    From: "Andrzej Woźniak" <w...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Bilet miesięczny bez wpisanego numerka - ważny?
    Date: Tue, 3 Feb 2004 09:41:50 +0100

    Witam wszystkich
    Poszukałem trochę w google'u ale nie mogę znaleźć odpowiedzi na ten
    określony problem. Otóż:

    W MZK Jelenia Góra bilet miesięczny składa się z dwóch części: stałej
    legitymacji oraz właściwego biletu do kupienia co miesiąc. Na bilecie jest
    umieszczona ramka do której należy wpisać nr legitymacji. Na odwrocie jest
    napisane, że bilet bez wpisanego numeru jest nieważny.

    Niestety, zapomniałem wpisać tego nieszczęsnego numerka i dzisiaj w drodze
    do pracy złapał mnie kanarek.
    I teraz pytanie.

    Czy taki bilet rzeczywiście jest nieważny? W końcu zapłaciłem za przejazdy
    autobusami MZK.

    Odmówiłem przyjęcia mandatu (nie podpisałem jego przyjęcia), ale konduktor
    spisał moje dane z legitymacji. Legitymacje z danymi osobowymi musiałem
    okazać, gdyż regulamin przewozów wymaga okazywania jej podczas kontroli
    biletowej.

    I teraz się zastanawiam. Czy nie lepiej było przyjąć ten mandat? Co w tej
    sytuacji może zrobić firma konduktorska (w praktyce, bo teoretycznie to
    pewnie może mnie pozwać do sądu cywilnego)?

    pozdr
    AW