eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoAllegro-przesyłka zaginęła a sprzedawca odmawia zwrotu pieniędzy › Allegro-przesyłka zaginęła a sprzedawca odmawia zwrotu pieniędzy
    From: "wic1234" <w...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Allegro-przesyłka zaginęła a sprzedawca odmawia zwrotu pieniędzy
    Date: Sun, 13 Jul 2008 19:18:37 +0000 (UTC)

    Witam..

    Jakiś czas temu miałem niefajną sytuację zamawiając telefon za ok 320 zł i
    poczta zagubiła przesyłkę. Sprzedawca wysłał telefon zwykłym listem poleconym
    bez ubezpieczenia. Gdy upomniałem się o pieniądze ten powiedział, że "nie
    upomniałem się o ubezpieczenie więc nie może zwrócić całości".

    Jedyne dane odnośnie wpłaty i przesyłki to:

    "Opcje transportu
    Przesyłka pocztowa (list polecony/paczka)
    Przesyłka pocztowa priorytetowa (list polecony/paczka)
    Odbiór osobisty

    Formy płatności
    Wpłata na konto bankowe (płatność z góry) Koszt wysyłki: 10,00 zł"

    Nie upominałem się o żaden rodzaj ubezpieczenia bo uznałem to za oczywiste
    poza tym kupując podobny musiałem go odesłać i wysłanie z ubezpieczeniem na
    300 zł kosztowało mnie z 9zł.

    Domyślam się iż temat był wałkowany wiele razy jednak debaty nie rozwiązują
    tematu do końca. Podobnie jest na forach prawniczych.. jedne interpretują
    przepisy na korzyść sprzedawcy inne forum prawnicze twierdzi, że ten "nie ma
    szans w sądzie".

    Jestem o krok od wytoczenia sprawy cywilnej temu sprzedawcy jednak
    dowiedziałem się iż w razie przegranej koszty mogą skoczyć od 60 do nawet 600
    zł w zależności od różnych czynników.

    Dodam jeszcze, że zaradziłem rozpoczęcie reklamacji gdyż babka na poczcie
    powiedziała, że ja nie mogę w żaden sposób tego zlecić. Potem na forum
    prawniczym dowiedziałem się, że powinienem zażądać przelania praw do
    reklamacji na mnie to jak powiedziałem o tym sprzedawcy to się nie odzywał 2.5
    tygodnia i powiedział, że poczta już przyznała reklamację i jest to 120 zł..

    Czy ktoś miał już taką sytuację i udało mu się wygrać sprawę sądową?
    Szkoda by było nagle przegrać takie coś i jeszcze grubo dopłacić :p

    W skrócie: przesłałem pieniądze + koszta przesyłki, sprzedawca wysłał, poczta
    zagubiła, oddał reklamację... czy mogę zażądać zwrotu reszty czy nie mam na to
    szans?