  • Data: 2002-10-27 23:26:09
    Temat: Alimenty na żonę
    Od: "Drifter" <d...@2...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Od 3 lat jestem w trakcie rozwodu. 1,5 roku temu pozwana wystąpiła z
    wnioskiem o alimenty na siebie na czas trwania sprawy rozwodowej. Wniosek
    został oddalony przez sąd I instancji, ale w wyniku odwołania do Sądu
    Apelacyjnego alimenty zostały zasądzone. Pozwana nasłała na mnie bez
    uprzedzenia komornika, który pobiera od mojego pracodawcy zasądzoną kwotę +
    koszty egzekucji. W czerwcu br. na kolejnej rozprawie wnioskowałem o
    uchylenie alimentów (pozwana podjęła dostatecznie dobrze płatną, zdaniem
    sądu, pracę). Sąd uchylił alimenty na rzecz pozwanej. Pozwana ponownie się
    odwołała i ... właśnie, nic się nie dzieje. W związku z tym mam następujące
    pytania:
    - czy Sąd Apelacyjny ma jakiś określony termin rozpatrywania spraw?
    - czy sąd ma obowiązek poinformowania mnie o swoim postanowieniu czy tylko
    wnioskodawczynię (pozwana nigdy nie podzieli się ze mną ta informacją, jeśli
    będzie dla niej niekorzystna)?
    - czy jeśli okaże się, że Sąd oddalił wniosek pozwanej, a komornik dalej
    pobiera nienależne alimenty od kogo powinienem domagać się ich zwrotu -
    bezpośrednio od pozwanej czy za pośrednictwem tego samego komornika? Co z
    odsetkami i kosztami egzekucji? Kto powinien je zwrócić?
    Dziękuję za pomoc,
    Drifter