    From: maxknowledge <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Bezpieczne pieniądze, bezpieczny najem pokoju
    Date: Wed, 8 Apr 2009 06:01:26 -0700 (PDT)

    Witam,

    Jest taka sytuacja: mam osobno podpisaną umowę w dwóch egzemplarzach,
    wraz z osobą, z którą dzielę lokum. Zapłaciłem czynsz i rachunki za
    poprzedni miesiąc i wczoraj czynsz za obecny miesiąc. Właściciel prosi
    o zapłacenie kaucji zwrotnej, która w umowie wynosi 420zł. Problem w
    tym, że nie chce mi dać żadnego potwierdzenia, ani swojego bankowego
    nr konta. Pieniądze chce w łapę. Tak samo jak pieniądze za czynsz. Nie
    ufam mu i odwlekam zapłatę kaucji zwrotnej. Co mogę zrobić, żeby być
    zabezpieczony finansowo? Nie chcę po wygaśnięciu umowy prosić i czekać
    na pieniądze za kaucje zwrotną. Właściciel argumentuje sytuację tym,
    że w umowie jest potwierdzone zapłacenie kaucji zwrotnej i ze to on
    jest w gorszej sytuacji. Skoro tak można przyjąć, to dlaczego nie chce
    podpisać żadnego potwierdzenia cy podać numeru konta? Podatek
    ryczałtowy... ale to nie moja sprawa. Ja chciałbym mieć klarowną
    sytuację, jestem osobą nieufną i nerwową.

    Mogę zrobić skan umowy, ale na logikę, umowa może dotyczyć zapłaty za
    wprowadzenie się, a nie dalsze miesiące, prawda? Potwierdzenie, to
    potwierdzenie?