]
    > z "partyzanta/terrorysty Heisenberga" i stąd ten *odwrócony* Heisenberg
    > bo różnym ludziom różnie (niby sprzecznie) wychodzi.

    Wyznam szczerze, że na to bym nie wpadł, zwłaszcza że Shurek nic nie pisał
    o wywracaniu na nice.

  • 430. Data: 2022-05-27 13:43:34
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 27.05.2022 o 12:39, J.F pisze:

    > A dowod na to masz? :-)

    hehehe ktoś niedawno udowadniał, że nie jest wielbłądem, nawet kto inny
    sportretował tą sytuację:
    https://pbs.twimg.com/media/FTObJT8WUAIhiu_?format=j
    pg&name=small
    --